GLS pakket thuisophalen?

kiss1

Active member
ik heb een artikel te koop gezet via een facebook groep
nu wil de koper de betaling doen en hij zou dan GLS tot bij mij sturen om het pakket te komen ophalen op zijn kosten

is dit betrouwbaar? normaal breng jij als verkoper toch altijd het pakket zelf naar een verzend punt
 
Betaling via wat ?
Opletten als ze links versturen via mails die naar een valse site gaan en zo je bankgegevens willen bemachtigen en zo je rekening leeghalen

 
U wezen van harte welkom in


Daar zou ik dus niet op ingaan. Zo stellen ze nog voor om 1ct te betalen en ben je al je centen kwijt.
 
ik heb een artikel te koop gezet via een facebook groep
nu wil de koper de betaling doen en hij zou dan GLS tot bij mij sturen om het pakket te komen ophalen op zijn kosten

is dit betrouwbaar? normaal breng jij als verkoper toch altijd het pakket zelf naar een verzend punt
Nee, Facebook zit vol met zo'n oplichters. Tip: zet bij je advertentie dat je geen koerierdiensten zoals DPD of GLS wilt, dan doen ze al geen moeite meer
 
Zeker niet op ingaan, waarschijnlijk hebben ze ook iets meer geboden dan de vraagprijs?

 
Hoe werkt de scam dan precies? Simpelweg eerst ophalen waarna ze gaan "betalen"?
Wanneer je akkoord gaat met de ophaling, krijg je een website toegestuurd. Hierop moet je je gegevens doorsturen en sturen ze je een link om 1ct te betalen. Hierna enkele ogenblikken wachten en je gaat geen cadeautjes meer kunnen kopen voor het eindjaar.
 
Wanneer je akkoord gaat met de ophaling, krijg je een website toegestuurd. Hierop moet je je gegevens doorsturen en sturen ze je een link om 1ct te betalen. Hierna enkele ogenblikken wachten en je gaat geen cadeautjes meer kunnen kopen voor het eindjaar.
Dit dus.

Ze zeggen dat je daar je gegevens moet op invullen en 1 of 10 cent ofzo moet betalen om te kijken of je wel te betrouwen bent. Die website is fake en zo komen ze aan je bankgegevens. Paar momenten later ben je gepluimd.
 
Terug
Bovenaan