[Groep E] Duitsland, Curaçao, Ivoorkust, Ecuador

Voor zij die net als mij ook iets hadden van “lol, wat” over die tattoo van Sané, bij deze:

IMG-0726.jpg

Aan de kwaliteit van het gezicht te zien precies wel gezet voor ‘m veel geld had. :unsure:

Allé, ze hebben toch even dat mooie momentje gehad om de gelijkmaker te maken tegen Duitsland.

Wel benieuwd hoe dit Duitsland tegen Ecuador uit de verf gaat komen, want het was toch ook niet allemaal feilloos vandaag.

Belachelijke uitslag, wk onwaardig

Klopt, zou je in een halve finale nooit tegenkomen, dit.

Elke gebruiker of persoon die zegt dat dit soort team niet thuishoort op een WK.

jullie hebben gisteren haiti - schotland niet gezien. En neen, ik heb het niet over Haiti.

En dit Curacao heeft meer getoond dan Zuid-Afrika en Qatar tezamen. Maar Duitsland is natuurlijk geen Mexico of Zwitserland.

Dit soort uitslagen hadden we trouwens op elk WK al, ook degene met 32 teams. En zelfs een Brazilië heeft het ooit eens meegemaakt, dat weten we nog allemaal. Maar niemand verplicht u om naar een match te kijken als het u niet interesseert.

Elke gebruiker of persoon die zegt dat dit soort team niet thuishoort op een WK.

jullie hebben gisteren haiti - schotland niet gezien. En neen, ik heb het niet over Haiti.

En dit Curacao heeft meer getoond dan Zuid-Afrika en Qatar tezamen. Maar Duitsland is natuurlijk geen Mexico of Zwitserland.

Dit soort uitslagen hadden we trouwens op elk WK al, ook degene met 32 teams. En zelfs een Brazilië heeft het ooit eens meegemaakt, dat weten we nog allemaal. Maar niemand verplicht u om naar een match te kijken als het u niet interesseert.

Niemand heeft gisteren Haiti - Schotland gezien, die match was vandaag.

Er is inderdaad veel kritiek op de kleine landen en dat je er niets aan hebt, zeker nu er meer kleintjes zijn met 48 landen.
De landen uit Midden-Amerika zoals Costa Rica er meestal bij zijn maar nu Curacao die proberen er iets van te maken. Landen uit het Midden-Oosten is gewoon dikke drol. En ja Kaapverdie en Zuid-Afrika hebben zich geplaatst ten koste van Nigeria en Kameroen, dus alle credits naar hun, is niet door die extra deelnemers dat die er nu toevallig eens bij zijn.

Maar ja de matigere Europese ploegen die zich soms weten kwalificeren, nu bv Schotland, Tsjechie, Bosnie, zelfs een Zweden of Oostenrijk mag je daarbij rekenen, dikwijls ook Polen, Ierland,... daar heb je meestal ook echt helemaal niks aan. Dikwijls heel saai voetbal. Dan liever iets exotischer met op papier minder kwaliteit.

Nu niet dat ik Oostenrijk op de voet volg maar als die hetzelfde voetbal spelen als op het EK, dan zit ik met plezier mijn wakker.

Verschil is dat dit de allereerste match is van Curaçao op een WK en ze krijgen direct 7-1 op de broek.

Kwalitatief brengt dit helemaal niets bij aan het toernooi, maar goed, dat wisten we al op voorhand. Voor veel toplanden is de groepsfase gewoon een veredelde voorbereiding geworden op deze manier, terwijl je vroeger er direct moest staan. Serieuze verrassingen zoals in het verleden lijken me nu ook heel klein geworden.

Terug
Bovenaan