Het Hoge Noorden Seizoen 3

Ik heb net de eerste aflevering van het nieuwe seizoen bekeken, zulke programma's over emigreren naar een ander land met alle moeilijkheden onderweg interesseren mij wel.
Fan van Annemie is dan weer iets anders...

Ik snap alleen dat verhaal over dat tandartsenkoppel niet goed, verhuizen naar Noorwegen omdat uw zoon ASS heeft... deed overkomen of die verhuis gaat alles oplossen.🤔
Dat ouder koppel die vroeger een winkel hadden en door mekaar een uitleg deden, kaatste mij wel instant naar "In De Gloria"
En als ik dat hier zo lees ivm die vorige seizoenen, gaan er nog wel meerdere IDG momentjes aankomen :oi22:

Vorig seizoen was er ook een koppel dat voor een van de kinderen verhuisde, dat was voor ademhalingsproblemen. In een omgeving met veel vervuilend autoverkeer in onze streek was zo'n switch beter te begrijpen. Het lijkt er niet op dat ze dit seizoen terug in beeld komen. Het stuk "luchtkwaliteit" was ook vlug uit beeld toen.

Iets zegt mij dat de verborgen emotie achter de tranen ook was:
"ja, papa is vertrokken, en mama kan niks en heeft dus geen geld om de boerderij te kopen"
Heb eerder de indruk dat er wat concurrentie-rivaliteit speelt met de boerderij van Tommie en den Tommie hoopt dat ze samen met hem zijn boerderij uitbouwt. Dien Tommie lijkt precies altijd gepikeerd als hij de naam van de andere boer uitspreekt :p. Alleja dat was onze indruk.

Ik vind dit echt een zalig programma om naar te kijken. Enerzijds omdat het thema me interesseert (al zou ik zelf nooit naar het buitenland verhuizen) en anderzijds door de aanpak van Annemie. Ik ben zelf ook niet de meest tactvolle persoon en eigenlijk zegt ze gewoon altijd waar het op slaat 😁

Zie haar glunderen terwijl ze teert op de miserie van de ongelukkigen 😂

uzgqal6.png

Hahahaha dit topic en het programma (vooral Annemie zelf ook wel) zijn zo'n meme geworden. Ik lach mij hier dikwijls driedubbel :ROFLMAO:

Interview vandaag:
“Mijn zus Katoo zit elders in Noorwegen op kot en papa pendelt tussen België en Mindland omdat hij nog te zeer verbonden is met zijn job. Ik denk ook dat hij nog niet klaar is om zich hier definitief te vestigen. Ik ga ervan uit dat daar over enkele jaren wel verandering in zal komen, als hij nog wat ouder is.”

Toch nog samen dus

Interview vandaag:
“Mijn zus Katoo zit elders in Noorwegen op kot en papa pendelt tussen België en Mindland omdat hij nog te zeer verbonden is met zijn job. Ik denk ook dat hij nog niet klaar is om zich hier definitief te vestigen. Ik ga ervan uit dat daar over enkele jaren wel verandering in zal komen, als hij nog wat ouder is.”

Toch nog samen dus
Samen is relatief :p

Annemie heeft wel haar nieuwe hoofdpersonage gevonden. En al maar beginnen stoken op die man van de tandarts :p

Ik vind wel dat ze eens mogen ingaan op de financiële situatie van die met haar honden. Voor zover ik kan volgen, werkt die nog altijd niet? "Ik leef zuinig" allemaal mooi en wel, maar dan nog gaat uw geld op

Ik vind wel dat ze eens mogen ingaan op de financiële situatie van die met haar honden. Voor zover ik kan volgen, werkt die nog altijd niet? "Ik leef zuinig" allemaal mooi en wel, maar dan nog gaat uw geld op
Oa een inzamelingsactie:
Je kan ook meter/peter worden van 1 van de 13 honden (200€).

Anderzijds, 3000 +1500 euro voor 2 slee'en, dan nog eens 4000 euro voor deelname aan de race zelf... dan is het geld van de inzamelingsactie ook op.
Blijkbaar woont ze gratis bij ene Ole.
Blijft natuurlijk nog de 13 honden te onderhouden. Jacht (zoals Tommy van Emma)? Al hebben we daar (nog) geen beelden van gezien, afaik.

Toen we deze week keken, hebben we ons ook afgevraagd waar die van leeft. Maar dan maakten we ons de bedenking of die misschien niet gewoon nog een uitkering krijgt in België. Ik zou er niet in verschieten dat ze misschien nog een adres heeft in België en hier op invaliditeit staat of zo (zonder dat ik beschuldigingen wil uiten).
Een paar dagen geleden zag ik echter dat ze precies al van 2012 of zo in Noorwegen leeft dus ik vermoed dat mijn theorie dan toch niet zal kloppen. Zolang zou je toch niet onder de radar kunnen blijven?

Op de Noorderhuis site staat een kleine (werk)geschiedenis:
Mijn verhuis naar Noorwegen is eigenlijk heel toevallig gekomen. Ik ben in Stockholm tot de conclusie gekomen dat politieke wetenschapper zijn helemaal niks voor mij was. Dat was een vrij lastig besluit op het einde van een master studie. Ik ben toen naar Lapland vertrokken om daar te beginnen gidsen. Hier kwam ik voor het eerst in contact met sledehonden. Na afloop van het winterseizoen zocht ik naar werk voor de zomerperiode, zo ben ik in Flåm in Sognefjorden beland. Ik werkte toen voor Flåmsbana, de beroemde trein die daar vertrekt. In het begin vond ik de fjorden best lastig. Heel ingesloten, heel steil en heel intimiderend. Maar na enige tijd ontdekte ik de vrijheid en de oneindige mogelijkheden die er lagen, ik ben er dus nooit meer vertrokken.
Ze lijkt me dus niet op de Belgische sociale zekerheid te staan. Hoe ze overleeft als musher wordt niet heel duidelijk:

"Het is allesbehalve een doorsnee leven, dus het vergt veel zoeken en proberen om zowel de vrijheid te behouden om dit te kunnen doen als financieel de eindjes aan mekaar te knopen."

Mss krijgen we dat nog te zien, vorig seizoen was ze bezig met hondenverzorging, kan zijn dat ze dat in loondienst doet bij anderen en zo een klein centje verdient. Ik denk dat ze eerder van loonfiche tot loonfiche leeft en alle luxe afzweert om bij de honden te kunnen zijn.

Ze lijkt me dus niet op de Belgische sociale zekerheid te staan.
We hadden het waarschijnlijk al lang geweten mocht ze een "Meganneke" doen.

Zou me niks verbazen als ze die prille relatie van Emma en Tommy ook kapot krijgt, dat neigt teveel naar een sprookje om zomaar te laten passeren :hurrr:

Ik heb dit hier nog geen 2 weken gepost en in aflevering 2 was het al zover.

"Zeg maar jullie lijken zo op mekaar"

"Maar wat zijn de verschillen dan?"

"Tommy, hoe ga je om met zo'n complexe persoonlijkheid als Emma?"

GENADELOOS!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan