Gezien op HBO Max in maart

HBO Max is een Amerikaanse streamingdienst van Warner Bros. Discovery. Naast bestaande content van WarnerMedia, biedt HBO Max ook Max Originals aan. Wie in het grote aanbod aan streamingdiensten zijn weg dreigt te verliezen, trachten we alvast een houvast te bieden met series en films die onze redactie deze maand heeft bekeken!

hbo-front.jpg

Aeyenah​

The Wizard of Lies​

Een film die ik al vaak zag opduiken op HBO Max, maar telkens oversloeg omdat ik liever een documentaire kijk als het om geschiedenis gaat. Toch besloot ik uiteindelijk The Wizard of Lies een kans te geven, voornamelijk door de cast met Robert De Niro en Michelle Pfeiffer. Deze film, geregisseerd door Barry Levinson en gebaseerd op het boek van Diana B. Henriques, biedt een blik op het leven van Bernie Madoff en zijn ponzifraude.

De film blinkt uit in acteerprestaties. Robert De Niro levert een indrukwekkende vertolking van Madoff, terwijl Michelle Pfeiffer geloofwaardig in de rol van zijn vrouw Ruth kruipt. Ook de zonen van Madoff, gespeeld door Alessandro Nivola en Nathan Darrow, voegen gewicht toe aan de familiedynamiek. Het camerawerk is sterk en boeiend. Toch mist de film wat achtergrondinformatie over Madoffs echte motivaties. Het menselijke aspect van de familie wordt aangestipt, maar het ontbreekt aan de psychologische diepgang die je zou verwachten van een verhaal over zo’n verwoestende fraude. Toch is The Wizard of Lies een intrigerende film die een interessante kijk biedt op het leven van een van de grootste fraudeurs aller tijden.

Joeri​

Pokémon: Detective Pikachu​

Ooit was ik een heel groot Pokémon-fan. Ik was er sinds de beginjaren bij. Het startte destijds met enkele Pokémon-spellen voor de Game Boy en uiteraard konden ruilkaarten niet uitblijven. Pokémon is de dag van vandaag nog steeds ontzettend populair. Zo speelt de televisieserie nog steeds, bereiken de verzamelsets ongekende hoogtes in verzamelwaardes en kunnen we af en toe genieten van een nieuwe film. Een van de meest recente films dateert reeds uit 2019, toen Pokémon: Detective Pikachu in de bioscopen verscheen. De film heb ik toen nooit gezien, maar dankzij HBO Max kon ik nu toch samen met mijn kinderen genieten van levensechte Pokémon.

Pokémon: Detective Pikachu neemt je mee naar Ryme City, waar gewezen Pokémon-trainer Tim Goodman, na de verdwijning van zijn vader, kennismaakt met detective Pikachu. Tims vader was vroeger een detective en al snel blijkt dat Pikachu de vroegere partner was. Het duurt dan ook niet lang vooraleer het duo een samenwerking start om Tims vader terug te vinden. Dat Tim Pikachu kan verstaan, helpt natuurlijk een handje in het verhaal. Een verhaal waarin de Pokémon-wereld gevaar loopt!

Zowel mijn kinderen als ik genoten van de film, maar bekeken hem met een aantal maanden vertraging. In eerste instantie liep de audio niet gelijk met de beelden, ongeacht via welke manier ik de film wou bekijken. Een nieuwe poging zoveel maanden later, resulteerde in een ontspannende zondagnamiddag. Pokémon: Detective Pikachu is een toffe familiefilm waarin Ryan Reynolds Pikachu op een toffe manier neerzet. De Pokémon zagen er trouwens nog nooit zo levensecht uit. Aanrader!

Killjoy​

Creature Commandos​

Creature Commandos is het eerste stukje van het nieuwe DC-hoofdstuk van James Gunn. Ja, Suicide Squad en Peacemaker waren er al, maar dit is dus het het echte begin van de nieuwe koers. Qua binnenkomer kan het tellen.

Volwassen animatie is geen nieuwigheid wanneer het op comicverhalen aankomt, Amazon had al Invincible en Batman, Max had Harley Quinn. Toch voelt Creature Commandos nog steeds fris, omdat het enerzijds een licht werpt op een stelletje missfits en vooral ook Gunn ten voeten uit is. Je voelt de schrijfpen van Gunn die een duidelijke liefde heeft voor zijn gebrekkige personages en alles met de nodige grove humor en bruut geweld infuseert, maar ook emotionele diepgang niet uit de weg gaat. Neem bijvoorbeeld Weasel als personage. In Suicide Squad is het een verwerpelijk irritant monstertje, maar hier krijgt het beest een hart en ziel. Had je me twee jaar geleden nog verteld dat we zouden janken om Weasel had ik je gek verklaard, maar hier zijn we dan. Het verhaal van Weasel breekt je hart een beetje en is op zichzelf al een reden om Creature Commandos te bingen. Meer van dit James!!

Terug
Bovenaan