Handschoenen

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
De threadtitel zegt het allemaal! Welke handschoenen heb je (type, kleur, voering, ...), ben je er tevreden over, zijn ze warm genoeg of eerder voor het tussenseizoen?

Ik zal maar starten: ik heb geen goede handschoenen meer en zoek er liefst die niet te dik zijn, maar toch lekker warm, dus tips zijn welkom!

Mijn warmste handschoenen zijn altijd wanten geweest, waarbij je vingers samen zitten. Met ouder worden wou ik grote-mensen handschoenen toch nog eens een kans geven (en ook omdat die iets praktischer zijn), dus nu heb ik deze:

Die zijn niet slecht (feit dat ze waterdicht zijn is alleszins al heel goed), maar voor langere periodes op de fiets houden ze mijn vingers toch niet zo warm als mijn wanten vroeger.

@coldplayke die zullen zeker warm zijn maar zijn zo het model (qua dikte) wat ik niet wil. Volledig akkoord dat wanten warmer zijn trouwens, voor één of andere reden vinden mensen dat echter raar als ik dat aanheb :unsure: .

Ik zoek vooral eigenlijk handschoenen waarmee ik m'n gsm kan gebruiken als ik eens aan het wandelen ben met de hond. Gebruik er nu vingerloze maar na een tijd voel ik mijn topjes amper nog :unsure:

Dus als iemand een aanrader heeft?

Ik zoek vooral eigenlijk handschoenen waarmee ik m'n gsm kan gebruiken als ik eens aan het wandelen ben met de hond. Gebruik er nu vingerloze maar na een tijd voel ik mijn topjes amper nog :unsure:

Deze zijn mijn beste. Ideaal voor bijv. fotografie want je kan dat kapje af en op doen. In dat kapje zit ook nog een vakje waar je bijv. kooltjes (zo'n warmtebron dikwijls gebruikt door vissers) in kan steken. En uw duim heeft nog eens een apart kapje dat je kan afnemen.

Buiten dat nog een paar zomerhandschoenen voor de motor, alsook winterhandschoenen.
En dan nog 2 of drie paar gewone fleece handschoenen.

Die ik gelinkt heb kan je op schermen gebruiken (is wel een vrouwenmodel). Vaak kan je op websites wel filteren op handschoenen die op touchscreens werken, of eens bij de specificaties kijken. :)

De belangrijkste, extreem basic, tip om warme handen te houden is: doe je handschoenen al aan wanneer je handen (nog) warm zijn. Dan houd je het zelfs met vodden aan je handen gemakkelijk lang uit in de koude. Handschoenen zelf maken je handen niet warm*, ze houden aanwezige warmte vast.

Natte handschoenen (langs de binnenkant) helpen natuurlijk ook niet. Waterdichtheid van handschoenen is in mijn ervaring ook veel belangrijker dan de dikte.

* Tenzij je heatspacks gebruikt, maar dat is cheaten.

Ik heb deze Timerberlands pas gekocht en tevreden van.
Was black friday 50% sale op.
Kunt ze aan elkaar hangen en ook de GSM mee bedienen.

Ik heb ook nog volledig lederen van Black and Gold.
Ook tevreden van, maar daar moet je wel voorzichtiger mee zijn want ze zijn wat gevoeliger aan beschadiging.
En ik denk niet dat die makkelijk met GSM werken.
Deze staan ook niet meer op de site, dus denk dat ze niet meer te koop zijn.
Zijn wel mooie handschoenen en meer voor een gekleed moment.

Beide voor de echte koude wel.

Handige topic, maar al de handschoenen die hier getoond worden zijn toch wel vrij dikke handschoenen die niet zo handig zijn om iet mee vast te pakken.
Ik breng post (ongeadresseerd drukwerk) rond en ben al een tijdje op zoek naar goede handschoenen om dit te doen, dus waarmee je makkelijk boekjes, maar ook losse blaadjes kan vastnemen om dan in de brievenbussen te steken.

Afgelopen week kwam ik op hbvlshop.be deze tegen.
Ik weet alleen niet of deze goed zouden zijn.

En ik heb ook een probleempje met het nemen van de maat.
Bij het meten van de handpalm heb ik maat M en bij het meten van de omtrek zit ik op maat XL :wtf:

Handige topic, maar al de handschoenen die hier getoond worden zijn toch wel vrij dikke handschoenen die niet zo handig zijn om iet mee vast te pakken.
Ik breng post (ongeadresseerd drukwerk) rond en ben al een tijdje op zoek naar goede handschoenen om dit te doen, dus waarmee je makkelijk boekjes, maar ook losse blaadjes kan vastnemen om dan in de brievenbussen te steken.

Afgelopen week kwam ik op hbvlshop.be deze tegen.
Ik weet alleen niet of deze goed zouden zijn.

En ik heb ook een probleempje met het nemen van de maat.
Bij het meten van de handpalm heb ik maat M en bij het meten van de omtrek zit ik op maat XL :wtf:

Deze staan ook op Ali:

Ik heb kleine pollekes maar geen dunne handen dus ik zit altijd in de miserie: wat klopt van lengte klopt niet van breedte, wat klopt van breedte heeft zeker 1cm vingertop "over".

Voor met de woef te wandelen in zo een weer zijn het ook mijn konijnebonten wanten!

Heb er vrijdag bij Decathlon gekocht, ze zitten goed qua dikte, maar zijn niet warm genoeg voor deze temperaturen, dat worden dus de tussenseizoen handschoenen. Opnieuw op zoek dus.

Houden je handen volledig warm/droog, maar zien er tegelijkertijd niet uit als een handschoen voor een poolreiziger. Zijn wel relatief dik imo, dus echt vlot op je GSM navigeren zit er niet in.

2 weken geleden op zoek achter handschoenen en ik zag dat ze al snel 30 euro voor een paar vragen. Wat ik persoonlijk teveel vind voor handschoenen. Heb dan maar gewoon handschoenen gekocht in de zeeman voor een 3-4 euro.
Zijn warm genoeg voor mij en voor de tijd dat ik ze maar nodig heb.

Niet de warmste, maar wel superhandige (haha) :
https://partnerprogramma.bol.com/cl...mannen/9300000071790855/&f=TXL&name=BeyondBot

Deze vorige week gekocht omdat ik vervangers nodig had voor m'n loophandschoentjes. Ineens ietsjes warmere gekozen voor het komende weer. Ze zijn gemaakt van gerecycleerd materiaal, maar misschien nog belangrijker is de eTip. Werkt echt supergoed op touchscreens, ik kan zelfs een berichtje typen met de handschoenen aan. Dat had ik niet verwacht. (of door Maps scrollen als ik weer verdwaal)

Terug
Bovenaan