[Groep A] Mexico, Zuid-Afrika, Zuid-Korea, Tsjechië

Zuid-Afrika toch een stuk minder dan verwacht. Ik ben ook nog niet overtuigd van dit Mexico, zelf vooral gewonnen omdat Zuid-Afrika onmachtig was en geen uitdaging was. Mexico brengt wel duidelijk veel teams in de problemen met hun hoge pressing maar lang hebben ze dat ook niet echt moeten doen gezien het vroege doelpunt.

Misschien wel de zwakste openingsmatch ooit.

Plezant matchke wel, Zuid-Korea speelt goed.

Gisterenavond in slaap gevallen bij Mexico, nu spontaan wakker geworden om vier uur en Zuid-Korea meegepikt...mijn slaapritme is om zeep voor de komende weken
🙃

Sebiet maar es opstaan om te gaan werken.

Sebiet Zuid-Korea-Tsjechië is opzetten (wel leuk dat de Koreaantjes gewonnen hebben imo, vind zo'n Japan of Zuid-Korea altijd wel leuk).

Maar zoals hier al vele anderen gezegd hebben, die openingsmatch trok nu is op nul komma niks seg, een redelijke keeper bij Zuid-Afrika en anderhalve deftige verdediger maar voor de rest, t leek wel alsof ze dachten dat het zoals bij volleybal was, max drie aanrakingen na elkaar binnen hetzelfde team. Die hebben nu toch is niks maar dan ook niks klaargespeeld, t beste was dat ene afstandsschot ergens richting einde eerste helft dat nog iets of wat ok geschoten was en waar een belachelijke slechte keeper misschien wel is problemen zou mee kunnen hebben.

Mexico, ook blij dat die gewonnen hebben maar goed was het toch niet ze. Tegen een slecht Zuid-Afrika dat dan nog met tien en erna zelfs negen overschiet moet je toch drukken voor een goal of 2-3 extra nog. Die hun keeper daar zou mijn vertrouwen ook bijzonder laag in zijn na die match. Die Quinones was wel een leuke ontdekking, voor mij veruit de man van de match, niet alles lukte (soms wat egoïstisch en al is een gedurfde pass die niet helemaal aankwam) maar die probeerde er ten minste iets van te maken, had bij het Colombiaans team ook gegarandeerd zijn plek gehad. Bijzonder dat die zowat enkel in Mexico en nu de zandbak gespeeld heeft in zijn carrière.

Ahja, voorlopig is dat muziekje na een goal wel hilarisch :lol: .

Zuid-Korea lijkt mij wel leuk te spelen. Tsjechië vooral gevaarlijk op stilstaande fases. Ik denk dat de hiërarchie duidelijker is dan verwacht. Alleen moet Mexico nog eens echt getest worden en gezien ik de match niet zag weet ik ook niet of Tsjechië voetballend wat voorstelde.

Bij Zuid-Afrika, je kan wel lachen met de kwaliteit van dat soort teams... maar zij zijn wel de reden dat we Osimhen & co niet op het WK te zien krijgen. Dus heeft weinig te maken met uitbreiding van 32 naar 48 teams hier... maar eerder met dat teams zoals Nigeria gewoon maar moeten kunnen winnen van dat soort teams (we hebben er in Europa ook zo eentje...).

Bij hun tweede wedstrijd krijgen we misschien weeral een ander beeld. Denk dat je niet mag onderschatten welke mentale impact zo'n WK-begin heeft op de spelers. Ik kan me voorstellen dat velen toch onder de indruk zijn van het gebeuren, en veel druk ervaren.

Terug
Bovenaan