Heroes of Might & Magic: Olden Era

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
homm.png

release: 2026
genre: strategy
dev: Unfrozen

Na 10 jaar nog eens een nieuwe game in deze reeks.

Olden Era is set before the events of the first game, and will take players back to the world of Enroth and the continent of Jadame. Featuring new factions, biomes, and creatures, Jadame has been referenced but never explored in the main Heroes of Might and Magic series.

Traverse a vibrant and living fantasy world full of wonders and dangers, build magnificent capital cities, raise massive armies and clash in epic, highly tactical battles of heroes and mythical creatures.

Play solo with a new campaign, multiple single maps and limitless randomly generated scenarios, or engage in battle of wits and magic with other players — rivals or allies — in multiplayer mode. There is also an option to build your own story with the map editor tool, which you may make available to all the players around the world or keep to yourself.

Ik weet nog dat ik als kind na het zien van de box art van HOMM III in de lokale speelgoedwinkel echt gebiologeerd was door dat spel. Maanden zitten zagen bij mijn ouders, en dan uiteindelijk het spel mogen kopen :love:. Mij uren en uren geamuseerd met dat spel, het one-more-turn-virus heeft mij al in veel games te pakken gehad, maar nooit zo fel als in HOMM III.

De opvolgers hebben nooit die magische ervaring kunnen herhalen helaas, maar kijk, toch heel erg benieuwd wat ze 25 jaar na een van mijn favoriete games allertijden kunnen doen met de IP.

Ik weet nog dat ik als kind na het zien van de box art van HOMM III in de lokale speelgoedwinkel echt gebiologeerd was door dat spel. Maanden zitten zagen bij mijn ouders, en dan uiteindelijk het spel mogen kopen :love:. Mij uren en uren geamuseerd met dat spel, het one-more-turn-virus heeft mij al in veel games te pakken gehad, maar nooit zo fel als in HOMM III.

De opvolgers hebben nooit die magische ervaring kunnen herhalen helaas, maar kijk, toch heel erg benieuwd wat ze 25 jaar na een van mijn favoriete games allertijden kunnen doen met de IP.
Songs of Conquest geprobeerd?
Die kwam toch al dicht in de buurt vond ik qua homm style game.

Songs of Conquest geprobeerd?
Die kwam toch al dicht in de buurt vond ik qua homm style game.
Neen, kende ik niet! Heb het op mijn wishlist* gezet, bedankt voor de tip!

* Waar ie tussen nog meer dan 50 andere titels staat, en ik hem zelfs na aankoop allicht niet zal spelen wegens ook nog een hele backlog aan gekochte, maar nog niet gespeelde games :unsure:

Terug
Bovenaan