Heeft België nieuwe verkiezingen nodig?

:unsure:

Well-known member
Crowdfunder FE
Supporter
Nieuwe verkiezingen aub.

Welke partij zet er trouwens in op combinatie van volgende maatschappelijke kwesties? Lijkt mij een redelijk rood-paarse visie te zijn, maar precies geen partij die hieraan voldoet? Altijd VLD stemmer geweest maar die partij is ook maar een schim van wat het geweest is.
  • meer belastingen voor de rijkere klasses (inclusief degenen die geen inkomen hebben maar wel veel rijkdom/assets hebben)?
  • verkleining van het staatsapparatus --> voornamelijk door allerlei koterij en bevoegdheden weg te proberen werken (bijvoorbeeld afschaffen provincies, herzien subsidies, herzien intercommunales,...)
  • managementvennootschappenkwestie aanpakken
  • bedrijfswagens afschaffen & openbaar vervoer beter maken
  • gunstiger/makkelijker maken van bedrijfsvoering in België
  • minimumlonen opkrikken zodat minderbedeelde klasse het beter heeft
  • aanpakken van profiteurs (met uitsluiting van de echte jammerlijke gevallen uiteraard)
  • werkloosheidsuitkeringen in tijd beperken
  • snijden in pensioenen
  • snijden in subsidies
  • remgeld dokter verhogen op basis van loon
  • veel meer focus op natuur/ecologie

hoe in godsnaam kan men geloven dat nieuwe verkiezingen een oplosing zullen vormen.
Misschien dat De Wever het wel goed kan vinden met Magnette hé. :unsure:

Het idee dat onze financiële staatshuishouding FUBAR is en dat dit drastisch moet worden herbekijken is wel een gegeven dat ik steun en ik geloof De Wever ook wel in zijn zoektocht. Maar de combinatie Bouchez/Vooruit is écht geen cadeau.

Ik denk dat de PS bij nieuwe federale verkiezingen hun eigen campagne saboteert om zeker niet in de regering te raken.

Volgens mij breekt het angstzweet al uit bij Magnette bij het idee dat hij in een regering moet stappen waar hij miljarden moet vinden...

Misschien komt er bij nieuwe verkiezingen een meerderheid met PS, Vooruit, Groen, Ecolo en PVDA :unsure:

Ik zie bij nieuwe verkiezingen vooral de linkse partijen stemmen winnen. Aangezien veel mensen nu weten “ah maar met ‘iedereen zal het ergens voelen’ bedoeling ze ook mij ofwa?”.

Misschien komt er bij nieuwe verkiezingen een meerderheid met PS, Vooruit, Groen, Ecolo en PVDA :unsure:

Ik zie bij nieuwe verkiezingen vooral de linkse partijen stemmen winnen. Aangezien veel mensen nu weten “ah maar met ‘iedereen zal het ergens voelen’ bedoeling ze ook mij ofwa?”.

En hoe gaan die 10-20-30mrd vinden ? Het leger afschaffen en 90% belastingschaal ?

Oprechte vraag. Maar wat gaat een links beleid daar realistisch gezien aan veranderen?
Dat geld moet gezocht en gevonden worden. De linkse ideologie en doctrine steunt op uitdelen, hoe kan dat ons naar een gezonde oplossing leiden?

En met gezond bedoel ik iets wat niet in een impuls even wat geld binnenbrengt om dan kei hard de bedrijven die terugslaan en we ons in een recessie storten.

Alsook met PVDA. Weinig realistisch om te beginnen.

Premier D'haese. God verhoede.

hoe in godsnaam kan men geloven dat nieuwe verkiezingen een oplossing zullen vormen.

Technocraten voor de volgende 10 of misschien 20 jaar is het enige wat België nog kan redden, al zeker geen democratisch model, tenzij voor wat oversight ofzo.

Om het nog eens over COLA te hebben, waarom geeft de politiek eens niet het goeie voorbeeld, schaf COLA onherroepelijk, voor eeuwig, volledig af voor salarissen & pensioenen van verkozenen en former verkozenen.

Dan creëer je al half een draagvlak bij de rest van de bevolking doorheen generaties en beroepscategoriën om dit ook bij hen toe te passen voor een paar jaar tot de begroting terug op orde is... pakweg voor iedereen in de hogere salarisschalen, eventueel zelf voor iedereen die boven het gemiddelde jaarlijks loon zit.

In hoeveel landen ter wereld heb je dit soort verregaande zotte indexatie mechanismen, bijna nergens.. :S

Oprechte vraag. Maar wat gaat een links beleid daar realistisch gezien aan veranderen?
Dat geld moet gezocht en gevonden worden. De linkse ideologie en doctrine steunt op uitdelen, hoe kan dat ons naar een gezonde oplossing leiden?

En met gezond bedoel ik iets wat niet in een impuls even wat geld binnenbrengt om dan kei hard de bedrijven die terugslaan en we ons in een recessie storten.

Alsook met PVDA. Weinig realistisch om te beginnen.
Uhm, het was maar als half mopke bedoeld hoor. :unsure: moest die regering er ooit komen zou ik spontaan migreren denk ik.

Ugh, AUB niet. De verhouding zijn al bijzonder te noemen op dit moment, wie weet wat geeft het bij nieuwe verzekeringen? Stel je voor dat ze naar voorbeeld van NL zouden lopen en de linkerzijde "eraan" komt. Met hun filosofie zijn we er zeker allemaal aan voor de moeite.

Nieuwe verkiezingen aub.

Welke partij zet er trouwens in op combinatie van volgende maatschappelijke kwesties? Lijkt mij een redelijk rood-paarse visie te zijn, maar precies geen partij die hieraan voldoet? Altijd VLD stemmer geweest maar die partij is ook maar een schim van wat het geweest is.

Dank u voor mee dit land de vernieling in te rijden voor te stemmen op één van de meest onbekwame partijen van de laatste halve eeuw. :oi22:
Een combinatie van de volgende standpunten zouden je toch eerder bij héél andere partijen moeten gebracht hebben denk ik dan...

• meer belastingen voor de rijkere klasses (inclusief degenen die geen inkomen hebben maar wel veel rijkdom/assets hebben)?
  • verkleining van het staatsapparatus --> voornamelijk door allerlei koterij en bevoegdheden weg te proberen werken (bijvoorbeeld afschaffen provincies, herzien subsidies, herzien intercommunales,...)
  • managementvennootschappenkwestie aanpakken
  • bedrijfswagens afschaffen & openbaar vervoer beter maken
  • gunstiger/makkelijker maken van bedrijfsvoering in België
  • minimumlonen opkrikken zodat minderbedeelde klasse het beter heeft
  • aanpakken van profiteurs (met uitsluiting van de echte jammerlijke gevallen uiteraard)
  • werkloosheidsuitkeringen in tijd beperken
  • snijden in pensioenen
  • snijden in subsidies
  • remgeld dokter verhogen op basis van loon
  • veel meer focus op natuur/ecologie

Hoe kwam jij in hemelsnaam bij VLD uit eigenlijk? Behoorlijk wat 'linkse' maar logische/goede standpunten (rood/groen), en inderdaad ook wel wat rechtse (blauw/geel: express wat meer geel gebruikt, want VLD heeft in geen 25 jaar regeringsdeelname een beperking van de werkloosheidsuitkeringen in de tijd gerealiseerd).

Subsidies snijden is een dubbele in dit land... alle partijen delen ze uit, alle partijen snijden erin... sommige subsidies zijn volstrekt ondoordacht beleid (alles van de Tesla-cheques tot de frigobonnen), anderen ondersteunen structureel beleid dat gewoonweg nodig is (werking van bepaalde musea, zaken als de zelfmoordlijn bijvoorbeeld).

Kernpunten van een partij zeggen ook niet alles. Ik zou graag af en toe eens op een écht groene partij stemmen die natuur belangrijk vind.
Maar met Groen in dit land krijg je vooral tja, een deel zaken erbij die ik liever niet zie op andere vlakken.

Terug
Bovenaan