Bij mij is het niet de vermoeidheid, maar echt gewoon gebrek aan tijd. Je hebt een uurtje, anderhalf uurtje nodig waar je aan 1 stuk van huis kunt zijn, en dat komt er heel heel heel heel weinig van. De weinige momenten die er zijn, ligt er een stapel dingen te doen die prioritairder zijn. Naar de winkel gaan, naar de bank gaan, noodzakelijkheden in de tuin, ...
Gaan lopen voor het avondeten is zo goed als onmogelijk aangezien ik 99% de kok ben. Dan moet ik een dag op voorhand alles geprepareerd hebben. Tijdens het avondeten de vrouw alleen laten met die 3, dan kom ik een comateuze vrouw tegen als ik om 20.00 thuiskom. Na het avondeten moet ik wachten tot 20.30-21.00, anders ligt mijn eten door mijn neus buiten. Dat is gewoon praktisch niet haalbaar. Ik heb vroeger honderden km gelopen met een lamp op mijn kop, maar dan lag ik om 24 of 1h s nachts pas in slaap. Allemaal geen probleem als je s morgens niet om 6-7h een kleine smurf aan je bed hebt en een ochtendrush te doen hebt. Lopen is tegenwoordig beperkt tot 10 - 12h op zondag.
Ik zie bij andere koppels in mijn hometown dat die kinderen bij (schoon)broers, (schoon)zussen, buurvrouw, nonkels, tantes, (schoon)ouders kunnen onderbrengen. Ik leef 120km van mijn hometown, dus geen broers of ouders in the picture. De madam haar broer woont ook 100km verder, de andere broer is kinderloos (daar dump je geen kinderen bij). Bijna al haar vriendinnen zijn kinderloos en kunnen ook niet voor kinderen zorgen. Dat zorgt er voor dat we eigenlijk heel weinig opties hebben. Ofwel een babysit die weken op voorhand geregeld moet zijn OF de schoonouders waar we ietsje flexibeler zijn. Maar ook daar smijt je niet zo gemakkelijk 3 kinderen binnen, hoe graag ze die ook zien.
Mijn hobbies beperken zich dan ook grotendeels tot wat ik thuis kan doen met een babyfoon naast me tussen 20.00 en 22.00. Vb in de tuin werken, bomen snoeien, puzzelen, vuurtje stook in de vuurkorf, moestuin/serre, ... Of met de kinderen.
Vorig weekend fruitbomen gesnoeid, een dode boom vervangen door een nieuwe boom en begonnen aan de boombeschermers te vervangen. Dit terwijl er 2 4-jarigen rondhuppelen. Rap gaat het niet vooruit, maar het gaat vooruit en iedereen vond het leuk. Boompje vasthouden en dansen rond de boom, water rond de boom en nog wat dansen. En dan takjes knippen met het knippertje en om ter rapst een kruiwagen vullen. Om dan om 16h in slaap te vallen in het gras in de tuin na een hele dag in de tuin te crossen.