gesponsorde facebook campagne lanceren

Pompi

Active member
Iemand ervaring met reclame maken op facebook?
Werkelijk geen idee wat dat kost en wat het effect is.

Een van mijn kameraden komt op bij de lokale gemeenteverkiezing.. en we vroegen ons af wat dat kost om gerichte facebookadvertenties op te zetten, en of dat ook waardevol is?
Flyerkes in de bus steken goed en wel, maar bij FB kunde toch iets meer doen, en ook gerichter werken..

Als ge wat in de kijker wilt lopen bij mensen van gemeente X tussen 21 en 61 bvb, is dat realistisch?

ja ons bedrijf.

wij doen het via FCR media, en ik kan het alleen maar aanraden.

100 euro per maand betalen wij. zowel facebook als instagram.
En ik zie het toch veel verschijnen hoor.

Je kan zelf een rijkwijde instellen: zoals 30 km binnen straal van je bedrijf.

stuur gerust een mailtje naar hen : info apestaartje fcrmedia.be
die doen alles voor je. ook de opmaak van je reclame. die kost eenmalig 150 euro dacht ik.

100 euro per maand betalen wij. zowel facebook als instagram.
En ik zie het toch veel verschijnen hoor.
Jij ziet het veel verschijnen, omdat jij in de 'bubbel' van je werk zit. Facebook weet, door allerhande data te verzamelen, dat jij wel iets met je bedrijf te maken hebt en dat je dus misschien geschikt bent om er reclame voor te krijgen.
Ik zie ook heel veel reclame voor het product van mijn ex-werkgever, ook al zoek ik er niet naar. Andere mensen die ik ken krijgen nooit reclame voor dat bedrijf.

Jij ziet het veel verschijnen, omdat jij in de 'bubbel' van je werk zit. Facebook weet, door allerhande data te verzamelen, dat jij wel iets met je bedrijf te maken hebt en dat je dus misschien geschikt bent om er reclame voor te krijgen.
Ik zie ook heel veel reclame voor het product van mijn ex-werkgever, ook al zoek ik er niet naar. Andere mensen die ik ken krijgen nooit reclame voor dat bedrijf.
Durf ik eigenlijk wel te ontkrachten:
mijn FB is totaal niet gelinkt, of in een bubbel, van mn werk.

bovendien zie ik dan bij de "likes" mensen waarvan ik weet dat ze helemaal niets te maken hebben met ons werk, in een andere gemeente, branche, vriendenkring zitten, dat zij ook die reclame post liken.

En ook de response op onze advertenties zijn er wel degelijk.

Dus ja, ik vind voor 100 euro per maand, dat je toch zeker niet kan klagen met het resultaat hoor.

Je kan criteria doorgeven, leeftijdsgroep, regio, zoektermen,... werkt weldegelijk.

Doe het zelf, is echt niks aan. Heb vroeger veel reclame gemaakt via FB voor mijn bedrijf. Werkte goed.

views en af en toe toch eens response hoor.

wurgcontracten? nee hoor, zoals reeds gezegd hier 100 euro excl btw, per maand.
Voor hoeveel maanden? Hoe lang zit je vast?

Ik zit zelf in de branche, en je wil niet weten hoeveel klanten ik heb die nog steeds betalen voor hun vorig contract.
Heb hier nog eentje van GrizzlyMarketing. Leverde echt geen resultaten, voerde campagnes op totaal foute keywords, en toch zat mijn klant voor 4 jaar vast aan hun, ondanks dat ze aantoonbaar slecht werk leverden.

Voor lokale dingen kan je het vrij makkelijk zelf doen, zeker als je al een flyer ofzo hebt.
Al doet Meta tegenwoordig wel moeilijker op vlak van politieke reclame. Dus dat kan tegen zitten.

Voor hoeveel maanden? Hoe lang zit je vast?
wij nemen steeds het kortste mogelijk contract: 3 maand.

dus 3 keer 100 euro plus btw. opmaak kosten is iets van 150 euro, maar dat laten ze vallen, als ze opnieuw het vorige zoekertje (vacature) bericht mogen plaatsen.

wij nemen steeds het kortste mogelijk contract: 3 maand.

dus 3 keer 100 euro plus btw. opmaak kosten is iets van 150 euro, maar dat laten ze vallen, als ze opnieuw het vorige zoekertje (vacature) bericht mogen plaatsen.
Lijkt me wel schappelijk. Weet niet welke ervaring @Horse er mee heeft?

Tja het enige waar ik een beetje een probleem mee heb, is hun algemene website ondersteuning, dat dit een jaarcontract is die jaarlijks automatisch hernieuwd wordt, tenzij je zelf een aangetekend schrijven stuurt minstens 3 maand voor dat jaar voorbij is.

Ik kan me voorstellen dat dit bij veel bedrijven over het hoofd gezien wordt, en dan zit je natuurlijk terug voor een jaar vast...

Terug
Bovenaan