[Groep K] Portugal, DR Congo, Oezbekistan, Colombia

Ik zou eerder zeggen dat Ronaldo het dik verkloot voor zijn ploeg.
Zie bijvoorbeeld die super slechte looplijn van hem zodat ie zelf de bal krijgt om op doel te stampen ipv Bernardo Silva.

Alle respect voor zijn carrière maar die gast was echt waardeloos.

Dat is het slechte dat hij inderdaad gedaan heeft, maar dan komt imo omdat de rest van de ploeg (en vooral Bruno) v hem niet ' echt wil' aanspelen dat hij de bal zelf begint te zoeken echt veel meer voorbeelden daarvan in de match gisteren.
Tis alsof de Belgen nooit willen passen naar Lukaku

Vraag me idd ook af hoe de sfeer binnen die groep is , had ook het gevoel dat ze Ronaldo negeerden. Niet dat hij daar zich iets zal van aantrekken.
Lijkt mij het WK (of twee zelfs) te veel voor Ronaldo. Je kan beter in schoonheid stoppen dan uw plaats te blijven opeisen in de basis als het niet meer lukt.

Het is gewoon aan Roberto Martínez om hem niet meer mee te nemen. Dan is heel die discussie er niet. Die zit al jaren in Saudi Arabia wat show te verkopen. Die gaat je echt niet ver brengen. Da's nog erger dan mbappe bij PSG. Kerel loopt/wandelt gewoon in de weg. Letterlijk opt veld en figuurlijk in de kleedkamer.

Zeer blij dat we van Martínez af zijn.

Het is gewoon aan Roberto Martínez om hem niet meer mee te nemen. Dan is heel die discussie er niet. Die zit al jaren in Saudi Arabia wat show te verkopen. Die gaat je echt niet ver brengen. Da's nog erger dan mbappe bij PSG. Kerel loopt/wandelt gewoon in de weg. Letterlijk opt veld en figuurlijk in de kleedkamer.

Zeer blij dat we van Martínez af zijn.
En momentum was er na vorig WK want toenmalige bondscoach was hem in Qatar al minder aan het opstellen in de ploeg.

Martinez is daar ook gewoon niet een sterk genoege coach voor. Die zijn enigste hoop is beste vriendjes met Ronaldo blijven, anders vliegt die onmiddellijk wanneer hij wat mindere resultaten heeft.

Dat is het grote probleem met die spelers. Als het niet goed en je speelt ze niet (of hebt ze zelfs niet mee) dan vliegt de pers daarop. Als je hem mee hebt en het werkt niet, vliegt de pers daarop. Je moet dat bijna laten werken of je moet een speler hebben die geen probleem heeft om sporadisch gebruikt te worden, en daar is Martinez gewoon niet goed genoeg voor.

Kijk naar Neymar bij Brazilië, perfect aangepakt door Ancelotti. Ik pak hem mee want als je faalt krijg je het op u dak dat hij niet mee was. Maar Neymar accepteert zijn rol want Ancelotti heeft die autoriteit en weet dat dit zijn laatste kans is een WK te winnen.

Dat is het slechte dat hij inderdaad gedaan heeft, maar dan komt imo omdat de rest van de ploeg (en vooral Bruno) v hem niet ' echt wil' aanspelen dat hij de bal zelf begint te zoeken echt veel meer voorbeelden daarvan in de match gisteren.
Tis alsof de Belgen nooit willen passen naar Lukaku
Maar die loopt niet meer zoals vroeger, maakt geen acties meer etc. Hij had gisteren letterlijk 0 dribbels en 0 schoten op doel, in 90 min tegen (met alle respect) Congo.

Uiteraard gaat ge als teammaat die niet meer betrekken in het spel. Het is aan Martinez om eindelijk eens te doen wat hij hoort te doen.

In Ronaldo zijn laatste 9 interlands heeft die minder baltoetsen gehad dan de keeper. Let that sink in.

Maar die loopt niet meer zoals vroeger, maakt geen acties meer etc. Hij had gisteren letterlijk 0 dribbels en 0 schoten op doel, in 90 min tegen (met alle respect) Congo.

Uiteraard gaat ge als teammaat die niet meer betrekken in het spel. Het is aan Martinez om eindelijk eens te doen wat hij hoort te doen.

In Ronaldo zijn laatste 9 interlands heeft die minder baltoetsen gehad dan de keeper. Let that sink in.

Bron?

Niet de eerste keer dat ik van haar hoor.

Ik vind het een enorme lacune in onze maatschappij dat er mensen zijn die hiermee enerzijds hun leven kunnen inrichten en anderzijds rijk/vermogend kunnen worden van dergelijke BS.
Net zoals ik ook een broertje dood heb aan al dat ...fan gedoe. Influencers in mijn ogen de plaag van onze maatschappij...

Maar het is onderdeel van het kapitalisme. Er is een markt voor deze nonsens. Deze markt voor mijn part kapot belast worden...
Waarschijnlijk word ik te oud, nee echt waar. Heb haar eens opgezocht, maar tot voorheen nooit van Celine Dept gehoord.

Ik volg geen influencers op IG 😅

Laatst bewerkt:
Martinez is daar ook gewoon niet een sterk genoege coach voor. Die zijn enigste hoop is beste vriendjes met Ronaldo blijven, anders vliegt die onmiddellijk wanneer hij wat mindere resultaten heeft.

Dat is het grote probleem met die spelers. Als het niet goed en je speelt ze niet (of hebt ze zelfs niet mee) dan vliegt de pers daarop. Als je hem mee hebt en het werkt niet, vliegt de pers daarop. Je moet dat bijna laten werken of je moet een speler hebben die geen probleem heeft om sporadisch gebruikt te worden, en daar is Martinez gewoon niet goed genoeg voor.

Kijk naar Neymar bij Brazilië, perfect aangepakt door Ancelotti. Ik pak hem mee want als je faalt krijg je het op u dak dat hij niet mee was. Maar Neymar accepteert zijn rol want Ancelotti heeft die autoriteit en weet dat dit zijn laatste kans is een WK te winnen.

Ik vind Neymar wel een verschil. Die heeft nu eenmaal heel veel blessureleed gehad en is zelfs nu nog niet fit. Het was zelfs al een vraagteken of hij geselecteerd ging zijn. Dat is bij Ronaldo allemaal niet het geval.

Daarnaast heeft Brazilië met Vini ook nog wel een haantje die ongetwijfeld vindt dat hij nu de ploeg draagt.
Ik zie bij Portugal niemand die op het voorplan treedt om het boeltje over te nemen (niet onlogisch aangezien Ronaldo er ook effectief altijd bij is).

Voor de rest is het toch een beetje koffiedik kijken hoe de Portugese ploeg tegenover Ronaldo staat.
De signalen die je altijd opvangt, is toch dat hij nog steeds de absolute leider is en dat iedereen naar hem kijkt. De vraag is of dat effectief nog (bij iedereen) het geval is en of sommigen toch niet liever zonder hem zouden verdergaan?

Het beste wat Portugal nu kan overkomen, is dat Ronaldo zich in de volgende wedstrijd toch gewoon blesseert zoals in de EK finale 2016 :unsure:

Allemaal leuk en wel hè jongens, maar jullie vergeten dat er geen deftig alternatief is. Mocht Ronaldo nu een topspits op de bank houden, dan heb ik al meer begrip voor de commentaren, maar hoe je het draait of keert, het blijft hun productiefste speler. Het alternatief is Gonçalo Ramos die dit seizoen pas 13x gestart is voor PSG in een jaargang waar Enrique quasi continue heeft zitten roteren. Die gast gaat niet meer brengen dan Ronaldo hoor.

Ronaldo is op dit punt van zijn carrière gewoon afhankelijk van aanvoer, dus als je die wil opstellen dan moet je ook wel aanvoer voorzien. Dat kan bijvoorbeeld al niet als je gaat beginnen met Bernardo Silva op rechts :unsure: Gans Portugal was gisteren dramatisch. De rolverdeling van hun middenveld was ook niet goed, dat is toch ook een kunst met quasi 3 van de beste middenvelders ter wereld in je rangen ...

Het probleem ligt toch meer bij Martinez dan bij Ronaldo zelf mijn inziens.

Allemaal leuk en wel hè jongens, maar jullie vergeten dat er geen deftig alternatief is. Mocht Ronaldo nu een topspits op de bank houden, dan heb ik al meer begrip voor de commentaren, maar hoe je het draait of keert, het blijft hun productiefste speler. Het alternatief is Gonçalo Ramos die dit seizoen pas 13x gestart is voor PSG in een jaargang waar Enrique quasi continue heeft zitten roteren. Die gast gaat niet meer brengen dan Ronaldo hoor.

Ronaldo is op dit punt van zijn carrière gewoon afhankelijk van aanvoer, dus als je die wil opstellen dan moet je ook wel aanvoer voorzien. Dat kan bijvoorbeeld al niet als je gaat beginnen met Bernardo Silva op rechts :unsure: Gans Portugal was gisteren dramatisch. De rolverdeling van hun middenveld was ook niet goed, dat is toch ook een kunst met quasi 3 van de beste middenvelders ter wereld in je rangen ...

Het probleem ligt toch meer bij Martinez dan bij Ronaldo zelf mijn inziens.
Het ligt duidelijk bij allebei. Nokeyboard maakte op de vorige pagina de goeie opmerking dat Ronaldo op een bepaald moment een gigantische kans verkloot door de looplijn om zeep te helpen omdat hij zelf wilde scoren in plaats van het zijn ploegmaat te gunnen.

Dit is classic Roberto Martínez. Tactisch een dikke nul over de hele lijn, en zijn gelauwerde people skills waar iedereen het altijd over had, beperken zich tot het paaien van de vedetten. Dat kan nog even lukken zolang de vedetten hun werk doen, maar als je met een Ronaldo-geval zit in je ploeg, dan heb je het vlaggen.

Oezbekistan vrij aarzelend en zwak begonnen (verdedigend) in helse omstandigheden voor hun (vochtig klimaat, quasi een thuismatch voor Colombia). Leek eerst een beetje een Zuid-Afrika - Mexico match te worden? Eerste heflt was niet goed. Maar Colombia ging ook te veel naar achter leunen als ze op voorsprong kwamen. Zijn daar 1 keer voor afgestraft geweest en dat had gerust opnieuw kunnen gebeuren op het einde. Oezbekistan dat dan toch wel toonde misschien in de laatste 20 minuten waarom ze op het WK staan, en zich rechtstreeks kwalificeerden (hadden dus bij beste 32 ook gezeten als het er maar 32 waren).

Moeilijke groep voor hun. Ik denk dat Oezbekistan het onder de juiste omstandigheden Portugal ook wel moeilijk kan maken. Als er een verrassing zal gebeuren met een topploeg die niet doorgaat, gebeurt het hier denk ik. Maar ik vermoed wel dat Portugal het wel over de streep zal trekken.

Maar ook weer, los nog van het tactische deel. Individueel was het toch ook huilen met de pet op bij Portugal. Toch heel veel slechte passes gezien ook (die vaak niet eens zo moeilijk waren).

Maar ook weer, los nog van het tactische deel. Individueel was het toch ook huilen met de pet op bij Portugal. Toch heel veel slechte passes gezien ook (die vaak niet eens zo moeilijk waren).
True, maar dat hebben we vroeger onder Martínez ook heel vaak gehad. Ik had altijd de indruk dat het in die kleedkamers nooit geboterd heeft, en sommige uitspraken en incidenten tussen de vedetten en de mindere goden bevestigen dat ook wel enigszins. Ook bij Portugal zie je dat het daar niet honderd procent botert. Op zich is dat ook deels de verantwoordelijkheid van de trainer. Nee, het is geen makkelijke groep, maar kijk naar wat Ancelotti bij Real Madrid verwezenlijkt heeft. Die mens verdient eigenlijk 10 standbeelden.

Bij Portugal heeft Martínez op zijn minst toch de Nations League gewonnen. De manier waarop de Duivels dat in de vuilbak gegooid hebben in Zwitserland zit me nog altijd hoog. Dat is eigenlijk het moment dat ik compleet mijn interesse verloren ben in de Duivels. De winnaarsmentaliteit zit er gewoon niet in. Het is ieder voor zich, en als het hen geen persoonlijke glorie oplevert, dan passen ze liever. Of dreigen ze om de nationale ploeg te verlaten. Geen wonder dat die generatie uiteindelijk niets bereikt heeft. Toen het spelplezier van Hazard wegviel, schoot er eigenlijk niks meer over.

Terug
Bovenaan