Headset voor teams, PS5 + steam deck

HUSKE

Well-known member
Ben op zoek naar een deftige headset die voor meerdere doeleinden gebruikt kan worden.

Heb wat headsets getest:
- Bose quitecomfort 45
- Bose HP 700 NC
- Sony wh-1000xm4

Van deze was naar mijn gevoel qua klank en vooral comfort de Bose HP 700 de beste, maar in weze ken ik er niks van…
Om geen vertraging tijdens gamen te hebben zou de headset wel via 3,5mm jack ook verbonden moeten kunnen worden.

Zijn dit goede aankopen of zijn er betere alternatieven?
 
Ik heb de Sony 1000XM4 en ben daar zeer tevreden van om te luisteren. Maar om een Teams call me te doen is het maar zo zo. Dan gaat de audio en microfoon kwaliteit omlaag om bidirectioneel te kunnen werken. Mijn collega heeft de Bose 700 en heeft dat probleem niet door een betere module.

Dus als je nu al neigt naar de Bose 700, zou ik die gewoon kopen.
 
Ben op zoek naar een deftige headset die voor meerdere doeleinden gebruikt kan worden.

Heb wat headsets getest:
- Bose quitecomfort 45
- Bose HP 700 NC
- Sony wh-1000xm4

Van deze was naar mijn gevoel qua klank en vooral comfort de Bose HP 700 de beste, maar in weze ken ik er niks van…
Om geen vertraging tijdens gamen te hebben zou de headset wel via 3,5mm jack ook verbonden moeten kunnen worden.

Zijn dit goede aankopen of zijn er betere alternatieven?
Ik heb hier 2 koptelefoons liggen. Voor normaal gebruik zet ik altijd mijn Bose koptelefoon op (een AE2). Voor Teams en games gebruik ik veel liever mijn Steelseries headset, aangezien die microfoon veel beter is. Ik weet niet hoe het zit met de microfoon van de recentere modellen (die je opnoemt), maar uit reviews had ik begrepen dat een microfoon aan een staafje dichtbij je mond altijd superieur is.

Als je veel muziek luistert zijn je genoemde opties heel goed lijkt me, maar als je echt veel gesprekken wil gaan doen zou ik een gaming headset overwegen. Of de Bose QuietComfort 35 gaming headset, wat eigenlijk de QC35 met zo'n microfoon staafje is, maar die is precies amper te vinden. En de microfoon werkt blijkbaar niet via Bluetooth (al is dat in jouw geval misschien minder een probleem).
 
Ik gebruik zelf liever een HiFi koptelefoon en een externe Mic. Ik heb eens een wh-1000xm4 getest met de intentie om die wired op een DAC aan te sluiten voor gebruik thuis en de optie te hebben om wireless te gaan onderweg, maar ik heb dat ding teruggestuurd. Convenience is hoger bij zo'n Sony, maar geluidskwaliteit is een hele ordegrootte lager dan een instap HiFi model. Kijk eens naar een Mezze 99 Neo voor een gesloten of een DROP open sennheiser model als je liever een open stijl hebt... Qua convenience is er niets beter dan wireless NC headphones / earphones maar mijn voorkeur gaat uit naar meer kwaliteit, thuis toch.

Ik gebruik wel USB DAC's / headphone amps tussen mijn computers en headphones dus daar zit ook nog wel wat verschil in t.o.v. uit de headphone jack van je pc, maar ook dat heb ik getest met de Sony en ook daar vond ik het niet geweldig klinken.

Voor onderweg / op kantoor gebruik ik Airpod Pro's (1st gen) en daar ben ik heel tevreden van i.c.m. een macbook / iPhone / iPad, maar die werken belabberd op een PC.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan