Hifi thread

wat komt er in de plaats? :drool:
Accuphase e260, en ik wacht nog op een streamer (eversolo dmp a6).
MegaDsSl.jpg
 
Yoo heb xanadu aw 11s kunnen verkrijgen via een maat 🙌
Nu heb ik wel nog de rest nodig. Ik dacht om 2ehands en dergelijke af te schuimen maar wil wel wat deftig. Ik zou wellicht bluenode gebruiken als streamer.
Ook zou ik later graag een sub toevoegen dus als iemand enige tips heeft.
Vooral eens weten waar ik precies voor moet kijken in mn zoektocht naar een versterker alsook subwoofer(wat wellicht wat overkill is maar hey bass 🤷‍♂️)
 
Yoo heb xanadu aw 11s kunnen verkrijgen via een maat 🙌
Nu heb ik wel nog de rest nodig. Ik dacht om 2ehands en dergelijke af te schuimen maar wil wel wat deftig. Ik zou wellicht bluenode gebruiken als streamer.
Ook zou ik later graag een sub toevoegen dus als iemand enige tips heeft.
Vooral eens weten waar ik precies voor moet kijken in mn zoektocht naar een versterker alsook subwoofer(wat wellicht wat overkill is maar hey bass 🤷‍♂️)
versterkers 2dehands kopen is een goede mogelijkheid, er zijn er veel te vinden.
maar zie wel dat je iets neemt dat wat gewicht heeft (wattage is ook niet alles).
oudere versterkers zetten redelijk wat kleur op het signaal, dus zie dat je ze test en de klank goed bevind.

ik heb hier ondertussen 4 versterkers:

- 2dehands akai: duidelijke boost in de mid-bass
- 2dehands akai: boost in de low mid-range
- denon: volledig te kalibreren , maar out of the box redelijk wat midrange boost
- studio setup (Yamaha): zogezegd ongekleurd, maar de upper midrange is redelijk aanwezig

subwoofer zou ik sowieso doen, niet echt voor meer power, maar meer headroom.
zie dat je 10inch woofer of meer neemt en niet van die kleinere balkvormige.

polk zou ik aanraden, zelf ben ik ook op zoek naar een polk subwoofer 2dehands:

 
Ik had een svs gezien die ik wel zag zitten.. Kwestie van denken aan de toekomst 😎 ben de prijs nog even aan het laten bezinken 😂
Dus vooral kijken naar wattages en Ohms dan?
 
Ik had een svs gezien die ik wel zag zitten.. Kwestie van denken aan de toekomst 😎 ben de prijs nog even aan het laten bezinken 😂
svs kan bijna nooit een slechte beslissing zijn. Maarja 1500 euro zeker?
meestal voor middelgrote tot grote kamers.
check dan best even dat de ramen en deuren goed vast staan.
Dus vooral kijken naar wattages en Ohms dan?
Qua wattages zien dat je niet onderpowered bent.
Ohms best matchen tussen de speaker en de versterker.
dit is meestal een veilige gok:
 
Het is een redelijk grote open woonkamer met plafobd van 2.5 a 3m dusja mss wel goed he en idd 1.5k 😢
Zal morgen eens in de winkel passeren zonder portefeuille 😂
 
Terug
Bovenaan