Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bedankt voor het antwoord, ben inderdaad van plan om wat te gaan werken in tussentijd en mijn motivatie proberen op te krikken tegen september.Ik heb niet de minste ervaring met die richting, of met die hogescholen an sich. Maar belangrijk is dat je weet dat de opleiding volgen in Howest of EhB redelijk triviaal is. Maak voor u de afweging welke hogeschool het beste is qua bereikbaarheid, etc. en dat zal veel meer waard zijn dan welke je precies kiest.
Ik weet niet of er overlap is van vakken in farmacie en biomedische laboratoriumtechnologie, maar je zou desnoods nog voor één of meerdere vakken uit farmacie kunnen slagen dit academiejaar die je dan kan inzetten om een vrijstelling te krijgen.
Probeer voor de rest uw batterijen op te laden, wat te werken, etc. zodat je met volle goesting kan beginnen volgend jaar in september.
In ieder geval succes.
Het is natuurlijk jammer om je verhaal te horen, maar zo'n studenten vinden we terug in elke richting van elk jaar. En dat is van alle tijden. Het is net onderdeel van het student zijn, jong-volwassen zijn, dat je je weg tracht te vinden. En bij A duurt dat langer als bij B. Ik wist nog niet wat ik ging studeren in juli toen ik net afstudeerde van het 6de middelbaar. Ergens blijft dat een gok: ga ik het kunnen, wat ga ik doen, etc...De stap van het middelbaar naar sommige richtingen is zodanig groot dat een aanpassingsperiode een normaliteit is. Bij de éne duurt dat 2 maand, bij mij was dat 1 jaar. Een verplichte toelatingsproef is dan eerder een straf. Ik had die grandioos gefaald. Op het einde van mijn eerste jaar unief buisde ik op alles. Nadien heb ik nog één keer tweede zit gehad...Met een toelatingsproef ontloop je spijtig genoeg ook goede studenten. Je heb nu ook een meer divers publiek dat het kan halen (in de zin van: 'anders' denken). De 'dieselstudent' is minstens even interessant als de 'typestudent' om later op de arbeidsmarkt te smijten.Ik ben alle motivatie verloren door de te grote hoeveelheid leerstof = ik heb geen goesting om al die leerstof te verwerken / ik heb de capaciteiten niet om al die leerstof te verwerken. Op zich bij beide verklaringen geen probleem, maar dit toont nogmaals aan waarom er een verplichte toelatingsproef voor alle universitaire richtingen moet komen. Hoeveel tijd en geld we hierdoor wegsmijten als maatschappij (maar ook de studenten zelf) hierdoor is ongelofelijk.
Goh het ingangsexamen hadden we dit jaar wel verplicht maar niet bindend. Hier was ik ook mooi op geslaagd, dus zelfs deze testen blijken niet altijd nuttig te zijn. Ik denk niet perse dat ik het niet zou aankunnen, maar eerder dat er andere factoren (zoals bv faalangst, stress enzo) zijn waardoor ik er nu voorlopig er moeite mee heb.Het is natuurlijk jammer om je verhaal te horen, maar zo'n studenten vinden we terug in elke richting van elk jaar. En dat is van alle tijden. Het is net onderdeel van het student zijn, jong-volwassen zijn, dat je je weg tracht te vinden. En bij A duurt dat langer als bij B. Ik wist nog niet wat ik ging studeren in juli toen ik net afstudeerde van het 6de middelbaar. Ergens blijft dat een gok: ga ik het kunnen, wat ga ik doen, etc...De stap van het middelbaar naar sommige richtingen is zodanig groot dat een aanpassingsperiode een normaliteit is. Bij de éne duurt dat 2 maand, bij mij was dat 1 jaar. Een verplichte toelatingsproef is dan eerder een straf. Ik had die grandioos gefaald. Op het einde van mijn eerste jaar unief buisde ik op alles. Nadien heb ik nog één keer tweede zit gehad...Met een toelatingsproef ontloop je spijtig genoeg ook goede studenten. Je heb nu ook een meer divers publiek dat het kan halen (in de zin van: 'anders' denken). De 'dieselstudent' is minstens even interessant als de 'typestudent' om later op de arbeidsmarkt te smijten.
Dus neen: verplichte toelatingsexamens zijn niet mijn ding. Alhoewel ik besef dat dit geld kost hoor...het heeft ook nadelen en dat mag alleen maar de laatste optie zijn.
Niet bindende tests kunnen wat mij betreft zeker, zelfs al kunnen het voor bepaalde studenten ook motivatiekillers zijn. Ik weet niet of ik nog had verder gedaan als ik de resultaten van dergelijke test voor mijn neus zou geschoven krijgen.Goh het ingangsexamen hadden we dit jaar wel verplicht maar niet bindend. Hier was ik ook mooi op geslaagd, dus zelfs deze testen blijken niet altijd nuttig te zijn. Ik denk niet perse dat ik het niet zou aankunnen, maar eerder dat er andere factoren (zoals bv faalangst, stress enzo) zijn waardoor ik er nu voorlopig er moeite mee heb.
Nee dat is biomedischedat farmacie de richting is voor wie niet slaagde in de toelatingsproef voor Geneeskunde.
Misschien heb ik het verkeerd verwoord. Meeste vakken zijn begrijpbaar behalve fysica omwille van die wiskunde die er wordt toegepast en niet begrepen is.Sorry, maar "vaak in de les zitten zonder IETS te begrijpen" lijkt me toch een teken dat je ergens tekort schiet. Of dat dan komt door gebrek aan begrip of omdat je de leerstof niet hebt bijgehouden, dat laat ik in het midden, maar het lijkt me echt niet normaal voor eender welke studie dat je niets begrijpt van wat er verteld wordt.
Ik ben dan ook niet helemaal overtuigd van de goedbedoelde raad om het gewoon te blijven proberen, misschien aan een andere universiteit. Met een bachelor is niets mis hé.
) blad met kleingeschreven tekst en heb vooral geen schrik omdat je de formules na zoveel keer nog niet vanbuiten kent. Oefeningen oefeningen oefeningen.Ik begrijp wel waar je vandaan komt. In tegenstelling tot wat velen denken is er echt wel een cognitieve scheidingslijn tussen iemand die kan en iemand die niet kan. Motivatie is belangrijk maar zeker niet alles.Sorry, maar "vaak in de les zitten zonder IETS te begrijpen" lijkt me toch een teken dat je ergens tekort schiet. Of dat dan komt door gebrek aan begrip of omdat je de leerstof niet hebt bijgehouden, dat laat ik in het midden, maar het lijkt me echt niet normaal voor eender welke studie dat je niets begrijpt van wat er verteld wordt.
Ik ben dan ook niet helemaal overtuigd van de goedbedoelde raad om het gewoon te blijven proberen, misschien aan een andere universiteit. Met een bachelor is niets mis hé.
Kan je niet gewoon proberen voor alles te slagen en fysica als herexamen doen ofzo? Desnoods een jaar extra studeren? Heroriënteren vanwege 1 vak lijkt me wel extreem tenzij het helemaal hopeloos is. Wat heb je voordien gedaan voor je aan farmacie begon?