Hades II

Zijn hades/hades 2 heel moeilijk? Heb dat genre nooit gespeeld, maar kijk er al even naar.

Ik heb wel games gespeeld zoals death’s door en Tunic (beide 100%), maar geen idee hoe het zich verhoudt. Vermaak me ook met metrovania’s zoals hollow knight/ silksong (100%), ori’s/ monster boy etc, maar dat is een ander genre natuurlijk.
Je hebt 2 soorten in dit gengre, roguelike en roguelite.
De moeilijkheid zit hem vooral in het bouwen van je build.
Voor de rest is het rondlopen en ontwijken.



De like versie is als je dood gaat, begin je opnieuw maar zonder extra perks.
In een lite versie, hoe meer je doodgaat hoe sterker je gaat worden.


Games als Vampire survivors ( een must play voor dit gengre )
Soulstone survivors
Deeprock galatic survivor

Zijn allemaal games, als je dood bent gegaan.
Je permanent kan kiezen voor upgrades.

Soms durven de tags wel eens mis staan.
Daarom kijk ik eerst wat reviews.


Wel enorm leuk en verslavend, zeker als er honderd dingen op je scherm rond vliegen.
 
Laatst bewerkt:
Zijn hades/hades 2 heel moeilijk? Heb dat genre nooit gespeeld, maar kijk er al even naar.

Ik heb wel games gespeeld zoals death’s door en Tunic (beide 100%), maar geen idee hoe het zich verhoudt. Vermaak me ook met metrovania’s zoals hollow knight/ silksong (100%), ori’s/ monster boy etc, maar dat is een ander genre natuurlijk.
Hades valt wel mee vond ik. Er is ook een soort van godmode waar je elke keer je sterft je 2% sterker bent in je volgende run tot max 80%.

De games die je vermeld zijn wel moeilijker imo
 
Voor mij zijn het veruit de enige games van dit genre die ik echt graag gespeeld heb maar ik ben wel zo iemand die opgeeft als ik een vijftal keer niet voorbij dezelfde baas geraak. En hier was dat toch telkens al in het 3de-4de wereldje en dus relatief snel. Maar toch krijg je het gevoel dat je weer net iets sterker bent elke keer en er is altijd wel iets te doen in de hub waardoor je toch (tot een bepaald punt in mijn geval) geboeid blijft.
 
Voor mij zijn het veruit de enige games van dit genre die ik echt graag gespeeld heb maar ik ben wel zo iemand die opgeeft als ik een vijftal keer niet voorbij dezelfde baas geraak. En hier was dat toch telkens al in het 3de-4de wereldje en dus relatief snel. Maar toch krijg je het gevoel dat je weer net iets sterker bent elke keer en er is altijd wel iets te doen in de hub waardoor je toch (tot een bepaald punt in mijn geval) geboeid blijft.

Goh, ik hou wel van wat uitdagingen. In hollow knight silksong heb ik echt lang vastgezeten aan The widow en Splinter sister. Maar als ik een game echt wil uitspelen hou ik dat wel vol.

Tunic was ook niet heel makkelijk om de finale poort te openen, maar uiteindelijk toch gelukt. Kan wel wat volhouden als een spel mij echt boeit.
 
Terug
Bovenaan