Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Bal week af op een verdediger waardoor Dubravka pakt
na de herhaling vanachter het doel een paar keer te herbekijken lijkt het eerder op de schoen van Duda en speelde ie weldegelijk af richting Romelu en Baka. Dikke inspanning redt daar de 3 punten voor zijn team

Laatst bewerkt:
Ik bekijk het ook nog wel positief. Wat @Sir.Killalot zegt klopt hé, er zit vanalles fout, en tóch creëren we nog al die kansen. We verliezen hier toch vooral door pech/slordigheid. Voor hetzelfde geld scoren we 5x. Het kan rap keren.
Je speelt vandaag ook tegen een van de zwakste ploegen op dit EK. Ik zie daar weinig positief aan. We missen vooral goesting, drive en mentaliteit. En een trainer hebben we ook niet

Ik bekijk het ook nog wel positief. Wat @Sir.Killalot zegt klopt hé, er zit vanalles fout, en tóch creëren we nog al die kansen. We verliezen hier toch vooral door pech/slordigheid. Voor hetzelfde geld scoren we 5x. Het kan rap keren.

Dat is omdat het tegen Slovakije is. Die zijn 48ste op de wereldranking. Daarom krijg je ook 7+ odds of zo, zelf al speel je barslecht en zit het enorm tegen, je zal er niet tegen verliezen. De Rode duivels always find a way.

Juist 1 op het vrt nieuws die het woordje grinta opnieuw aan het introduceren is. Dat was ook geleden van onder wijlen Georges Leekens dat ik dat nog eens gehoord had. En we weten allemaal hoe dat gegaan is.

Je speelt vandaag ook tegen een van de zwakste ploegen op dit EK. Ik zie daar weinig positief aan. We missen vooral goesting, drive en mentaliteit. En een trainer hebben we ook niet
Ik ben een naïeve positivo, I know. Maar ik geloof er nog in. Ondanks de zwakke trainer.

Well well well, we zijn er toch weer mooi in geslaagd om te verliezen van de - op papier - zwakste ploeg uit de zwakste poule. 🤡
Kunt wel zeggen van ahh veel tegenslag en omgekochte scheids, maar wie is er eigenlijk oprecht verbaasd met deze uitslag? Iedereen die maar wat random in het rond trapt en met een coach die bijna wacht tot affluiten om wat wissels door te voeren.

Kan goed zijn dat het zaterdag al afgelopen is, want tegen Roemenië zal het echt niet nog makkelijker worden. Dat wij nog 3e staan op de FIFA-ranglijst is toch onbegrijpelijk. Dit ziet er zelfs nog erger uit dan het fiasco van het WK afgelopen winter. Alle "toplanden" hebben al gewonnen, uiteraard is België weer de uitzondering. Over een zwaar overrated ploeg gesproken...

Sonck is echt achterlijk, altijd die smoesjes voor zijn collega van de bond.

100% is dit mede fout van de coach. We beginnen met Carrasco op de LB. Meteen met een handicap de pot in. Ja die goals moeten binnen, maar voor de rest spelen we toch weer ruk? Ja Lukaku mist 3 kansen waarvan 2 zijn opgelegd. Maar met een goede ploeg schep je nog 2-3 extra zuivere kansen en win je gewoon met de vingers in de neus. Wat zeik je toch man.

Carrasco 50% van de tijd uit positie, Trossard aanvallend miner mondig dan Carrasco. Die laatste mag zich doodlopen en onze verdediging mag het oplossen.

Mangala moet je niet naast Onana zetten. Die is een allrounder, maar helaas één die op elk vlak net niet goed genoeg is ipv net wel. Het is Tom Cleverly ipv Michael Carrick. Daar kan je geen kloten mee. Zet KDB op de 8 en Tielemans op de 10 tegen zo een kutploeg en dat gaat misschien beter. Of nog beter, zet CDK op de 10. En anders Vermeeren uit armoede op de 8. Allemaal opties die je kon proberen terwijl dit niet lukte.

Maar goed, de centrale as was niet hét pijnpunt. De flanken waren helemaal klote. Doku en Trossard waren klote. Doku had oogkleppen op, ondanks goede goesting, en Trossard was onzuiver in balbezit en lui zonder bal. Tijdens de rust moest je Trossard wisselen voor De Cuyper en Carrasco een rij naar voor schuiven. De rest kon je nog zo laten. Debast en Faes een zwar klets geven en zeggen dat ze wat minder moeten waggelen met de bal aan de voet. Blok naar voor en ram een raket naar Onana of Mangala. Al die trage slome ballen miljaardenondejuu. Slovakije speelde 4/10 keer slecht in maar het ging wel vooruit. Zowel de speler die in ging schuiven als de bal die volgde. Wat heb je aan het veroveren van de bal als je dan gaat treuzelen. Je moet spelers kloppen, je moet ze uit verband spelen. Dat kan je enkel kapitaliseren als je de bal laat blijven bewegen.

Dan kon je kijken of het al beter ging en dan kon je CDK inbrengen voor Mangala zodat je fysiek, creativiteit én scorend vermogen in de ploeg bracht. Bakayoko achter de hand om Doku af te lossen als die niet rendeerde met KDB én CDK die pivot konden zijn voor hem. En in extremis kon je nog 4-4-2 gaan met een brede ruit door Openda in te brengen en dus zwaar druk te zetten.

Dit is het ergste verlies sinds de halve finale tegen Frankrijk, no joke. Dit was op voorhand weer te voorspellen, aldus compleet vermijdbaar én dan laat ons individueel talent het ook nog eens af.

De beelden uit die fandorpen ook bah bah bah, al die marginalen die hun volle punt in de lucht smijten. Serieus, bol het af.

Soit beter de eerste match verliezen dan de laatste. Als we nu weer zo mak zijn in balbezit de volgende pot kunnen we er beter mee stoppen. De tactiek mag nog zo slecht zijn, een goed deel is ook te wijten aan inzet en grinta. KDB was vaak de enige die vol inzette bij het drukken. De Cuyper op LB en Carrasco op LW.

Pas wel op straks, we laten ons telkens ringeloren door een complete kutploeg die 1 half deftige speler hebben. Slovakije is gewoon een halve amateurploeg vergeleken met ons hé en wat hebben we ons zitten blind staren op die Lobotka die gewoon een doodnormale pot speelde. Filip Joos speelde mee in dat domme beeld door bijna op zijn knietjes te gaan en zijn lippen nat te maken elke keer die kerel naar de bal keek.

Nu, ik wil niet weten hoe dat straks gaat zijn als Mudryk tegen Castagne komt te staan. Timothy is al anderhalf jaar te bang om nog deftig te overlappen én is al enige tijd defensief JPL niveau. Als er wat ruimte in zijn rug is en Mudryk tikt tegen dat balletje ga je Faes zien zweten om uiteindelijk ruimscoots tekort te komen.

En Casteels speelde een top match... Maar Courtois had die goal vermeden.

Wil er iemand even uitleggen waarom de VAR bij die handsbal niet tussen komt? Allé, ik zou denken dat de VAR daarvoor in het leven geroepen?

@Gavin

Wilt ge het efkes uitleggen aub? Ecen oprechte vraag, want ik ben niet meer mee wanneer de var wel en niet tussen komt.

Mooi zo, we zijn goed op weg om te slagen in de eerste en belangrijkste opdracht: niet eerste eindigen in deze poule.
De weg naar de finale ligt open.
Argentinië heeft het onlangs nog getoond. Het zal ook wel weer een vuile match worden van die Nederlanders tegen ons straks, maar ik kijk er wel naar uit.

@Gavin

Wilt ge het efkes uitleggen aub? Ecen oprechte vraag, want ik ben niet meer mee wanneer de var wel en niet tussen komt.

Ref fluit fout op de verdediger

The original decision given by the referee will not be changed unless the video review clearly shows that the decision was a ‘clear and obvious error’.

Dus de VAR moet kunnen aantonen in deze fase dat er absoluut geen fout is gemaakt.. als er minimum contact is zal die dat nooit terugdraaien

Toch even een minuut stilte voor de personen die de voorbije periode haast niets goed konden zeggen over het Martinez-tijdperk (zelfs amper over 2018), en tegelijkertijd deden alsof Tedesco het godenkind is van Guardiola en Ancelotti.

Maar kom, het was niet goed vandaag, mede dankzij enkele rare keuzes, maar ik zie het nog wel goedkomen voor de 2e ronde. Ik zie ze wel een antwoord brengen in de 2e match.

Mooi zo, we zijn goed op weg om te slagen in de eerste en belangrijkste opdracht: niet eerste eindigen in deze poule.
De weg naar de finale ligt open.
Argentinië heeft het onlangs nog getoond. Het zal ook wel weer een vuile match worden van die Nederlanders tegen ons straks, maar ik kijk er wel naar uit.

Jah, vanaf wanneer is optimisme een waanbeeld eh...
Als je op deze manier speelt win je ook niet tegen Roemenië en Oekraïne, en wordt het 7-0 tegen Nederland, Frankrijk, Duitsland, ...

"Derde op de FIFA ahhh ranking". 🤓 🤓

Terug
Bovenaan