Hell is Us

Moeilijke combat? Soulslike of makkelijker?
Het is alleszins makkelijker dan soulslikes in de demo. :p

Als je monsters mept vliegen er particles rond en als het dan een ronde cirkel is, dan kan je op een knop drukken om een heal te krijgen maar kreeg daar nooit de timing van onder de knie in de demo. :p

Er is alleszins ook een difficulty setting maar geen idee hoe de easy mode is.

Ik vind de demo goed, vooral dat er geen map is en dat je moet luisteren naar wat er gezegd wordt om te weten naar waar je moet gaan. Benieuwd naar de full game.

Eerste level gespeeld en ben zeer onder de indruk voorlopig. Geweldige sfeer, verkennen is erg leuk alsook de setting.

Excuses voor de dubbelpost maar wat een game, had er zelfs nog niet van gehoord tot enkele dagen geleden :p

+ Geweldige sfeer, mede geholpen door enerzijds de audio (sterk geïnspireerd door de film Annihilation)
+ Thematisch een zeer donker spel dat onderwerpen zoals genocide, religie, empathie en haat niet uit de weg gaat
+ De setting van Hadea is zeer indrukwekkend: lijkt vnl. geïnspireerd te zijn voor de Balkanoorlogen uit de jaren ' 90. Het spel mdraait rond het onderzoeken van bovennatuurlijke fenomenen met op de achtergrond een brutale burgeroorlog.
+ Focus op exploratie, puzzels oplossen en het ontdekken van geheime locaties. Geen quest markers, geen map. Het spel vertrouwt de speler om zelf na te denken en notities te nemen indien nodig.

Er is ook combat in het spel, eerder simpele hack & slash waar je wel upgrades en abilities voor kan unlocken later. Doet wat het moet doen maar is niet per se een hoogtepunt.

Excuses voor de dubbelpost maar wat een game, had er zelfs nog niet van gehoord tot enkele dagen geleden :p

+ Geweldige sfeer, mede geholpen door enerzijds de audio (sterk geïnspireerd door de film Annihilation)
+ Thematisch een zeer donker spel dat onderwerpen zoals genocide, religie, empathie en haat niet uit de weg gaat
+ De setting van Hadea is zeer indrukwekkend: lijkt vnl. geïnspireerd te zijn voor de Balkanoorlogen uit de jaren ' 90. Het spel mdraait rond het onderzoeken van bovennatuurlijke fenomenen met op de achtergrond een brutale burgeroorlog.
+ Focus op exploratie, puzzels oplossen en het ontdekken van geheime locaties. Geen quest markers, geen map. Het spel vertrouwt de speler om zelf na te denken en notities te nemen indien nodig.

Er is ook combat in het spel, eerder simpele hack & slash waar je wel upgrades en abilities voor kan unlocken later. Doet wat het moet doen maar is niet per se een hoogtepunt.
Hmm stuurde net nog naar né collega over dit game en het gebrek aan map dat dit niks voor mij is
En dan zie ik net dat jij daar een + bij zet 💀🤔
Mss toch downloaden dan 😂

Bij mij ist vooral de combat waar ik wat schrik voor heb, dat die gaat tegenvallen. Ik keek hier enorm naar uit eigenlijk, maar die combat heeft mij toch nie overtuigd in de demo.

Geen map stoort mij niet, in Wuchang, waar ik nu mee bezig ben, is ook geen map en stoort mij niet.

Jezus wtf..
de thema's in deze game en wat ze tonen gaat toch wel heel hard.
vrouw die verkracht en dood is
vrouw die ze dagelijks verkrachten
Burgers inclusief kinderen opgehangen zien
Kind dat zich verborgen houd die zich probeert te verbergen wanneer je dichterbij komt
Al die haat en oorlogsmisdaden komen hard aan. Andere games is het makkelijk om hordes zombies af te knallen maar burgers zo te zien brrr..
Misschien iets luchtig vinden om tussendoor te spelen. :unsure:

Voor de combat moet je het in de game niet doen, het is gewoon ok.

Hell Is Us gade alvast zeker kunnen wisselen voor Mafia.. gaat ook snel dalen in prijs volgens mij.

Kriebelt hier ook wel zeker na een paar persoonlijke reviews hier. Geen map en een focus op verkennen word hier altijd geapprecieerd.

Ik ben aan het twijfelen welke spel ik zou kopen.
Mafia: The Old Country of Hell is Us.
Ik heb ze beide uitgespeeld en van genoten, maar ik vond Hell is Us toch een stuk beter. Het verkennen van de maps met de puzzels en de lore maakt het wel een stuk interessanter dan het lineaire verhaal van Mafia. En de combat is in beide games gewoon ok, maar in Hell is Us heeft de combat toch iets meer diepgang ondanks het gebrek aan variatie in monsters. Ik heb normaal ook een hekel aan soulslike games maar dit is echt een pak relaxer, zelfs op medium was het altijd vlot te doen en met voldoende save points.

Mafia geef ik 7 en Hell is Us een 8,5

Terug
Bovenaan