Herinneringen aan Carpet Right

Pieterjan94

Well-known member
Het recente nieuws over het faillissement van Carpet Right komt binnen als een bom in de vlaamse huishoudens. Naar wat ik begrepen heb reageert de meerderheid ofwel droef ofwel geschokt. Niet alleen omwille van het potentieel banenverlies, maar ook door het verlies van een stukje stabiliteit binnen onze commercieel landschap. We kennen de winkel allemaal. We hebben allemaal wel eens de lichte jeuk in de ogen gevoeld tijdens het wandelen in de tapijtensectie. Diezelfde jeuk en op-het-randje-huilen voelen we vandaag opnieuw.

Daarom leek het me belangrijk om deze thread te starten zodat we onze herinneringen en verhalen over de winkel kunnen delen met elkaar. Dat geeft een gevoel van steun aan elkaar, maar kan ook louterend werken...

hoe deden jullie dan een makeover op nen dag zonder een stuk linoleum in de carpetright te gaan halen?
Als kind was dat de standaardprocedure als er iemand een nieuw slaapkamer kreeg.
Zaterdagochtend de meubelen er uit en verf gaan kopen, u eerste laag schilderen, naar de carpetright vloer gaan halen, u 2e laag schilderen, naar den ikea rijden, vloeren, meubels in elkaar vijzen, frietjes eten en in een verfwalm tevreden in slaap vallen.

Paar weken terug ons moeder nog bedankt voor al die keren dat ze dat gedaan had als alleenstaande vrouw. (nadat ik een slaapkamer alleen gedaan had op 4 halve dagen)

Het hielp wel dat onze toenmalige slaapkamers plek hadden voor een 1persoonsbed, de obligatiore klerenstoel, een kleine kast en een bureau allen verbonden met 1m² wandelruimte, andere mensen deden dat misschien niet op 1 dag.

Een paar jaar geleden nog een rol tapijt gaan halen om een kamer af te werken. Je kan ervan zeggen wat je wil, maar dat was echt véél goedkoper dan de concurrentie, en kwalitatief was het meer dan genoeg.

Was dat in die winkels dat ze ook een ballenbad hadden voor de kindjes? Enfin, ik herinner me dat toch precies vanuit mijn kindertijd.

De vraag is vooral: waarom heeft men, de reeds fantastische naam, Carpetland naar Carpetright hernoemd destijds? En was dat niet het begin van het einde?

Ah ik dacht altijd dat het carpetride was. Zo iets van een vliegend tapijt ofzo :unsure:

Anyways, nooit in zo een winkel geweest. Zou zelfs niet weten waar dat hier in de buurt ligt.

Gelukkig hebben we Tonton Tapis nog.

TonTon-Tapis.jpg

Dit. Dit is het moment om ons bejaardenstatuut te omarmen. Nergens anders word er om tapijten gerouwd.

Laten we de blauwe achtergrond veranderen in een mix van beige en grijs.
#ripcarpetright

Voor zover ik weet ook nooit binnen geweest.

hoe deden jullie dan een makeover op nen dag zonder een stuk linoleum in de carpetright te gaan halen?
Als kind was dat de standaardprocedure als er iemand een nieuw slaapkamer kreeg.
Zaterdagochtend de meubelen er uit en verf gaan kopen, u eerste laag schilderen, naar de carpetright vloer gaan halen, u 2e laag schilderen, naar den ikea rijden, vloeren, meubels in elkaar vijzen, frietjes eten en in een verfwalm tevreden in slaap vallen.

Paar weken terug ons moeder nog bedankt voor al die keren dat ze dat gedaan had als alleenstaande vrouw. (nadat ik een slaapkamer alleen gedaan had op 4 halve dagen)

Het hielp wel dat onze toenmalige slaapkamers plek hadden voor een 1persoonsbed, de obligatiore klerenstoel, een kleine kast en een bureau allen verbonden met 1m² wandelruimte, andere mensen deden dat misschien niet op 1 dag.

Dat komt me eveneens niet bekend voor. Op de slaapkamers van de ouderlijke woonst ligt nog steeds dezelfde vloerbedekking als 40 jaar geleden.

We hebben vorig jaar ofzo onze trappen laten bekleden met tapijt van daar. Ook via Carpetright installatie laten doen,was een onderaanneming. Die dude heeft dan de muren volgespoten met lijm en nog wat kappen extra in gemaakt. En daarna heeft m heel het toilet ondergescheten. :crazy: ik ga u missen carpetright

De vraag is vooral: waarom heeft men, de reeds fantastische naam, Carpetland naar Carpetright hernoemd destijds? En was dat niet het begin van het einde?
Ik dacht dat die winkel(s) om de zoveel jaar express failliet gingen en om toch herkenbaar te zijn altijd wel carpet in hun naam hadden?

Ik was er vorige week zaterdag nog geweest voor een offerte te laten maken (speelkamer wou ik cheap en simpel vinyl vloertje leggen).
Maandag wou ik de offerte laten omzetten naar bestelling, maar failliet 😂
Sjaanske gehad

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan