Gewelddadige mesaanval Belfast

Ja mannekes, wat een niveau. Mekkeren over "waarom geen clickbait titels?" (lees: ik wil het artikel niet lezen en ik heb eingelijk al een mening gevormd en die kunnen enkel bevestigd worden door idiote artikel titels) of hoe "de media" zaken verbergt want... woke? links?

En ik maar de VS en hun absurditeiten uitlachen... Ik moet het niet ver zoeken tegenwoordig.

Maar ze zeggen wat er gebeurd is? Wat draagt wat grafische details bij? Waarom moet het sereen zijn, geen idee, ik vermoed uit algemeen fatsoen, iets dat mensen kennelijk minder en minder bezitten.
Hebben mensen dat ooit gehad? We gingen en masse naar executies kijken tot niet zo lang geleden. Er zijn misschien een paar decennia geweest van "zogenaamd fatsoen" op millenia van geschiedenis.

Dixit "sylverscythe".

gaat even goed voor jou en killalot op.

ik blijf bij mijn standpunt. de media is gekleurd en niet objectief. en er is nog een verschil tussen voorzichtig zijn/geen conclusies trekken en de waarheid downplayen, verbloemen etc wat de media hier zeker doet.

maar ieder zijn waarheid he.
"Al wat ge zegt zijt ge zelf en ik verander toch niet van gedacht". Mja, dat getuigt van hetzelfde gebrek aan (zelf)kritiek als waardoor we deze dwaze discussie voeren. Als artikels niet schrijven wat je wil horen zijn ze gekleurd en als mensen niet zeggen wat je wil horen zijn ze deel van het probleem. Als je werkelijk denkt dat die houding constructief of nuttig is, zijn we ver van huis.
Hebben mensen dat ooit gehad? We gingen en masse naar executies kijken tot niet zo lang geleden. Er zijn misschien een paar decennia geweest van "zogenaamd fatsoen" op millenia van geschiedenis.
Ik denk dat het complete wantrouwen voor al wat geen vooroordelen bevestigt wel relatief nieuw is. Of dan toch dat er effectief naar die mensen geluisterd moet worden.

IMO zie je in deze discussie ook hoe zo'n vreselijk voorval vooral wordt gebruikt (misbruikt) om in een narratief te passen. Als je kijkt naar de feiten is er nog niet echt veel bekend rond motief, aanleiding, ... Net zoals @Sir.Killalot snap ik ook niet goed waarom dit in een adem wordt genoemd met de zaak rond Nowak, waar het -terechte- punt toch vooral was dat de politie zich incompetent/partijdig gedroeg.

(Deze discussie doet me eigenlijk denken aan een mesaanval in Londen jaren terug, toen was er op 9lives ook een hele discussie omdat de Britse media sprak van een dader die "Asian" was, terwijl er enkelen daar met dezelfde argumenten als nu tegen tekeer gingen want het was een moslim en geen Chinees. Terwijl dat over het kanaal nu wel vaker als beschrijving dient voor mensen uit Pakistan, Indië, Bangladesh.)

Laatst bewerkt:
Dixit "sylverscythe".

gaat even goed voor jou en killalot op.

ik blijf bij mijn standpunt. de media is gekleurd en niet objectief. en er is nog een verschil tussen voorzichtig zijn/geen conclusies trekken en de waarheid downplayen, verbloemen etc wat de media hier zeker doet.

maar ieder zijn waarheid he.
Kijk, we hebben hier met het drama in Buggenhout goed het verschil gezien tussen de rotzooipers die jij wil zien ('t Scheldt) en de gewone pers (gaande van HLN tot DS tot VRT). 't Scheldt heeft zonder bronnen te checken, meteen het gerucht gepubliceerd dat de chauffeur al eerder in fout ging. De meer kwalitatieve pers heeft dat pas gedaan na bevestiging van verschillende bronnen, onafhankelijk van elkaar én met bewijs. Dat geeft het nadeel dat ze trager zijn, maar het enorme voordeel dat ze correcter zijn. Bij Scheldt gingen ze er niet van wakker gelegen hebben indien het gerucht helemaal niet bleek te kloppen, omdat het hen helemaal niet te doen is om neutrale, objectieve berichtvoering maar alleen om clicks en polarisatie. Maar dat is dus wel het soort "journalistiek" waar jij hier toe oproept.

De (kwalitatieve) pers is niet heilig, de (kwalitatieve) pers is niet zonder fout. Zeker niet. Geen enkel persmedium is volledig neutraal, zelfs wanneer ze bewust objectiviteit nastreven. Ik kan mij ook ergeren aan bijvoorbeeld de verslaggeving over het Palestijns-Israëlisch conflict, waarbij er een groot verschil is over hoe er geschreven wordt over Palestijnse slachtoffers enerzijds en Israëlische anderzijds. Maar daar gaat het allemaal niet om voor jou. Je bent heel erg stellig dat 'de media' zeker de waarheid aan het downplayen of verbloemen is in deze moordaanslag ... alleen ontbreekt ook daar weer alle bewijs voor. Je kan dan zeggen "ieder zijn waarheid", maar naar de waarheid ben jij niet op zoek. Jij verwacht in de pers niet te ontdekken wat er effectief aan de hand is, je verwacht dat de pers bevestigt wat jij denkt dat er aan de hand is. Dat is een fundamenteel verschil.

IMO zie je in deze discussie ook hoe zo'n vreselijk voorval vooral wordt gebruikt (misbruikt) om in een narratief te passen. Als je kijkt naar de feiten is er nog niet echt veel bekend rond motief, aanleiding, ... Net zoals @Sir.Killalot snap ik ook niet goed waarom dit in een adem wordt genoemd met de zaak rond Nowak, waar het -terechte- punt toch vooral was dat de politie zich incompetent/partijdig gedroeg.
Dat is toch vrij eenvoudig. Extreem rechts grijpt beiden gevallen aan om haat naar (en het overgaan tot acties tegen) alles wat niet 100% wit Brits is aan te wakkeren. Voor hen is ieder geval dat ook maar een beetje daaraan voldoet momenteel voldoende om de gemoederen nog meer op te ruien. En zeker in de UK zijn de gemoederen al behoorlijk hoog opgelopen. Als er dan een geval van brutaal geweld als dit zich voordoet staat gewoonweg in de sterren geschreven wat er gaat volgen.

Edit: en los van het politiefalen gaat het bij Henry Nowak natuurlijk ook wel om een zaak waarbij een witte Brit neergestoken wordt (met een ceremoniële dolk dan nog wel, toch ook een extra rode lap voor de stier) door iemand met een migratieachtergrond.

Laatst bewerkt:
We mogen ook niet vergeten dat het VK, mede dankzij zijn relatief lakse migratiebeleid, bezwaarlijk als een toonbeeld van een goed geïntegreerde multiculturele samenleving kan worden beschouwd.
We hebben Rotterham schandaal en andere sexschandalen.
De ondertussen een veelvoud aan terroristische aanslagen. Daarnaast zit de UK nog met een knoert van een messenproblematiek. De regering doet er dan nog alles aan om het sociale discours online streng te bestraffen (online safety act(?)) wat feitelijk ook maar averechts werkt.

Uiteraard worden deze problemen gekaapt door bepaalde groeperingen voor hun eigen agenda, dat gebeurt hier ook op beyondgaming, maar dat neemt niet weg dat opeenvolgende regeringen er zelf ook een behoorlijke puinhoop van hebben gemaakt.

Terug
Bovenaan