Gemeenteraadsverkiezingen

Voor wie stem jij met de gemeenteraadsverkiezingen?

• N-VA

Stemmen: 66 19,7%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 46 13,7%
  • CD&V

Stemmen: 34 10,1%
  • Vooruit

Stemmen: 17 5,1%
  • O-VLD

Stemmen: 15 4,5%
  • Groen

Stemmen: 40 11,9%
  • PVDA

Stemmen: 5 1,5%
  • Lokale lijst

Stemmen: 44 13,1%
  • Onbeslist

Stemmen: 26 7,8%
  • Ik ga niet stemmen

Stemmen: 42 12,5%
  • Ik mag nog niet stemmen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    335
Dewever blijf toch een ongezien fenomeen.
De eerste keer dat ik een jaar of 20 geleden een live debat met hem zag en hij daar stond voor een toen nog onbekende kleine partij was ik al onder de indruk.
Erna brak hij door en zoveel jaar later blijft hij nog zo populair en heeft hij met die dwerg kartelpartij van toen het politieke landschap mee herschud.
Zoveel jaar meedraaien in de hoogste regionen zonder, buiten wat toenemend cynisme, al te veel sleet.
Nu daar een marxistische partij van de macht afhouden en federaal aan de top staan én partijvoorzitter zijn.
Ongelooflijk.
BDW is idd hors categorie, maar buiten hem zie ik bij N-VA nog niet direct iemand in zijn voetsporen treden. Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als hij ooit eens gaat wegvallen.

daar is veel tamtam rond gemaakt door rechtsgezinden, maar 't was altijd duidelijk dat dat in Vlaanderen een marginale partij zou zijn. valt niet veel over te zeggen.
Ik weet het, ik wou het er gewoon nog eens inwrijven bij diegenen die kwamen verkondigen dat "de Islam hier alles ging bepalen" .

57% is het laagste dat ik zag.

Gedurende de dag trouwens gehoord dat politieke partijen in de loop van de week kunnen opvragen hoe de stemverdeling zat per straat…
Vroeger was dit per bureau dacht ik.

Info kwam van iemand van kieszaken
Dat verklaart waarom er bij ons iemand aan de ingang van elk bureau stond om onze straatnaam te vragen.

Ik heb alleszins geen politicus aan mijn deur gezien. Niet dat ik het negatief zou vinden, misschien zou die brave man of vrouw zelfs mijn stem wennen als het een goed gesprek was.

Even opgezocht maar Brakel is ook deel van de Denderstreek
Je kan moeilijk zeggen dat Brakel geen nationale politiekers heeft

Brakel is echt al een andere wereld. Kan zijn dat die nog onder Denderstreek vallen maar het is vooral de as Ninove-Aalst waar ze geconfronteerd worden met grootstedelijke problemen zonder grootstedelijke budgetten. Geraardsbergen is ook een shithole maar das al een pak landelijker en met andere problemen.

gezien je ninove een miserabele stad vind en ook een miserabele man als dhaeseleer mag hebben lijk je toch te impliceren dat de bevolking ook zo is. Als dat niet zo is dan heb ik je verkeerd begrepen en trek ik mijn woorden terug.

De bevolking niet per se maar het is nu eenmaal zo dat er veel armen in Ninove wonen. Shithole = goedkopere prijzen = instroom van mensen met meer problemen. En die stemmen extremer.

Eerder dit jaar zat ik op een eetfestijn in de buurt van Ninove naast een kandidaat van Forza Ninove (die zijn nogal gemakkelijk te herkennen aan witte hemdjes met het logo op). Was aant spreken met zijn compagnie en het was ‘bruin mannen dit’ en ‘bruin mannen dat’. Was al verbaasd dat het woord makkak niet viel. Daar staat wat volk op de lijsten zenne.

De instroom van nieuwkomers in Ninove zijn niet automatisch pro-Forza-stemmers. Dus als die absolute meerderheid binnen is - en met 14/16 bureau's geteld lijkt dit wel zo te zijn - is dit misschien een "laatste kans" voor Guy D'Haeseleire om te kunnen besturen, want tot hiertoe wil niemand zich aan VB bevuilen.

Ik las dat district Hoboken trouwens enkel bestuurbaar was indien N-VA en PvdA samen besturen. Hihi.

De bevolking niet per se maar het is nu eenmaal zo dat er veel armen in Ninove wonen. Shithole = goedkopere prijzen = instroom van mensen met meer problemen. En die stemmen extremer.

Eerder dit jaar zat ik op een eetfestijn in de buurt van Ninove naast een kandidaat van Forza Ninove (die zijn nogal gemakkelijk te herkennen aan witte hemdjes met het logo op). Was aant spreken met zijn compagnie en het was ‘bruin mannen dit’ en ‘bruin mannen dat’. Was al verbaasd dat het woord makkak niet viel. Daar staat wat volk op de lijsten zenne.

Die cijfers vallen toch mee? Gemiddeld idd meer armoede dan Vlaams gewest maar nu toch ook niet zo extreem?

De instroom van nieuwkomers in Ninove zijn niet automatisch pro-Forza-stemmers. Dus als die absolute meerderheid binnen is - en met 14/16 bureau's geteld lijkt dit wel zo te zijn - is dit misschien een "laatste kans" voor Guy D'Haeseleire om te kunnen besturen, want tot hiertoe wil niemand zich aan VB bevuilen.

Ik las dat district Hoboken trouwens enkel bestuurbaar was indien N-VA en PvdA samen besturen. Hihi.
N-VA, Vooruit en Groen heeft een (nipte) meerderheid in Hoboken.

Dat verklaart waarom er bij ons iemand aan de ingang van elk bureau stond om onze straatnaam te vragen.
Hoeven ze toch niet? Kiezerslijsten bevatten toch de adresgegevens. Ik denk zelfs dat die op straatnaam opgesteld worden gezien ik en mijn vrouw nogal verschillen van naam maar wel op elkaar volgend kiezersnummer hebben. Als die lijsten dus goed ingevuld worden door de bijzitters van wie wel/niet komt opdagen dan hebben ze die data zo. In mei zochten ze nog per adres hier om mij als gestemd te zetten. Vandaag waren ze al wat efficiënter geworden en deden ze het gewoon op kiezersnummer.

Hoeven ze toch niet? Kiezerslijsten bevatten toch de adresgegevens. Ik denk zelfs dat die op straatnaam opgesteld worden gezien ik en mijn vrouw nogal verschillen van naam maar wel op elkaar volgend kiezersnummer hebben. Als die lijsten dus goed ingevuld worden door de bijzitters van wie wel/niet komt opdagen dan hebben ze die data zo. In mei zochten ze nog per adres hier om mij als gestemd te zetten. Vandaag waren ze al wat efficiënter geworden en deden ze het gewoon op kiezersnummer.
Mogen ze eigenlijk gdpr-gewijs doorgeven wie er is komen stemmen?

maar géén van de 2 opties kan gelinkt worden aan hetgeen gij in het stemhokje inkleurt he.

als gij aan de deur zegt dat gij in de stationsstraat woont, weten ze nog altijd niet op wie gij stemt.
als er op een kieslijst staat dat gij in de nieuwelaan woont, weten ze ook nog altijd niet op wie gij stemt.

de enige referentie die ze hebben is welk kiesbureau meer stemmen heeft opgeleverd voor welke partij.

Hier was het ook van 'a nog eens iemand van uw straat. Is dat mss een kleine straat?' Idd onze straat heeft maar 6 huizen dus als het op straat is zouden ze dat toch moeten zien denk ik dan?
Mogen ze eigenlijk gdpr-gewijs doorgeven wie er is komen stemmen?
Ik zou denken van niet

maar géén van de 2 opties kan gelinkt worden aan hetgeen gij in het stemhokje inkleurt he.

als gij aan de deur zegt dat gij in de stationsstraat woont, weten ze nog altijd niet op wie gij stemt.
als er op een kieslijst staat dat gij in de nieuwelaan woont, weten ze ook nog altijd niet op wie gij stemt.

de enige referentie die ze hebben is welk kiesbureau meer stemmen heeft opgeleverd voor welke partij.
Het gaat over de opkomst percentages. Kunnen ze dus gewoon bij binnenlandse zaken op vragen.

Mijn oog viel op Dj joeri pauwels partij in waregem/dentergem :crazy:

Wel verbaasd van de lage opkomst eigenlijk, gemiddeld zo iets boven de 60% is echt niet veel.

Ik vind 60-65% opkomst nog wel veel. Ik had lager verwacht.

Als je dan ziet dat in de USA 65-70% gaat stemmen (en dat is daar op een werkdag!) bij presidentsverkiezingen, is dat wel indrukwekkend.

Terug
Bovenaan