Het Universum

Uitgekeken. Tis zijn geld nie waard :p
Wel een tof stukje met getuigenissen van aliens die nucleaire silo's uitschakelen etc. Maar ja... wat is er waar van.
Dat blijft het probleem met dergelijke documentaires. Eerst geloofde men de boer niet in de outback die iets vreemds had gezien, want het was maar 'nen boer' en die kon wel eens zat geweest zijn. Daarna kwam de politie-agent die iets absurd zag landen in de woestijn...tja, zelfs de politie kan ze zien vliegen en dat zal wel een fata morgana geweest zijn. Dan kwamen de burgerluchtvaartpiloten, de militairen, de hooggeplaatse militairen, de militaire piloten en de squadron commandant-piloten. Nu komen daar ook al hooggeplaatste pieten van de politiek bij en zitten we nog steeds in het dogma: jamaar, daar zal wel iets anders aan de hand zijn ofwel zagen ze allemaal spoken of Venus.
Wel neen. Dat geloof ik niet meer. Er zijn er te veel. Er vliegt iets in de lucht dat onze capaciteiten schijnbaar overtreft, en dat is nog een understatement.
Waar ik wel mee akkoord ben: zijn het dan aliens? Daar is geen enkel bewijs voor.
Hoogstwaarschijnlijk zijn het supergeheime projecten uit de Amerikaanse stal. Waar je je dan wel vragen bij kunt stellen: waarom worden ze wereldwijd gebruikt, boven zowat elk gebied? Waarom gebruiken tegen hun eigen piloten?

De meeste UFO's zijn gewoon drones, denk ik. Een drone kan lang op één plaats blijven hangen. Ik weet niet waarom aliens in ons luchtruim zouden blijven rondvliegen zonder te landen.

De meeste UFO's zijn gewoon drones, denk ik. Een drone kan lang op één plaats blijven hangen. Ik weet niet waarom aliens in ons luchtruim zouden blijven rondvliegen zonder te landen.
Mja in die documentaire spreken ze over een toestel dat van de ruimte naar beneden daalt op een paar tellen, daar uren blijft rondhangen en dan weer naar boven schiet... meerdere keren op een dag. De energie blijkbaar om dit te doen (hoe wegen ze zo een toestel vraag ik me dan af) zou het dagelijks energieverbruik zijn van de verenigde staten om 1 keer zo snel naar boven te lanceren.
Spreken over zeropoint energy of quantum entangled energy (energie van ergens anders halen)

Laatst bewerkt:
Vroeger werd het heelal voorgesteld als een ballon die wordt opgeblazen, met geen ruimte daarbuiten.
Ik vraag mij af, stel dat je zou kunnen vliegen aan een enorm hoge snelheid, sneller dan het licht (wat niet kan), kom je dan uiteindelijk terug op hetzelfde punt uit, bots je tegen de rand van het universum, of vlieg je het heelal uit? :) Er wordt beweerd dat het heelal geen rand heeft dus je zou , moest je sneller dan de expansiesnelheid van het heelal vliegen, terug op hetzelfde punt uitkomen. Ofwel is het gewoon oneindig. We kunnen niet ver genoeg kijken om de rand te zien.

Vroeger werd het heelal voorgesteld als een ballon die wordt opgeblazen, met geen ruimte daarbuiten.
Ik vraag mij af, stel dat je zou kunnen vliegen aan een enorm hoge snelheid, sneller dan het licht (wat niet kan), kom je dan uiteindelijk terug op hetzelfde punt uit, bots je tegen de rand van het universum, of vlieg je het heelal uit? :) Er wordt beweerd dat het heelal geen rand heeft dus je zou , moest je sneller dan de expansiesnelheid van het heelal vliegen, terug op hetzelfde punt uitkomen. Ofwel is het gewoon oneindig. We kunnen niet ver genoeg kijken om de rand te zien.
Ik stel me dat altijd zo voor;
Als je over het aardoppervlak loopt dan kom je uiteindelijk terug aan op punt A en lijkt het onmogelijk om verder te gaan (2d) . Pas wanneer je omhoog vliegt raak je verder (3d)
Misschien is dat ook zo in hey universum. We denken in 3d, maar misschien moeten we in 4d of zoiets gaan denken??
Ik weet het… het is ver gezocht.

Ik denk eerder dat het gewoon niet stopt. Vanaf een bepaald moment is er gewoon "niets". Maar als mens kunnen we ons "niets" gewoon niet goed voorstellen.

Ik denk eerder dat het gewoon niet stopt. Vanaf een bepaald moment is er gewoon "niets". Maar als mens kunnen we ons "niets" gewoon niet goed voorstellen.
Dus als je in dat niets zo stappen houd je ook op met bestaan?
Ik geloof eerder in een multiversum dan dan weer deel uitmaakt van iets anders.

Ofwel zijn we als mens gewoon niet in staat om andere dingen te zien die er wel zijn.
Zoals een mier nooit verder kan kijken dan hetgeen dat voor ‘m ligt

Dus als je in dat niets zo stappen houd je ook op met bestaan?
Ik geloof eerder in een multiversum dan dan weer deel uitmaakt van iets anders.

Ofwel zijn we als mens gewoon niet in staat om andere dingen te zien die er wel zijn.
Zoals een mier nooit verder kan kijken dan hetgeen dat voor ‘m ligt

Ik denk dat eerste niet. Gewoon... Er is "niets". Als jij erin stapt, is er "iets". En die uitbreiding zorgt dat delen "niets" ooit "iets" worden.

Maar dat laatste geloof ik sowieso. Om ooit in de buurt te komen van "alles" snappen, moeten wij echt evoluëren buiten onze scope of existence. Veel van de dingen die we niet snappen, zijn volgens mij voor de mens in hun huidige toestand gewoon nooit te snappen.

Ik denk dat eerste niet. Gewoon... Er is "niets". Als jij erin stapt, is er "iets". En die uitbreiding zorgt dat delen "niets" ooit "iets" worden.

Maar dat laatste geloof ik sowieso. Om ooit in de buurt te komen van "alles" snappen, moeten wij echt evoluëren buiten onze scope of existence. Veel van de dingen die we niet snappen, zijn volgens mij voor de mens in hun huidige toestand gewoon nooit te snappen.
Lege ruimte is niet niets, volgens de quantumfysica heeft dat een vacuum ook energie.
Stel dat jij in het niets stapt, dan moet jouw energie dan toch ergens naartoe.

Lege ruimte is niet niets, volgens de quantumfysica heeft dat een vacuum ook energie.
Stel dat jij in het niets stapt, dan moet jouw energie dan toch ergens naartoe.
Maar een lege ruimte is ook een ‘iets’: Het is een lege ruimte 😅

Als men dan toch spreekt van niets, denk ik eerder dat tijd, hoe wij die kennen, niet bestaat daar.
Wij kennen een verleden, heden en toekomst.
Daar staat de tijd dan stil bvb. Er is nooit een milliseconde ervoor geweest of tijd is daar gewoon nooit gestart.

Maar een lege ruimte is ook een ‘iets’: Het is een lege ruimte 😅

Als men dan toch spreekt van niets, denk ik eerder dat tijd, hoe wij die kennen, niet bestaat daar.
Wij kennen een verleden, heden en toekomst.
Daar staat de tijd dan stil bvb. Er is nooit een milliseconde ervoor geweest of tijd is daar gewoon nooit gestart.
Hoe wij tijd ervaren als lineair zou een illusie zijn. Alles zou tegelijk bestaan. Het verleden, het nu en de toekomst

Hoe wij tijd ervaren als lineair zou een illusie zijn. Alles zou tegelijk bestaan. Het verleden, het nu en de toekomst
Als het zo zou zijn zou je toch moeten kunnen teruggaan in de tijd. Misschien bestaan er verre regionen in het universum, buiten het observeerbare universum, waar de tijd achteruit loopt ten opzichte van ons.

Ik blijf toch bij mijn gedacht. Ons universum moet toch ergens eindigen en daarna ‘iets anders’?
Het spijtige is dat we nooit een antwoord hierop gaan krijgen

Ik blijf toch bij mijn gedacht. Ons universum moet toch ergens eindigen en daarna ‘iets anders’?
Het spijtige is dat we nooit een antwoord hierop gaan krijgen
Wij zijn sterfelijk en dus eindig
Het minst logische naar menselijke begrippen is daarom: "Er moet toch ergens een begin en einde zijn akkoord?"

Maar zo werkt het universum volgens mij niet (ik kan fout zijn maar zo denk ik er over)
Volgens mij is de waarheid = Er is altijd 'iets' geweest, er is 'nu' iets en er zal altijd iets zijn in de toekomst.

We kunnen dat niet echt begrijpen maar toch denk ik dat het in praktijk zo is.

Ivm ons universum an sich? Ja dat is waarschijnlijk eindig (en hier heb je wel gelijk volgens mij). Maar het einde zal ook een nieuw begin betekenen.

Stel je voor dat je een mier bent. Druk in de weer met uw dagdagelijkse mieren activiteiten. Je weet wel dat er buiten de eigen nest een wereld is, maar die wereld lijkt wel oneindig te zijn, niet te vatten voor de mier. Laat staan dat het te vatten zou zijn dat er buiten deze schijnbaar oneindige wereld nog andere planeten zijn.

Alhoewel de mens in staat is om verder te kijken dan de mier, is het misschien voor ons op dit moment gewoon onmogelijk om te observeren of te vatten dat er meer is buiten hetgeen we nu kunnen zien met onze telescopen. Misschien vraagt dat een verdere evolutie in technologie of zelfs in onze manier van denken.

Stel je voor dat je een mier bent. Druk in de weer met uw dagdagelijkse mieren activiteiten. Je weet wel dat er buiten de eigen nest een wereld is, maar die wereld lijkt wel oneindig te zijn, niet te vatten voor de mier. Laat staan dat het te vatten zou zijn dat er buiten deze schijnbaar oneindige wereld nog andere planeten zijn.

Alhoewel de mens in staat is om verder te kijken dan de mier, is het misschien voor ons op dit moment gewoon onmogelijk om te observeren of te vatten dat er meer is buiten hetgeen we nu kunnen zien met onze telescopen. Misschien vraagt dat een verdere evolutie in technologie of zelfs in onze manier van denken.
Mier vs mens. :p

Stel je voor dat je een microscopisch klein wezen bent. Om het gemakkelijk te maken, maken we er een bacterie van 'qua benaming'. Stel dat die bacterie zelfbewust is. Hoe zou die bacterie ons lichaam dan aanzien? 1 ding kan ik al zeggen: Die zelfbewuste bacterie zou nooit te weten komen dat ie leeft in een wezen dat zelf ook leeft. Zover kan die bacterie niet zien en/of reizen omdat ons lichaam zo extreem groot is tov die bacterie.

Draai het nu eens om: Wie zegt dat wij niet leven in een wezen dat zelf ook leeft? Misschien leeft het universum wel en is het een soort wezen. En die donkere materie dat ons opslorpt is gewoon een teken dat dit wezen zijn einde nadert? Je kan mijn stelling vergezocht en dikke onzin vinden en 99,999% kans dat het ook zo is, maar toch zal niemand ooit het tegendeel kunnen bewijzen. ONmogelijk. ;)

Terug
Bovenaan