Het THRILLER topic

D

Deleted member 451

Guest
Aangezien het Horror topic ook zijn eigen leventje is gaan leiden,
hoopte ik via deze thread ook enkele toppertjes te leren kennen van jullie.

Om de thread op te starten, ga ik enkele van mijn favorieten hier meedelen:


1. Arlington Road
Beklijvende film over buren die je denkt te kennen, tot je merkt dat ze liegen over banale zaken....


2. Borderland
Sterke film met leuke setting over Mexico. Al moet je die niet bekijken als je een reis naar daar hebt geplanned.

3. Fallen
Plot mag dan wel ongeloofwaardig zijn, film zelf brengt het erg geloofwaardig en beklijvend.

4. Kiss the girls
Typisch de jaren 90 dit, maar was toch ook wel erg spannend gebracht

5. Patriot Games
Interessante film over het duister kantje van het IRA , met schitterende Ford en Bean in hoofdrollen.
 
Staat uwen pc/browser zijn taalinstelling niet per abuis in het duits? :)
Zit op incognito modus, omdat ik op het werk zit. misschien daaraan?
@DwightSchrute . Geen zo'n fan van Haneke. Maar er lijken wel enkele interessante pareltjes in je lijst te zitten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Over klassiekers als; Se7en, Silence of The Lambs, Deliverance, Chinatown, Double Indemnity, The Fugitive, Mullholland Drive, Taxi Driver, The Conversation, The Wages of Fear, The Usual Suspects, Oldboy, Blood Simple, Blow Out, The French Connection, M, Cape Fear en praktisch alles van Hitchock alsook recente toppers zoals; Gone Girl, Prisoners, Black Swan, Get Out, Nightcrawler, Sicario, Wind River ni te veel uitwijden I guess want die zullen de meeste hier al wel gezien hebben.

Enkele minder bekende favorieten;
and ofc
cuz reasons. :oi22:
 
Paar van mijn favorietjes en denk ik nog niet zijn aangehaald (ben niet zeker met al dat duits gedoe hier...)
En van eigen bodem:

Ik vind de grens tussen horror en thriller, actiefilm en triller, drama en thriller soms wel moeilijk. Heb het gevoel dat een thriller altijd samengaat met een ander genre.
 
Boondock saints vind ik nu eigenlijk allesbehalve een thriller :help:


THE NEGOTIATOR. ook wel een erg goede, onderschatte 90's Thriller. Met Kevin Spacey en Samuel L jackson.
 
Boondock saints vind ik nu eigenlijk allesbehalve een thriller :help:


THE NEGOTIATOR. ook wel een erg goede, onderschatte 90's Thriller. Met Kevin Spacey en Samuel L jackson.
Ja had als genre Thriller staan in Letterboxd.
Tís dat ook wat ik zeg he, waar is de grens? Wat is een thriller nu eigenlijk specifiek. Ik denk dat je bij bijna iedere thriller film nog een ander genre kan plaatsen.

De uber thriller voor mij zal wel altijd Heat blijven.
 
Ja had als genre Thriller staan in Letterboxd.
Tís dat ook wat ik zeg he, waar is de grens? Wat is een thriller nu eigenlijk specifiek. Ik denk dat je bij bijna iedere thriller film nog een ander genre kan plaatsen.

De uber thriller voor mij zal wel altijd Heat blijven.
Heat vind ik eigenlijk ook gewoon een pure actiefilm , maar met een goed verhaal. Totaal geen thriller voor mij.

Maar goed, dat is misschien voor iedereen anders ja.


OT: A PERFECT MURDER :love: superspannende thriller dit, met ijzingwekkende dialogen.
 
Heat vind ik eigenlijk ook gewoon een pure actiefilm , maar met een goed verhaal. Totaal geen thriller voor mij.

Maar goed, dat is misschien voor iedereen anders ja.


OT: A PERFECT MURDER :love: superspannende thriller dit, met ijzingwekkende dialogen.
Ben wel eens benieuwd Trump, als je een definitie zou moeten maken voor het concept "Thriller", wat die zou zijn?
 
De uber thriller voor mij zal wel altijd Heat blijven.
Interessant, ik zou Heat niet als een thriller omschrijven. Het genre gaan definieren, daar waag ik me echter niet aan.

Een paar die in mij opkomen:
The Silence of the Lambs
Rear Window
The Conversation
Cruising
Blow Out
Michael Clayton
High and Low
Les diaboliques
Basic Instinct
The Manchurian Candidate
Zodiac
Laura
Tinker Tailor Soldier Spy
Absolute Power
 
Ik heb er zelf al eens over nagedacht en wat over geschreven:
 
Ik denk ook wel eens aan De Palma als het over thrillers gaat. Dressed To Kill en het (licht) onderschatte Body Double bijvoorbeeld.
 
Terug
Bovenaan