Gemeenteraadsverkiezingen

Voor wie stem jij met de gemeenteraadsverkiezingen?

• N-VA

Stemmen: 66 19,7%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 46 13,7%
  • CD&V

Stemmen: 34 10,1%
  • Vooruit

Stemmen: 17 5,1%
  • O-VLD

Stemmen: 15 4,5%
  • Groen

Stemmen: 40 11,9%
  • PVDA

Stemmen: 5 1,5%
  • Lokale lijst

Stemmen: 44 13,1%
  • Onbeslist

Stemmen: 26 7,8%
  • Ik ga niet stemmen

Stemmen: 42 12,5%
  • Ik mag nog niet stemmen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    335
Demir zal precies naast de sjerp grijpen. Benieuwd wat haar uitleg zal zijn. Goesting in haar ministerpost! #smijten!
Ik denk dat ze bij N-VA collectief een zucht van opluchting slagen en vooral dan Bart De Wever. Die heeft Demir wel uit de wind gezet met dat "ik heb haar quasi gedwongen riedeltje" maar we weten allemaal dat dat flauwekul was.

Ik had een aantal rare uitslagen verwacht door de toch wel tegenvallende opkomst maar het lijkt op het eerste zicht voorlopig héél goed mee te vallen.

EDIT: De Vadder: eerste uitslag van Gent! 1/90 bureau's geteld dus toch ENIG voorbehoud :rofl:

Omdat een afstraffing in uw eigen gemeente u de zin ontneemt om ook federaal nog met frisse moed er terug aan te beginnen.
Zo redeneer ik alvast. En je gaat mij niet wijsmaken dat ik de enige ter wereld ben die zo redeneert.

Dat jij anders denkt en dit niet begrijpt. Fair enough maar dit maakt mijn rekening niet.
Maar De Wever is voorzitter van NVA en persoonlijk succes staat toch los van zijn mandaat. NVA heeft als partij zijn verplichting op te nemen bij de vorming van een federale regering. En als de voorzitter wat depri is omwille van een slechte score als burgemeester moet hij maar iemand aanstellen. Het is politiek he, geen verkiezing voor de plaatselijke vzw waar ge in uw gat gebeten kunt zijn omwille van het resultaat. Als ge dat niet zou kunnen heb je geen plaats in de nationale politiek of bij de grootsteden.

Maar De Wever is voorzitter van NVA en persoonlijk succes staat toch los van zijn mandaat. NVA heeft als partij zijn verplichting op te nemen bij de vorming van een federale regering. En als de voorzitter wat depri is omwille van een slechte score als burgemeester moet hij maar iemand aanstellen. Het is politiek he, geen verkiezing voor de plaatselijke vzw waar ge in uw gat gebeten kunt zijn omwille van het resultaat. Als ge dat niet zou kunnen heb je geen plaats in de nationale politiek of bij de grootsteden.
In die zin heb je zeker gelijk. Maar sowieso is er van een afstraffing (voorlopig) geen sprake dus we zijn nu aan het praten over iets dat niet aan het gebeuren is. We kunnen het hier dan ook wel bij houden (deze discussie) denk ik :)

In die zin heb je zeker gelijk. Maar sowieso is er van een afstraffing (voorlopig) geen sprake dus we zijn nu aan het praten over iets dat niet aan het gebeuren is. We kunnen het hier dan ook wel bij houden (deze discussie) denk ik :)
NVA doet het zelfs prima in Antwerpen

NVA doet het zelfs prima in Antwerpen
CD&V en Open VLD scoorden de vorige keer al historisch laag en zien hun scores nu nog eens gehalveerd. De winst bij Vlaams Belang blijft ook hier sterk beperkt. Denk dat N-VA zowat heel centrumrechts naar zich toe heeft gezogen.

Lijkt een zure appel te worden voor Groen en Vooruit.

De persoon met de meeste voorkeursstemmen in de coalitie wordt burgemeester. Rousseau heeft meer voorkeursstemmen dan Dehandschutter, die laatste kan enkel burgemeester blijven als hij een coalitie aangaat met VB (of met CD&V, Groen én PVDA). Als ze samen in coalitie gaan, wordt Rousseau burgemeester.
Kleine correctie, de person met de meeste voorkeurstemmen van de grootste coalitiefractie wordt burgemeester en dat is Dehandschutter.

Pvda lijkt vooral de kiezers van Groen af te pakken in Antwerpen
Kiezen tussen de pest en cholera zeker. Hoe mensen de sprookjes van een communistische partij maar blijven geloven... Al een geluk dat ze al bij al een stuk lager gaan stranden dan eerst gedacht. Die partij aan het roer van een stad die met de haven een belangrijke economische motor van ons land in handen heeft zou een absolute nachtmerrie zijn.

Terug
Bovenaan