Mijn 2de paragraaf staat er omdat onze samenleving ook mensen moet beschermen die niet de beste keuzes maken.
Jij bent diegene die hier "duidelijk" ziet dat het niets met hooliganisme te maken heeft en het enkel gaat om derdegeneratie mensen van vreemde afkomst die niets te maken hebben met Gaza, kwestie van alles in één richting te duwen. Ik ben duidelijk niet de enige die dat enigzins anders ziet.
Het is natuurlijk niet omdat je met meer dan één bent dat je gelijkt hebt.
Overigens opnieuw : de autoriteiten zelf benoemen dit als een anti-semitistische aanval.
Dat het over migranten gaat die aanvallen gaan we nu toch ook niet plots beginnen ontkennen?
Hou verder het belerend vingertje toch maar voor je marginale kennissen, die lijken daar meer nood aan te hebben.
Ik zal in m'n privé-leven wel doen wat ik zelf het beste acht.
Ik verwijt ze dat niet, je mag lomp zijn, maar zoals anderen aanhalen ligt het er toch wel redelijk dik op dat dit kan gebeuren. Je zou zelfs zeggen dat het zeer waarschijnlijk is. Ik vind niet dat wat veiligheidsdiensten zeggen het evangelie is. Overigens lees ik ondertussen dat de Mossad al aanwijzingen had dat het misschien niet veilig was.
Nope, ik heb je de link gegeven dat de diensten in NL het niet als een risico zagen.
Dus gewoon fake news dat je hier zegt dat de supporters en gezinnen die kwamen dat maar hadden moeten weten.
Ten andere, ik zou als buitenlander verwachten dat ik in een West-Europees land niet aangevallen ga worden omwille van m'n geloof of afkomst.
Ik vind dat dat nu geen al te hoge lat is om te leggen in 2024
Ik leef in het West-Europa zoals het is, niet hetgene dat ik graag zou hebben.
Wat is dat voor een argument?
Dan moeten vrouwen zich in de groot steden ook niet meer alleen op straat begeven of zich niet te verhullend aankleden want ja de realiteit is dat ze dan lastig gevallen worden.
Moest ik voetbal sowieso al geen sport voor uitschot vinden, zou ik zeker niet met een club die een harde kern van supporters heeft die al eens een Arabier in elkaar slaan, of zingen over Gaza, afzakken naar een land waar een moslimminderheid (met genoeg criminele elementen) niet met harde hand en kogels onder de knoet wordt gehouden. Dit alles tijdens een lopend conflict waar je land zowat de baarlijke duivel is in de Arabische wereld.
Opnieuw, er was geen reden om te denken dat dit ging gebeuren.
En opnieuw: je moet als gezin toch nog naar het voetbal kunnen gaan zonder dat groepjes al op voorhand beslissen om je aan te vallen op basis van je geloof of afkomst.
Eerlijk gezegd kan die postgeschiedenis me gestolen worden, ik vind dat je hier vooringenomen bent, zo simpel is het. Ik heb geen sympathie voor eender welke strekking marginalen die daar komt vechten, voor mijn part schieten ze erop, maar dit kaderen alsof het enkel antisemitisme is tegen de arme Joden lijkt me de waarheid oneer aandoen, dat is alles.
Nee hoor. Er waren zeker Israëlishe hooligans die te ver gingen.
Dat heb ik overigens ook zo al gezegd, maar goed dan doe ik het nog eens.
Maar opnieuw dat was niet de aanleiding voor deze nachtelijke jacht op mensen.
Het stoort me dan ook hoe dit door sommigen eenzijdig wordt behandeld op die manier, en het mensen die misschien niet enkel die simpele verklaring geloven worden weggezet als apologeten of victim-blaimers. Dat dan o.a. door mensen die zelf beginnen met: "wat deden die Palestijnse vlaggen daar ook".
Nope. Van mij mogen die vlaggen daar hangen gewoon hoor.
Die aftrekken en verbranden was pure provocatie
Maar opnieuw dat staat los van de anti-semitische aanvallen op mensen die daar niets mee te maken hadden.
Als je dit leest is het toch wel enigzins complexer dan de brave Maccabisupporters die met voorbedachte raden werden aangevallen:
en.m.wikipedia.org
Overigens vind ik de Israëlische overheid napraten wanneer die het over pogroms hebben ook een beetje gekleurd.
Ik voel niet de nood om de Israëlische overheid na te praten hoor.