HDD niet bruikbaar na wipe.

Kralofski

New member
Hallo iedereen,

Ik heb twee drives in mijn laptop, 1 SSD voor windows die probleemloos werkt en een HDD voor opslag die nu niet werkt.

De HDD was corrupt, ik heb alle data die ik wou houden er kunnen afhalen, dan heb ik ze kunnen wipen, maar kon ze niet gebruiken, ik wou de drivers herinstalleren dus heb deze verwijderd in device manager. Maar nu vind Windows de disk niet meer, oops.

Heb het volgende gedaan:

- Formatteren, dit lukte niet.

- Diskpart in CMD prompt, hier is het gelukt om ze te wipen, disconnecten en terug connecten, maar nog steeds onbruikbaar.

- Drivers verwijderd in device manager.

- Disk is nu zichtbaar in Bios, niet in diskpart of device manager.

Foto's:

Iemand een idee voor dit op te lossen?

Redelijk zeker dat de disk en connectie ok is, aangezien ik alle data er kon afhalen en ze gewoon zichtbaar is in Bios.

Bedankt alvast!

De schijf zal niet geïnitialiseerd zijn. Probeer eens met Macrorit Partition Expert (gratis) of die de schijf ziet en of je ze kan initialiseren een partitie maken.
Let wel op: je moet eerst alles instellen en dan links bovenaan nog bevestigen dat je de acties wilt uitvoeren. Zo lang je dat niet doet gebeurt er niks.

Booten van Hiren's Boot via USB en u HDD is checken met één van de tools die daarop staan (HDDScan als ik me niet vergis).
U drive is niet zomaar corrupt geworden in de eerste plaats, grote kans dat je met kapotte blocks zit en dus op een tikkende tijdbom zit als je ze verder blijft gebruiken.

Booten van Hiren's Boot via USB en u HDD is checken met één van de tools die daarop staan (HDDScan als ik me niet vergis).
U drive is niet zomaar corrupt geworden in de eerste plaats, grote kans dat je met kapotte blocks zit en dus op een tikkende tijdbom zit als je ze verder blijft gebruiken.
Heb het uiteindelijk kunnen oplossen door ze inderdaad uit te bouwen en via USB te connecteren.

Heb ze kunnen formatteren en werkt nu terug, maar veel kans dat deze dus terug faalt?

Gewoon met schrijfbeheer (Disk Management) , zit standard bij windows.

👆

Daar stond ze dus niet hee
Daarom dat ik dus Macrorit Partition Expert aanraadde. Ik weet uit ervaring dat Windows niet altijd schijven detecteert als ze niet geïnitialiseerd zijn.

Heb het uiteindelijk kunnen oplossen door ze inderdaad uit te bouwen en via USB te connecteren.

Heb ze kunnen formatteren en werkt nu terug, maar veel kans dat deze dus terug faalt?
Als je wilt weten wat de gezondheid van je schijf is kan je CrystalDiskInfo eens gebruiken om de gezondheid te checken.

Ik zou dat toch is doen ja.
Via de meeste tools kan je de SMART al is uitlezen, als die in het rood staat vergeet het al maar.
Tweede test is een surface scan zoals ik daarstraks aangaf.

Terug
Bovenaan