Het grote verzekeringen topic

Kingrotra

Banned
Vreemd dat we nog geen verzekeringstopic op dit forum hebben of heb ik dat ergens gemist?
In elk geval even mijn vraag.

Hoe regelen jullie je verzekering (via makelaar of zelf online) ? Ik heb namelijk zelfs eens alles herberekend en kom echt vele goedkoper uit elders, vraag ik de stukken op bij mijn huidige makelaar en komt die met een voorstel om langs te komen om alles te herbekijken en we voor onze autoverzekering sinds 2021 een speciale korting kunnen krijgen etc.

Komt bij mij nogal dubbel binnen, ik nam net een makelaar zodat die alles voor mij deed en ervoor zou zorgen dat bij afhandelingen alles goed verloopt, evenals in het oog houdt dat onze verzekeringen nooit gigantisch veel duurder zouden zijn. Mij pas uitnodigen wanneer ik een ander voorstel laat zien en dan afkomen met een korting die we al 5 maanden mislopen,...

Iemand tips?
 
Ik via een zelfstandig makelaar. In het verleden bij ongevallen toch wel goed geholpen geweest dus ik blijf er wel bij.
Ik had vorig jaar de indruk dat mijn autoverzekering toch wel niet meer zo goedkoop was. Online een simulatie gemaakt, resultaat doorgemaild naar mijn makelaar en mijn 550 euro werd 350 euro. Dus ja, zelf in het oog blijven houden.
 
Een makelaar dient om moeite te doen als je de verzekering nodig hebt.

Die dient niet om je het beste tarief te geven, dat kan je denk ik best online zoeken, ieder jaar opnieuw.

Wat je natuurlijk wel kan doen is tegen je makelaar zeggen: hey, ik kan dat elders veel goedkoper krijgen voor xxx euro, what gives? Kans is groot dat ie met een "concurrentieel voorstel" en "scherpe prijs" afkomt.
 
Zat jaren bij makelaar. Op het begin was dat heel goed maar naarmate de tijd doen ze toch eigenlijk niets meer voor jou. Ze zouden eigelek per jaar of elke 2 jaar eens moeten kijken wat goedkoper/beter is maar dat doen ze niet.

Dus met de herfinanciering van de lening heb ik alles zelf geregeld, wat zaken overgezet. Zit nu 400€ per jaar goedkoper met al mijn verzekeringen, met betere dekking. Als ik een ongeval heb zal ik het ongevallenformulier wel gewoon rechtstreeks naar de verzekeraar sturen ipv de makelaar.
 
Als het kan bij een makelaar hier. Altijd goed geholpen en prijzen makkelijk te bemiddelen. Voor de gekende verzekeringen zit ik bij de bank.
 
Hier ook zowat alles via een makelaar en heel tevreden van. Altijd heel snel en vlot geholpen of begeleidt als er iets was, toen hier een boom was omgewaaid in de tuin stond hij daags nadien hier om de situatie ff te bezien of/wat er moest aangegeven worden, expertenbezoeken begeleidt hij altijd mee (al wat stormschade gehad) en minstens 1x per jaar een afspraak om alle verzekeringen enzo te overlopen en eventuele andere opties te bespreken, mijn vrouw haar ziekte heeft hij zelf ook pro-actief uitgezocht waar we wat konden aanvragen qua tussenkomst.

Nu dat is wel zowat de familie-makelaar (Inc. vermogensbeheer) van de schoonfamilie dus ik weet niet in hoeverre deze service representatief is voor andere makelaars of zelfs maar zijn andere klanten.
 
Ik ben ook fan van een makelaar, gewoonweg omdat die al die administratieve rompslomp en telefoontjes voor jou doen en weten wat waar in te vullen.
Waar ik niet fan van ben is bijdezelfde makelaar blijven, wanneer deze buiten de gewone makelaarsservice niets extra doet. Op zn minst een jaarlijkse update/uitnodiging zou toch mogen wanneer je bij hen zit met al je verzekeringen, of niet ?

Nu steek ik zelf tijd in die berekening en komen ze pas af met: ahja kom anders eens langs bla bla bla
Dus als ik niets had gestuurd had ik meer blijven betalen ?
 
Ik pik hier even verder op in; zijn er bepaalde makelaars in Oost-Vlaanderen / Gent die aan te raden zijn?
Ik zie het bos door de bomen niet, en om random makelijkers te beginnen aanspreken steek je enorm veel tijd in.
Is als zelfstandige, dus vooral voor BA voor de eenmanszaak, beroepsaansprakelijkheid, VAPZ, gewaarborgd inkomen.
 
Ik heb een schuldsaldoverzekering afgesloten eind 2009 voor een lening van 150k op 20 jaar die begin 2010 begint te lopen. Die koste ons toen € 3479,93.

We hebben eens een deel van de lening, € 48.562,82 vroegtijdig afgelost (midden 2022) en kregen toen € 529,44 terug. Leek me een correct bedrag.

Nu hebben we het laatste stuk van de lening vervroegd afgelost eind 2022. Dat was 'slechts' € 12.738,71 . We hebben verschillende keren moeten bellen naar de verzekering en krijgen nu na lang zagen plots € 1380,30 terug van de schuldsaldoverzekering (andere firma dan waar we leenden), terwijl we serieus minder verwachtten.

Kan dit kloppen? Of hebben ze ergens een serieuze misrekening gemaakt?
 
Terug
Bovenaan