Headset JBL quantum One (ps5)

Ruigen Das

Well-known member
Heb deze headset op het oog, staat momenteel aan 200 euro bij alternate.be (normaal gezien is dit rond de 250 euro)

Is het duurste model dat ze hebben, en ook bedraad, de versie er onder, het 800 model heeft wireless, maar ik denk dat dit veel te omslachtig is met telkens bij te laden, heb nog nooit een draadloos model gehad...

Is dit model aan te raden met een ps5, dan gebruik ik best de poorten achteraan de console zeker (als die al te gebruiken zijn, want weet dat die in den beginne niet werkten in alle geval). Ik heb wel iets gelezen dat hij echt customizable is qua geluidssettings, maar dat van de ene setting naar de andere switchen moeilijk zou zijn, en dat je soms zelf drivers zou moeten herinstalleren...

Ik weet niet of dit in de praktijk moeilijkheden zou geven, maar gezien mijn headset aan de PC ook ver versleten is dacht ik misschien te gebruiken voor PC ook..., is me dus niet echt duidelijk wat ik kan doen met de meegeleverde kabels...

Usb c naar gewone usb in de PS5
En aan de pc via 3,5 mm jack aangesloten op de PC speakers? (dit is hoe ik het momenteel doe)

Dus zou dit systeem werken zonder dat ik kabels moet beginnen uittrekken, maar gewoon de headset zelf inpluggen??

Zijn hier nog bedenkingen bij deze headset, want de reviews zijn toch goed, ondanks dat dit een eerste poging is op de gaming headset markt van JBL?

Is dit eigenlijk gewoon stereo, of zit hier dolby , 7.1, 5.1, of iets anders op?

En hoe gaat dit praktisch bij ps5, moet je dit op ps5 aansluiten, of gewoon op de Tv? Ik heb samsung qled 2020 model ? Zou de ene manier beter resultaat geven als het andere? Zou misschien ook een goede headset zijn voor films of tv mee te kijken denk ik dan...


Alle hulp is welkom, nog nooit zulke dure head phones gekocht, en weet niet altijd even goed wat wat is

Heeft iemand misschien een goede link dat wat uitlegt over headsets, de verschillende soorten kanalen die je kan hebben (5.1, 7.1,surround, dolby, 360 surround en dergelijke) een beetje door het bos de bomen niet zien hier alvast
 
Terug
Bovenaan