Het pestprobleem

3) Wat leren ze eigenlijk in de lerarenopleiding. Ik hoor altijd dat de zij-instromers een opleiding pedagogie moeten volgen en geen inhoudelijke zaken. Wat leer je daar dan? Hoe je een agenda moet invullen :rolleyes:
Tuurlijk zijn er inhoudelijke zaken. Maar daarnaast heb je ook nog een serieuze portie didactiek & klasmanagement. Genoeg mensen die eens een "gastles" geven in de school van mijn vriendin maar waar de leerkracht moet ingrijpen om de klas aandachtig te houden. Kennis overdragen is niet enkel de inhoud vertellen. Het is ook 19 andere kinderen bezig houden terwijl je uitleg geeft aan 1 kind die het niet snapt.
 
Op mijn oude middelbare school heb ik ook eens een leerkracht naar de keel van een pester zien grijpen. Dat is een beeld dat me bij blijft.

Mijn zoon heeft nu ook een pester in de klas (7-8j). Leraar en ouders zijn op de hoogte maar buiten gesprekken en "we houden het in de gaten" niks. Het blijft nog binnen de perken, die kinderen zitten wel in een fase maar het is toch een woede die opkomt en waar je eigenlijk machteloos tegen bent.
 
Terug
Bovenaan