Groot Het grote Beleggerstopic

MisterV

Well-known member
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar beleggen beschouw ik toch als een hobby. De gemiddelde BG'er zal mij maar een sukkelaar vinden maar ik denk dat ik jaarlijks toch makkelijk een 20KG aan kaas beleg en als ik zie wat voor lagen choco mijn kinderen op hun boterhammen smeren dan zal ik qua Nutella toch rap aan minstens hetzelfde liggen. 2023 is precies wel geen goed jaar voor beleggers, mijn weegschaal staat dit jaar al 10% in het rood. Dat doet mij twijfelen of ik wel verder ga beleggen met kaas of toch beter overschakel naar roomboter. Ik heb efkes meegesurft op de cracker-hype, eentje die de palmolie index volgt, maar als ecologist beleg ik liever niet met palmolie en veel smaak hadden mijn boterhammen toch niet meer.

Bij welke broker kopen jullie jullie kaas? Hier is dat meestal Colruyt maar de kaas uit hun kernselectie vind ik toch maar zwak van smaak. Ambetant ook dat je bij elke aankoop dan met die 6% BTW taks zit. Wat heeft jullie voorkeur trouwens? In één keer een heel pak beleggen of beleggen jullie liever één schelletje per keer? Ik lees altijd dat gespreid beleggen beter is maar heb een voorgevoel dat ik rapper terug in het groen ga staan op de weegschaal als ik telkens een heel pak per keer beleg.
 
Ik kocht vroeger beleggingsfondsen; de beste beleggingen van de beste 20 slagers uit de buurt. De SLA20.
Ben er intussen mee gestopt en ga nu enkel nog voor individuele beleggingen.

Soms eens een hefboom toepassen op de weegschaal van de slager, maar dat is uitzonderlijk.
 
Ik denk erover om steak te staken maar die dingen zijn nu ook niet zo lang houdbaar en mijn gestakede steakfondsen bevriezen brengt nu ook niks op, al zeker niet qua smaak. Qua liquide middelen denk ik aan wat duurdere whiskyflessen.

Het is dan wel geen beleg maar eventueel ook wat OXYgen achter de hand houden als pensioenfonds want met die luchtvervuiling van tegenwoordig denk ik dat er nog gevochten gaat worden voor zuivere OXYgen.

Plebs, cru is een betere broker voor mensen die zich beleggen kunnen veroorloven. Als je niet voor 500kg per keer belegt zou je beter niet beleggen.
Uw beleg kopen bij cru? Dat is zo'n beetje zoals vertrouwen op Paul D'Hoore zijn analyses, ik wil zelfs niet weten waarmee die 's morgens zijn boterhammen belegt! Dikke kans met iets dat hij is gaan halen bij de arcoSPAR.

Swat, etenstijd, eens met Warner gaan zien wat het aanbod van het buffet vandaag is.
 
Laatst bewerkt:
Ik kocht vroeger beleggingsfondsen; de beste beleggingen van de beste 20 slagers uit de buurt. De SLA20.
Ben er intussen mee gestopt en ga nu enkel nog voor individuele beleggingen.
Het voordeel van beleg halen bij individuele slagers is dat die bij een vaste klant rapper zeggen "Mag het ietske meer zijn? 't is op kosten van de zaak, anders moet Marcel het toch weggooien." Dat is op één dag 10% beleggingswinst! Daar kan Paul D'Hoore met zijn arcoSPAR eenheidshespenworst nog wat van leren!
 
Nu het mooie weer eraan komt ga ik toch weer zwaar beginnen beleggen met ETF's.
Echte beleggingsexperts weten uiteraard dat het hier over Ei - Tomaat - Filet américain gaat.
 
Nu het mooie weer eraan komt ga ik toch weer zwaar beginnen beleggen met ETF's.
Echte beleggingsexperts weten uiteraard dat het hier over Ei - Tomaat - Filet américain gaat.
Ik zou hier toch eens pleidooi willen voeren voor de EFT tonijnsalade - kaas.
Ik vind dat nog steeds één van de betere beleggingen, enkel verhandelbaar bij de betere slager.
Let op voor slagers die gratis een schelleke aanbieden, zogezegd als voorschot op het dividend.
Niet te vertrouwen!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan