Ghost of Yōtei

ja was heel goed, zoals bij den 1, ook best wel wat de doen in de wereld en deze lijkt me wel meer puzzels en raadsels te hebben. en eens je goed door hebt van welk wapen tegen wel te gebruiken en dat je goed kan parry doen, is het echt wel fun.

De muziek en de visuals in de game waren top, gameplay was goed en het verhaal was ok.
Ik heb wel enkel de main story gedaan, het verhaal leek hard op dat van AC shadows maar Ghost of Yotei is wel een veel leukere game in mijn ogen. Eindelijk ook nog eens een PS5 game met goede Pro optimization.

Flashback:

IMG-20251007-194311022-HDR-2.jpg

Dat gaan ze mij geen tweede keer wijsmaken!

Laatst bewerkt:
Ja lap, goei les voor mij. Als ik zo'n games speel, gewoon weg blijven van het forum, want je hebt altijd van die pipo's die het niet kunnen laten om te spoilen 🤬...

Ben er nu een paar uur mee bezig en eigenlijk nog geen verhaalmissie gedaan. Amuseer me gewoon door in de map rond te crossen en de optionele dingen te doen :)

Nadeel is dat ge dan te sterk gaat zijn als je aan de missies gaat verder doen denk ik. Want de updates vliegen me rond de oren

de Engelse stemmen zijn ook wel niet echt top vind ik, Japanse zijn veel beter. de kleine atsu klinkt bv. heel raar
Als ge japas spreekt dan ok, maar als je dat niet verstaat klinkt dat toch ook raar?

Die kunnen eender wa aant zeggen zijn int japans.

Engelse stemmen zijn goed ingesproken en de lip sync lijkt grotendeels in orde, dat de stemkleur van de jonge atsu wat te veel nicotine bevat ok, kan perfect zijn.

Als ge japas spreekt dan ok, maar als je dat niet verstaat klinkt dat toch ook raar?

Die kunnen eender wa aant zeggen zijn int japans.

Engelse stemmen zijn goed ingesproken en de lip sync lijkt grotendeels in orde, dat de stemkleur van de jonge atsu wat te veel nicotine bevat ok, kan perfect zijn.

Ik vind nochtans zo’n games beter tot hun recht komen in het Japans.

Dat is zoals Squid Game zien in het Engels ipv Koreaans, dat klinkt niet.

Ik vind nochtans zo’n games beter tot hun recht komen in het Japans.

Dat is zoals Squid Game zien in het Engels ipv Koreaans, dat klinkt niet.
Het voegt authenticiteit toe, ja ok.
Maar ook subtitles, wat wegneemt van de immersie.

Niet volledig hetzelfde als squid games, die lip sync is niet correct en die overdub is qua volume niet goed afgestemd op de rest van de audio.

Engelse voices zijn btw niet slecht zoals hier beweerd wordt, dat was wat ik gewoon wou benadrukken. Die passen imo perfect.

(Het is een persoonlijke afweging uiteraard, jij vindt wsl subtitles minder erg dan ik en jij prefereert gevoel van autenticiteit over visuele storing in de vorm van subtitles)

Als je nooit anime in het Japans gezien hebt en niet weet dat die taal heel de sfeer bepaalt, snap ik wel dat het een raar idee is om een game te spelen in een taal die je niet verstaat en dat je het punt van de ondertiteling terecht aanhaalt. Maar anime en dit soort échte immersieve Japanse games hoort echt wel in het Japans gespeeld te worden imo. Ik was ooit eens aan Naruto in't Engels op Netflix herbegonnen en dat stond binnen de minuut weer af:)
Spelen jullie trouwens soms in die Watanabe lofi hiphop setting met chille beats of toch original? Lijkt mij wel een fijne afwisseling.

Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen met Engels, maar heb het toch vrij snel naar Japans gezet. Het voelde voor mij heel onnatuurlijk aan.
Heb recent de Lofi aangezet en dat vind ik wel een leuke toevoeging eerlijk gezegd.

dat de stemkleur van de jonge atsu wat te veel nicotine bevat ok, kan perfect zijn.

heel wat nicotine en een paar flessen sake imo :)
klinkt toch gewoon slecht als dit een jong meisje moet voorstellen. Blijkbaar heeft de voice actor voor volwassen atsu ook de stem ingesproken voor jonge atsu vandaar de rare klant.
anyway, de japanse stem is gewoon beter..

Speel op normal en tot nu toe nog geen enkele main boss of mythical tale boss kunnen doen van de eerste keer. Te hard gefocust op proberen perfect parry’en, en ook gewoon dood na 2-3 hits precies. Misschien eens van armor proberen wisselen.

ik veranderde vaak van charms en armour naarmate de challenge die er aan ging komen.

Net door het verhaal, de cutscenes van de main story zijn next level (audio vooral) en mooie credits scherm op het einde.

Nog een paar dingen afronden voor de platinum, zal niet veel zijn.

Terug
Bovenaan