Ghost of Yōtei

Ook net uit, eerste helft vond ik echt maar middelmatig, 2de deel maakt veel goed.

Ik ging ook net posten dat ik het iets te makkelijk vond, tot ik Takezo zijn questlijn verder deed...net 2u bezig geweest en kheb hem nog niet 😅

Door samurai-moeheid nu pas begonnen aan Yotei maar ik verschiet er wel van hoeveel beter dan AC Shadows deze is. Voor een verhaal met veel gelijkenissen is dit wel van een ander niveau. 't Is toch ook de eerste keer dat het verhaal, open wereld ontdekken, skills en outfits vinden, legends mollen, hoofd- en zijmissies zo hard in elkaar flowen. Niet meer het klassieke 'nu ga ik een main missie doen en erna een sidequest'. De kern van het verhaal is wat simpeler dan de ghost-story van Jin Sakai, gewoon een revenge verhaal, maar het is wel beter gebracht. Straf. Ik weet dat doen de komende feestdagen.
Ik begrijp de reviews wel die het een nóg beter spel dan Tsushima vinden maar het toch een cijfertje lager geven omdat het nieuwe er wat van af is en de kern van de story wat meer cliché is.

Krijgt net als Tsushima gratis co-op missies.

Verschijnt 10 maart.

Legends is our online cooperative multiplayer mode where you’ll team up with friends to challenge monstrous, supernatural versions of the Yōtei Six. It will arrive in patch 1.5—free for all Ghost of Yotei owners!

Legends will launch with three mission types. In Survival, you can team up with up to three other players to take down waves of increasingly difficult enemies on one of four maps. You’ll fight to control territory on each map. While you control a location, you can activate a Blessing, offering you an advantage in battle. But if you lose control, you’ll unleash a Curse, putting your team at a disadvantage. Each map will have its own unique Curses and Blessings.

In Story, you’ll team up with another player to tackle a series of 12 missions. After completing each set of three Story missions, you’ll unlock an Incursion, which is a large-scale four-player assault on a stronghold belonging to a member of the Yotei Six. Each Incursion will culminate in a boss fight versus a giant, supernatural version of the Spider, the Oni, the Kitsune, or the Snake.

Spel uitgespeeld gisteren + platinum gehaald.
Prachtig spel.
Het begin was iets moeilijker om in te komen, maar erna weer enorm mee geamuseerd en het verhaal vind ik ook wel beter gebracht dan Ghost of Tsushima.

Bij Takezo heb ik de moeilijkheidsgraad wel op het makkelijkste gezet uit frustratie. Rest van het spel op medium uitgespeeld.

Legends is live!

Edit: Amai, stukske moeilijker dan de vorige en ik ben nogtans getraind. One shotted door die gunners op easy, da valt tegen.

Laatst bewerkt:
Spel uitgespeeld gisteren + platinum gehaald.
Prachtig spel.
Het begin was iets moeilijker om in te komen, maar erna weer enorm mee geamuseerd en het verhaal vind ik ook wel beter gebracht dan Ghost of Tsushima.
Dit gevoel heb ik nu ook, eergisteren gekocht en begonnen, allemaal zeer mooi. Maar het prille begin is precies van aja dat heb ik gezien 5/6jaar terug… 😅 wrs moet ik er nog in komen en speelt het verderop in de game leuker

Bij Tsushima was het wel heerlijk om met die gifpijltjes uw vijanden mekaar te zien vermoorden.
De Mongolen van dat eiland verdrijven was ook leuker imo dan die 6 individuen waar het in Yotei om draait.

Maar over het algemeen wel een geweldig spel weer

Terug
Bovenaan