Maar wat zou er gebeuren als je dit tijdens de werkuren zou doen?Ook wanneer je die uren nergens op kan boeken en het dus verondersteld wordt in je vrije tijd te doen? Ik zou mij er ook niets van aantrekken als ik tijdens mijn werkuren een dagje van links naar rechts moet rijden, en 10 overbodige mails en telefoons moet doen.
Maar als dit in mijn vrije tijd moet gebeuren, dan heb ik liever dat het wat efficiënter is. En ook maatschappelijk gezien zit je daar met een inefficiëntieprobleem.
Krijg je overuren toegekend als je wat langer werkt?
Vaak teken je een car policy af, waar je dus akkoord bent. Persoonlijk vind ik een bedrijfswagen een van de grootste luxe die er zijn.
Ja, ze overlopen de wagen met jou en je dient af te tekenen voor akkoord. Het is zeer lastig om een kras te ontkennen als er foto's van zijn. Bij mijn wagen hadden ze een lijst van 20 foto's waarvan ze 3 schadegevallen telden. Veel zal afhangen van wat in het contract zit met de leasing, car policy en hoe sterk het bedrijf dat wilt toepassen.€1500 à €2300?!
En mag je dan eens meekijken met die gangsters in hun atelier/stofvrij laboratorium? Of kunnen die eender wat zeggen? Wat als je niet akkoord gaat?
Het ging me niet over een objectieve discussie, het gaat wat iemand ervaart. Misschien als jij daar werkt, vind jij het management heel goed, maar dat gaat een andere werknemer zijn visie niet veranderen. Ironisch genoeg heeft hij dit halvelinks tegengesproken en aangegeven dat het probleem bij het corporate wereldje zit ipv het management, maar dan vraag ik mij af wat daarmee bedoelt word.Wie zegt er dat macb zo een topper is? Uit ervaring weet ik dat de medewerkers die heel veel kritiek hebben op management niet de beste medewerkers zijn.
Eerder jaloers omdat ze zelf ter plaatste blijven trappelen.

Niet dus. Het is de belichaming van alles wat verkeerd loopt in onze post-moderne maatschappij: geen marge meer voor een schrammetje, administratie ten top gedreven, veel te grote firma's met veel te lange wachttijden, als kleine garnaal heb je niets te zeggen en moet je je telkens schikken, ...
En wat zijn nu de verdere strategische stappen die ik moet zetten om er zo goedkoop mogelijk vanaf te komen met het oog op de nakende eindexpertise? Of schakel ik daar beter een consultant voor in?
Dit is geen persoonlijke aanval maar ik ben er nog altijd niet aan uit of alles wat jij hier neerschrijft grootspraak is of dat je jezelf echt zo astrant kan gedragen in een organisatie. En in dat laatste geval moet jij toch minstens CEO zijn? Zoveel geld verdienen, toch nog zo actief zijn op het forum, ... en alle werkgerelateerde verhalen die je hier vertelt zijn met een air geschreven alsof je elke dag uw blitse BMW schuin over 3 parkeerstroken pal voor de hoofdzetel smijt, uw haar in de gel naar achteren gekamd, zonnebril op, de voordeur openstampt, uw sigaret uitdooft op het hoofd van uw baas en vervolgens neerploft in een comfortabele lederen bureaustoel met uw voeten op de bureau. Zo visualiseer ik me jou wanneer je dergelijke posts neerschrijft.
Of toch op deze vlakken.