Grand Theft Auto Definitive Edition

Grand Theft Auto: The Trilogy

Rond men 18de Vice City is gekocht omdat die toch ook vaak fantastisch genoemd wordt maar ik vind SA op alle vlakken een verbetering, zelfs op sfeer en locatie bijvoorbeeld maar al helemaal op grafisch vlak, cheats, besturing, verhaal, ... .

GTA 4 was x aantal jaren later uiteraard grafisch/visueel een énorme verbetering maar al die ziel was precies wel uit de reeks gehaald, één keer uitgespeeld en nadien nooit nog aangeraakt (k heb het hier nochtans nog liggen). Matig spel waar véél minder fun aan was, en moest het verhaal dan subliem zijn ofzo dan had je een omweg naar een "serieuze" reeks wel kunnen accepteren maar nu, nah.
Daaraan ziet ge dat smaken echt kunnen verschillen. Waar de ene de GTA met het beste verhaal van ze allemaal slecht vind (GTA IV) vind hij die met het slechtste verhaal van ze allemaal het beste (GTA SA). Niks mis mee dat je dat vind, maar het is een keuze die ik nog niet vaak gezien heb.

Meestal vinden mensen GTA SA de beste omdat ze into de free roam en vrijheid zijn van de serie en op dat vlak geeft ik ze 100% gelijk SA is heer en meester daar in. En als ik mensen hoor praten over GTA IV als beste game dan is het meestal door de donkere en meer realistischer aanpak en sfeer en het verhaal. Wat ik ook begrijp, persoonlijk hoor ik daar ook bij, want ik ben minder voor free roam en meer voor de story. Dus tis heel simpel voor mij IV > SA.

Maar SA beter vinden dan IV door de story, das echt ne nieuwe :p (maar het kan...)

Daaraan ziet ge dat smaken echt kunnen verschillen. Waar de ene de GTA met het beste verhaal van ze allemaal slecht vind (GTA IV) vind hij die met het slechtste verhaal van ze allemaal het beste (GTA SA). Niks mis mee dat je dat vind, maar het is een keuze die ik nog niet vaak gezien heb.

Meestal vinden mensen GTA SA de beste omdat ze into de free roam en vrijheid zijn van de serie en op dat vlak geeft ik ze 100% gelijk SA is heer en meester daar in. En als ik mensen hoor praten over GTA IV als beste game dan is het meestal door de donkere en meer realistischer aanpak en sfeer en het verhaal. Wat ik ook begrijp, persoonlijk hoor ik daar ook bij, want ik ben minder voor free roam en meer voor de story. Dus tis heel simpel voor mij IV > SA.

Maar SA beter vinden dan IV door de story, das echt ne nieuwe :p (maar het kan...)
Niet enkel door het verhaal maar ik herinner me daar het verhaal nog perfect terwijl dat bij IV snel vergeten was.

Niet enkel door het verhaal maar ik herinner me daar het verhaal nog perfect terwijl dat bij IV snel vergeten was.
Is hier omgekeerd, SA is voor mij Swagboy, gang wars, smoke weed, corupted cops en spring zo hoog mogelijk met je BMX over alles en iedereen xD

Ik denk SA moet je ook wel liggen door de jaren '90 gangsta hip hop setting in de gangstawijken van LA, en door de erg arcade typische SA-feeling. Sfeer was dik aanwezig, nostalgie zal daar ook wel een rol in spelen. Verhaal van SA was goed. Niet super (maar dat is geen enkele GTA, alhoewel IV was wel ook erg goed, en op dat vlak mss de beste, maar op elk ander vlak niet de beste). VC heeft dat ook: echt die feeling, maar dan een andere setting en dan de 80s. Ik denk dat het je gewoon moet liggen, en nostalgie speelt daar ook een rol in. Die spellen waren in een andere tijd gemaakt, nu ietwat gedateerd, maar nog altijd leuk en speelbaar (kan je niet over elk spel van toen meer zeggen, zoals de eerste Assassin's Creed of de eerste Witcher). Bepaalde dingen zijn beter gedaan later, maar de feeling van toen hebben ze nooit meer kunnen evenaren. Dat was misschien ook moeilijk te doen. Die spellen zijn eigen aan hun tijdsgeest.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat iedereen wel vergeet, GTA4 had die felle realistische impact. Ik ga nooit vergeten eerste keer dat ik een bomma met een shotty knalde door de ruit van haar busje.

Die kop dat gelijk een "pinbal" heel die kabine afstuiterde om dan droogweg met haar in flarden geknalde kop op hare toeter te landen. En dan ons ma heel emotioneel "oooooww" te horen gaan terwijl haar 2 zonen met een sociopatische grijns op hun muil te zien. Good times.

Ook nog wel geinig filmpke van de legendarische Crowbat

Wie nog eens een uitgave uit de 3D-reeks of IV wil spelen moet zeker dit eens bekijken:

Soort van modpack die de spellen wat toonbaarder maakt. Verwacht zeker geen mirakels, maar het geheel ziet er wat opgepoetster uit. Let wel; als je dit downloadt, kan je je huidige saves niet gebruiken en zal je een nieuw spel moeten starten.

San Andreas blijft mij het meeste nablijven. Altijd rijden naar die airport en daar zo'n vliegtuigen pikken :D
Of de fameuze zoektocht naar de ufo's en die rondlopende yeti.

Heb controllers hierop kapotgespeeld.:laugh:

Let's gooooooo...

Verschijnt nog dit najaar op console en PC, en volgend jaar ook op iOS en Android.

Later this month marks a very special anniversary for Rockstar Games: 20 years since the original release of Grand Theft Auto III — the game that set players loose in the sprawling, three-dimensional metropolis of Liberty City with a new and unprecedented sense of freedom and immersion. In addition to carving a new path for the open world genre, Grand Theft Auto III established Grand Theft Auto as a cultural phenomenon, alongside its two subsequent — and equally legendary — entries in the series, Grand Theft Auto: Vice City, and Grand Theft Auto: San Andreas.

In honor of the upcoming anniversary, today we are excited to announce that all three games will be coming to current generation platforms later this year in Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition for PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, Nintendo Switch, and the Rockstar Games Launcher on PC. Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition will feature across-the-board upgrades including graphical improvements and modern gameplay enhancements for all three titles, while still maintaining the classic look and feel of the originals. We’re extremely excited to share more about these groundbreaking titles in the coming weeks — stay tuned!

In addition, Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition will be coming to iOS and Android in the first half of 2022.

Ik heb recent nog 100% gehaald op GTA 3 en was dat ook van plan voor VC en SA, maar twijfel nu om toch te wachten. Vooral "modern gameplay enhancements" doet me twijfelen, want het heeft lange tijd geduurd om de controls in GTA 3 onder de knie te krijgen.

Vind dat er extreem veel hype voor is, terwijl het eigenlijk gewoon "goede ports" zullen zijn. Leuk voor wie het nog niet heeft gespeeld, maar wat het te bieden heeft voor mensen die het wel al gespeeld hebben is niet echt duidelijk. Maar sowieso moedig ik toch dit soort dingen aan om ervoor te zorgen dat meer mensen de mooiheid van die games ontdekken, ook generaties na ons.

Het is alleen jammer dat je wellicht (opnieuw) 30 euro ervoor mag betalen, ook al heb je het op PS4 en/of op PS3 en/of op PC. Vele developers doen hetzelfde, maar creeren geen hype en zorgen voor een gratis PS5 upgrade van hun PS4 spel, terwijl dat ook niet per se moet, maar wel gewenst is. Maar de grote bedrijven EA, Ubisoft en deze zijn zo vriendelijk niet. Misschien dat ik het ooit eens zal kopen, maar meer dan 10 euro leg ik echt niet op tafel. Ik kan gerust nog heel wat jaren wachten om deze nog eens te spelen (als ik het al zou doen). Er zijn godjandorie veel spellen die ik voor de eerste keer speel waar ik minder voor betaal of betaald heb. Enkel een RDR remaster zou ik wellicht wel op dag 1 durven/kunnen kopen.

Terug
Bovenaan