Headphone jacket werkt niet

Greny

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik wou dus gisteren wat muziek beluisteren.
Als ik de hoofdtelefoon inplug blijft het geluid echter gewoon door de speakers afspelen.

Laptop is een redelijk recente HP powerbook.
Alle drivers zijn up to date.
Met een bluetooth headset krijg ik m'n muziek wel te horen.

Probleem ligt dus blijkbaar bij de jacket zelf. Nog iemand die dit heeft voorgehad en kunnen oplossen ?

Ik begin te denken dat het probleem misschien bij de update naar Windows 11 ligt van enkele weken geleden.
Zeker ben ik hier niet van omdat het al een tijdje geleden is dat ik de hoofdtelefoon nog gebruikt had.
 
steekt ge uw headphone connector diep genoeg? (stomme vraag, maar you never know)

output manueel verzetten (Open Settings > System > Sound > Volume mixer and select your headphones from the Output device)

drivers van uw soundcard updaten

Ik heb zelf nog geen win11 (cpu ondersteunt het niet), dus kan niet checken.

https://windowsreport.com/windows-11-headphones-not-working/ (eerste deel is BT, tweede wired)
 
steekt ge uw headphone connector diep genoeg? (stomme vraag, maar you never know)

output manueel verzetten (Open Settings > System > Sound > Volume mixer and select your headphones from the Output device)

drivers van uw soundcard updaten

Ik heb zelf nog geen win11 (cpu ondersteunt het niet), dus kan niet checken.

https://windowsreport.com/windows-11-headphones-not-working/ (eerste deel is BT, tweede wired)
Die steekt diep genoeg.
Output verzetten gaat niet omdat headphone er niet bij staat. Enkel luidsprekers.
Alle drivers zijn up to date.
Het probleem is dat de jacket niet herkend wordt denk ik.
Zal wel softwarematig een probleem zijn dan. Ik weet niet of de jacket recent nog werkte onder Windows10 , enkele maanden geleden toch nog.
 
En in apparaatbeheer, wat zie je daar? geen vraagtekens?
Nee , er staat helemaal niets.
Enkel Realtek luidsprekers bij audio invoer en Realtek microfoon bij audio uitvoer.
Voor de rest helemaal niets. Ook geen vraagtekens.
Heb daarstraks ook al eens de driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Maar helaas , probleem blijft.
Misschien is de jackingang zelf naar de vaantjes.
Zou een beetje vreemd zijn want die is praktisch nooit in gebruik en de laptop is 1.5 jaartje oud of zo.
 
Wat je anders ook eens kunt proberen, is een live-boot via USB van ubuntu ofzo, en zien of je daar geluid hebt. Dan kun je al uitsluiten of het hardwarematig is.
 
Terug
Bovenaan