HBO Max is een Amerikaanse streamingdienst van Warner Bros. Discovery. Naast bestaande content van WarnerMedia, biedt HBO Max ook Max Originals aan. Wie in het grote aanbod aan streamingdiensten zijn weg dreigt te verliezen, trachten we alvast een houvast te bieden met series en films die onze redactie deze maand heeft bekeken!
Het wordt al meteen duidelijk dat de jonge starters zullen moeten knokken voor hun plaats. Niet enkel op de werkvloer, maar ook naast het werk zijn ze op zoek naar zichzelf. Dat hier heel wat drank, drugs en seks komt bij kijken houden de makers niet verborgen. Naast een leuke cast, goed acteerwerk, de nodige portie cynisme en humor mogen we rekenen op een fijne drie seizoenen tellende serie die nog lang zal nazinderen. En hoewel de makers heel hard proberen om er een soort van alternatieve, edgy, scwhung aan te geven, maar daar niet volledig in slagen, heb ik me zeker en vast geamuseerd. Heb je voeling met de financiële wereld en ben je fan van drama, dan is Industry zeker eentje om een kans te geven!
Stephen Kings Salem’s Lot is natuurlijk een klassieker en diende waarschijnlijk als inspiratiebron voor films en televisiereeksen als Fright Night, Midnight Mass en meer recent bijvoorbeeld Sinners. De roman kreeg zelf ook al twee eerdere verfilmingen in de vorm van twee televisiereeksen, en nu hebben we eindelijk ook een langspeelfilm. Helaas doet deze nieuwe verfilming geen IT’je en is de film, die exclusief voor HBO Max werd gemaakt, eerder tam en weinig beangstigend. Er zijn een tweetal momenten waarbij de film (stilistisch) sterk uit de hoek komt – die scène met de wip! –, maar in zijn geheel is het begrijpelijk waarom deze niet in de bioscopen is verschenen. Dit ondanks dat er enkele sterke namen verbonden zijn aan de film zoals Pilou Asbæk, Makenzie Leigh, Bill Camp, William Sadler en Lewis Pullman. Ideaal voor een luie zondagnamiddag, maar verwacht er helaas ook niet meer van dan dat.
Regisseur Barry Levinson brengt dit gevoelige onderwerp op respectvolle wijze in beeld. Daarbij wordt hij ondersteund door een indrukwekkende cast, met onder meer Al Pacino, John Goodman en Susan Sarandon. Pacino brengt een krachtige, geloofwaardige vertolking als “Dr. Death”, passend bij het scherpe scenario dat het ethische debat over euthanasie op grondige wijze tot leven brengt – een debat dat vaak vastloopt in politieke en maatschappelijke terughoudendheid.
De film stond niet meteen op mijn watchlist. Hoewel ik hem meerdere keren zag verschijnen op HBO Max, was ik niet in de juiste stemming om hem te bekijken. Toch bleek het zware thema minder belastend dan verwacht. Een uitstekende film, prima geregisseerd en gedragen door overtuigend acteerwerk.
Sir. K
Industry
Na Succession en Billions was ik op zoek naar een nieuwe serie in gelijke trend. Ik kwam al snel uit bij Industry. Deze keer geen volledig Amerikaanse serie, maar een Brits-Amerikaans drama dat ons meeneemt naar de Londense trading scene. Hier volgen we een groep jong afgestudeerden die hun carrière beginnen bij Pierpoint & Co, één van de grootste investeringsbanken in Londen.Het wordt al meteen duidelijk dat de jonge starters zullen moeten knokken voor hun plaats. Niet enkel op de werkvloer, maar ook naast het werk zijn ze op zoek naar zichzelf. Dat hier heel wat drank, drugs en seks komt bij kijken houden de makers niet verborgen. Naast een leuke cast, goed acteerwerk, de nodige portie cynisme en humor mogen we rekenen op een fijne drie seizoenen tellende serie die nog lang zal nazinderen. En hoewel de makers heel hard proberen om er een soort van alternatieve, edgy, scwhung aan te geven, maar daar niet volledig in slagen, heb ik me zeker en vast geamuseerd. Heb je voeling met de financiële wereld en ben je fan van drama, dan is Industry zeker eentje om een kans te geven!
FreakyJP
Salem's Lot
Hoewel ik er nooit toe gekomen ben om een van Stephen Kings boeken te lezen, weet ik de verfilmingen van zijn werk meestal wel te smaken. Hoewel er heel wat klassiekers tussen zitten, heb je helaas soms ook missers of films die de juiste noten net niet weten te raken. Salem’s Lot, een verfilming van Kings tweede boek Bezeten Stad, is hiervan een voorbeeld. Het verhaal gaat over een schrijver die terugkeert naar het dorp waar hij opgroeide en het aan de stok krijgt met een vampier die recent zijn intrek heeft genomen in een beruchte villa en het dorpje langzaamaan in zijn greep krijgt.Stephen Kings Salem’s Lot is natuurlijk een klassieker en diende waarschijnlijk als inspiratiebron voor films en televisiereeksen als Fright Night, Midnight Mass en meer recent bijvoorbeeld Sinners. De roman kreeg zelf ook al twee eerdere verfilmingen in de vorm van twee televisiereeksen, en nu hebben we eindelijk ook een langspeelfilm. Helaas doet deze nieuwe verfilming geen IT’je en is de film, die exclusief voor HBO Max werd gemaakt, eerder tam en weinig beangstigend. Er zijn een tweetal momenten waarbij de film (stilistisch) sterk uit de hoek komt – die scène met de wip! –, maar in zijn geheel is het begrijpelijk waarom deze niet in de bioscopen is verschenen. Dit ondanks dat er enkele sterke namen verbonden zijn aan de film zoals Pilou Asbæk, Makenzie Leigh, Bill Camp, William Sadler en Lewis Pullman. Ideaal voor een luie zondagnamiddag, maar verwacht er helaas ook niet meer van dan dat.
Aeyenah
You Don't Know Jack
You Don’t Know Jack vertelt het verhaal van Dr. Jack Kevorkian, die opkwam voor het recht om waardig te sterven. Kevorkian was ervan overtuigd dat het kunstmatig in leven houden van mensen die ondraaglijk lijden – of hen laten sterven door middel van uithongering – gruwelijker is dan hen helpen bij een zelfgekozen en vreedzaam levenseinde. Een overtuiging die voor iedereen met een beetje empathie volkomen logisch klinkt.Regisseur Barry Levinson brengt dit gevoelige onderwerp op respectvolle wijze in beeld. Daarbij wordt hij ondersteund door een indrukwekkende cast, met onder meer Al Pacino, John Goodman en Susan Sarandon. Pacino brengt een krachtige, geloofwaardige vertolking als “Dr. Death”, passend bij het scherpe scenario dat het ethische debat over euthanasie op grondige wijze tot leven brengt – een debat dat vaak vastloopt in politieke en maatschappelijke terughoudendheid.
De film stond niet meteen op mijn watchlist. Hoewel ik hem meerdere keren zag verschijnen op HBO Max, was ik niet in de juiste stemming om hem te bekijken. Toch bleek het zware thema minder belastend dan verwacht. Een uitstekende film, prima geregisseerd en gedragen door overtuigend acteerwerk.