Giro d'italia 2024

Wie eindigt 2de in het eindklassement ?

  • Thomas G

    Stemmen: 14 29,8%
  • Tiberi

    Stemmen: 1 2,1%
  • Bardet

    Stemmen: 4 8,5%
  • Caruso

    Stemmen: 1 2,1%
  • O'Connor

    Stemmen: 2 4,3%
  • D.F. Martinez

    Stemmen: 8 17,0%
  • Uijtdebroeks

    Stemmen: 8 17,0%
  • Arensman

    Stemmen: 1 2,1%
  • Quintana

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lipowitz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Toch Pogačar

    Stemmen: 6 12,8%
  • Toch iemand anders (wie dan...)

    Stemmen: 2 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    47
Heel goede Uijtdebroecks. Goed dat hij terug op niveau is na zijn "problemen" in Catalonië. Podium is niet buiten bereik in die deelnemersveld. Top 5 zou al schitterend zijn natuurlijk.
 
"Dan is de Giro zeker nog niet over" zegt Jan. Euhm... jawel want hij is gewoon veruit de beste. Als die niet uitvalt wint die gewoon. Pogacar lijkt niet eens te ademen. Dit is nog op reserve.
 
klim is niet/was lastig genoeg om grote verschil te maken maar nietemin schone winst :cool:
 
nope Bjerg van kop af en enkel nog Majka. Novak weer niet kunnen werken.
Hoezo weer? Die heeft gisteren veel kopwerk gedaan toch?
"Dan is de Giro zeker nog niet over" zegt Jan. Euhm... jawel want hij is gewoon veruit de beste. Als die niet uitvalt wint die gewoon. Pogacar lijkt niet eens te ademen. Dit is nog op reserve.
Hij was aan het afzien, duidelijk op zijn gezicht af te lezen
 
klim is niet/was lastig genoeg om grote verschil te maken maar nietemin schone winst :cool:
Dit dus

"Dan is de Giro zeker nog niet over" zegt Jan. Euhm... jawel want hij is gewoon veruit de beste. Als die niet uitvalt wint die gewoon. Pogacar lijkt niet eens te ademen. Dit is nog op reserve.
Ik vond toch dat hij aan het afzien was (maar misschien was dat maar mijn indruk). Pogacar is de man er niet voor om niet voluit te gaan.
 
Die top 10 is toch wel een beetje lachwekkend voor een grote ronde hé. Ok, het was wel verwacht, maar met een Bardet die er bijvoorbeeld al doorzakt ziet het er nog erger uit dan verwacht. Alé zo erg is dat niet. Misschien zelfs aangenaam om eens andere renners te zien strijden voor mooie ereplaatsen, maar het is toch een beetje GT onwaardig imo. Sommige goede klimmers moeten zich toch echt afvragen waarom ze hier niet zijn.

Ik vond toch dat hij aan het afzien was (maar misschien was dat maar mijn indruk). Pogacar is de man er niet voor om niet voluit te gaan.

Ik geef toe, het lijkt mij zo, maar ik was ook maar met 1 oog aan het kijken tot de laatste 3km omdat die domme organisatoren van andere koersen denken dat het slim is om aankomsten op hetzelfde moment te plannen met een bergrit in de Giro.
 
had eigenlijk een goeie giro geweest voor Remco, meestal is Giro de meest zotte ronde van de 3 qua hoogtemeters, maar is dit jaar echt dik te doen, hoop lopercols, 2 tijdritten.
 
Uijtdebroeks in de jongerentrui ! Met het tegenvallen van Arensman zou dat wel eens een mooi doel kunnen worden.
 
had eigenlijk een goeie giro geweest voor Remco, meestal is Giro de meest zotte ronde van de 3 qua hoogtemeters, maar is dit jaar echt dik te doen, hoop lopercols, 2 tijdritten.

Evenepoel is net beter op steile dingen. Dan kunnen ze niet profiteren van in zijn wiel te zitten en kan hij gewoon zijn tempo rijden en ze toch kapot rijden. Op een loper heb je als wielvolger nog altijd een groot voordeel en is het een stuk moeilijker om iemand te lossen.

De goede Evenepoel zoals in de Vuelta (22') die moet echt geen schrik hebben van steilte of vele hoogtemeters hoor.

Die top 10 is toch wel een beetje lachwekkend voor een grote ronde hé. Ok, het was wel verwacht, maar met een Bardet die er bijvoorbeeld al doorzakt ziet het er nog erger uit dan verwacht. Alé zo erg is dat niet. Misschien zelfs aangenaam om eens andere renners te zien strijden voor mooie ereplaatsen, maar het is toch een beetje GT onwaardig imo. Sommige goede klimmers moeten zich toch echt afvragen waarom ze hier niet zijn.

Goh van de huidige top 10 zijn er 8 die al ooit top 10 reden in een eindklassement (Rubio viel er net buiten die reed ooit eens 11e) en zelfs 5 die top 5 reden in een GT. Je zit in die top 10 met 2 TDF winnaars die ook nog eens elk 2x podium reden in de Tour en ook een O'Conner die eens 4e werd in de TDF. Dus zo rampzalig is dat nu ook weer niet.
 
Laatst bewerkt:
Uitdebroeks ook weer ferm.
Met hoe de zaken nu staan, ziet het er goed uit.
Ik geloof echt niet dat Thomas, G twee jaar op rij podium gaat rijden. Dat moet ooit stoppen in een GT voor hem.
Martinez gaat er nog doorzakken. Dan kom je al bij O'Connor en dat is een halve minuut. Caruso nog verder en Tiberi lijkt game over te zijn.
Ik geloof in een podium voor Cian.
Pogacar goed maar toch niet schitterend. Het is niet alsof hij er echt van wegrijdt
Zonder wattagemeter gereden. Misschien daarom?
Uijtdebroeks in de jongerentrui ! Met het tegenvallen van Arensman zou dat wel eens een mooi doel kunnen worden.
Hoeft zich alleen zorgen te maken over Tiberi en Lipowitz. Daar heeft hij al een serieuze voorgift op.
 

Het is weer zover :p

Die top 10 is toch wel een beetje lachwekkend voor een grote ronde hé. Ok, het was wel verwacht, maar met een Bardet die er bijvoorbeeld al doorzakt ziet het er nog erger uit dan verwacht. Alé zo erg is dat niet. Misschien zelfs aangenaam om eens andere renners te zien strijden voor mooie ereplaatsen, maar het is toch een beetje GT onwaardig imo. Sommige goede klimmers moeten zich toch echt afvragen waarom ze hier niet zijn.

Wie mis je dan als ik vragen mag?
Want de top 10 is al bij al nog oké hoor.
De startlist quality verraad natuurlijk al veel. Het is jaren geleden dat deze nog zo laag was. Dus het algemeen deelnemersveld is niet zo super sterk.
Maar goed ja je moet ook mogen komen van je ploeg.
 
Voor we Uijtdebroeks op het podium zien (en het wit), toch maar eens zien of hij er in slaagt wat betere tijdritten af te werken. In de Tirreno verloor hij in de tijdrit van 10km maar liefst 53" op Tiberi. Vrijdag 40km TT, Tiberi kan er al voorbij zijn...
 
Terug
Bovenaan