Groepsaankopen elektriciteit & gas in Wallonië

De kans is idd heel groot dat je het tweede jaar terugvalt op de tariefkaart zonder kortingen.

Maar niets weerhoudt je om 1 jaar klant te blijven en vanaf dat het tweede jaar ingaat van leverancier te veranderen. Een contract van 3 jaar kan steeds verbroken worden (tenzij je meer dan 50.000 kWh verbruikt op een jaar).
 
Dat heb ik inderdaad ook nog nergens gezien.
Benieuwd of ik die ook zal krijgen wanneer ik opzeg in maart.

Ik denk er overigens aan om een driejarig fix contract bij Lampiris te nemen (zie aanbieders.be). Dat is een honderdtal euro duurder dan de goedkoopste variabele op 1 jaar, maar dat lijkt me nog wel OK gezien de prijzen nu laag staan.

Ik moet alleen eens uitvogelen of de jaarprijs echt over de 3 jaar wordt berekend, of er enkel het eerste jaar nog kortingen afgaan en de 2 volgende jaren ik terugval op de tariefkaart zonder kortingen. In dat geval moet ik de tariefkaart wel goed bestuderen om te kijken wat de energieprijzen per kWh zijn en of die gunstig genoeg zijn om volgend jaar zonder korting ook nog interessant te zijn.
Als je naar de detail kijkt, zie je dat de kortingen gedeeld worden door 3 tov van 1 jaar contract.
Dus je krijgt de kortingen per jaar, maar de korting is dan ook maar 1/3 van korting van 1 jaar vast contract.
Ik concludeer hier toch uit dat de jaarprijs dat wordt weergegeven, de echte jaarprijs is over 3 jaar.

Gas: (zelfde verhouding geld voor elektriciteit)
Lampiris TOP 3 jaar
-korting op kwh: -€0,39kwh
-Korting extra: €23

Lampiris TOP 1 jaar
-Korting op kwh: -€1,16kwh
-korting extra: €69

Ik heb wel gekeken op mijnenergie.be (maar merk op dat de prijzen overeenkomen bij aanbieders.be. Mijn nieuw contract is trouwens ook bij lampiris. Heb nog wel net afgesloten onder andere voorwaarden. :) )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan