Ik heb de ietwat vreemde gewoonte om mijn hemd uit te doen. Ik kan niet goed tegen de warmte in en in zo'n slim-fit hemd heb ik dan een nog benauwder gevoel. Op zich niks mis mee dat ik graag in bloot bovenlijf doe, maar da's nu niet iets dat ik tegen collega's zeg.
Op een hete zomerdag In 2019 zat ik op kantoor. Ik ging naar het gelijkvloers, waar zich de beste wc's bevonden en waar het rustiger was dan op mijn eigen verdiep. Ook die dag was het verlaten in de wc-ruimte op het gelijkvloers. Ik stap een wc-kotje binnen, sluit de deur, knoop mijn hemd los en hang het aan de haak. Heerlijk, in bloot bovenlijf!
Plots zeer gehaaste voetstappen. Iemand die de wc's binnenloopt. Ik zat in het eerste kotje, het dichtst bij de deur. In een split second kijk ik nog op van mijn smartphone. Die kerel snokt, ziet daar een naakte man met zijn broek op zijn enkels op de wc-pot zitten, gilt als een meisje (ik ook!), Ik hoor hem extreem haastig trekken en geen 5 seconden later hoor ik stilte.
Ik heb mij daar snel uit de voeten gemaakt en we hebben nooit gesproken over wat daar in die wc's gebeurd is.
Ondertussen werk ik bij een andere werkgever en enkel nog thuis.