Haartransplantatie

Ik heb onlangs gelezen dat ze met een nieuwe techniek aan het experimenteren zijn voor transplantatie. Momenteel worden er dus individuele haarfollikels uitgehaald en dan op een andere plaats ingeplant. Het probleem is echter dat dat niet altijd 'pakt' en dus gaan ze nu de volledige aangetaste hoofdhuid weghalen om ze daarna dan te vervangen door de scrotale huid, die meestal levenslang behaard blijft. De scrotale autograft-procedure noemt dat.
Scrotale huid? Van je scrotum?
 
Wat is niet echt? Zijn er hier nog mensen met ervaring?

Permanente gevolgen schrikken de meeste mannen af denk ik. Het blijft toch een beetje fucken met uw hormonen.

Ik gebruik op dit moment 1x per dag wat minoxidil met een pipet en het blijft allemaal wel redelijk staan vermoed ik. Hier en daar hoor ik dat dat maar tijdelijk werkt en finasteride na een tijd nog nodig is? Het is ook moeilijk om terug te krijgen wat weg is maar op zich mag ik daar nog niet over klagen.


Elk jaar is er wel een doorbraak maar in de praktijk veranderd er niets en blijft het bij finasteride, minoxidil en keto/microneedling maar twijfelachtig.
Minoxidil is inderdaad uitstel van executie.
Het vertraagt het proces gewoon (of toch bij mij en dat is wat ik lees op het internet).

Ik heb er ook lang mee geworsteld dat ik mijn haar verloor. En de grapjes die je constant hoort zijn totaal niet grappig. Enerzijds besefte ik toentertijd wel dat haarverlies geen groot probleem was, anderzijds vond ik het enorm storend en vervelend.

Ondertussen al lang ettelijke jaren zo goed als al mijn haar kwijt en boeit het mij niet echt meer. Een goedkope oplossing zonder bijwerkingen met goed resultaat zou ik nog steeds niet afslaan. Het cliché echter van 'de tondeuze erin zetten en je erover zetten' is iets waar ik mij ook jaren tegen heb verzet, maar het is ofwel dat, ofwel finasteride nemen. En daar wou ik ook niet aan beginnen.
 
Terug
Bovenaan