Wij hebben sinds een paar jaar een douche in een hoek met een glazen wand en glazen deur. De zijwand is gemonteerd met een metalen profiel aan de muur en staat dan op een rubber/plastic profiel op de douchebak zelf, afgewerkt met silicone. Al snel (enkele maanden na installatie) begon de douche te lekken aan de kant van de glazen wand. Ik heb reeds meerdere malen de silicone vervangen maar eigenlijk is het nooit volledig lekvrij voor langere tijd. Bovendien verkleurd (gele kleur) dat profiel tussen het glas en de douchebak ook en is het niet echt meer proper te krijgen.
Nu vroeg ik mij af wat een alternatief kan zijn hiervoor. Bestaan er andere systemen waar niet met zo'n plastic/rubber profiel moet gewerkt worden om het glas op de bak te laten aansluiten? Een volledig nieuwe wand en deur is zeker ook een optie want momenteel is dit maar een vuil boeltje.
Nu vroeg ik mij af wat een alternatief kan zijn hiervoor. Bestaan er andere systemen waar niet met zo'n plastic/rubber profiel moet gewerkt worden om het glas op de bak te laten aansluiten? Een volledig nieuwe wand en deur is zeker ook een optie want momenteel is dit maar een vuil boeltje.