Resurge
Active member
Gisteren nog tegen vrienden hetzelfde gezegd.Ik ben gaan stemmen vanmorgen maar ik weet eerlijk gezegd nog altijd niet echt waarom eigenlijk... het is mij nog steeds niet duidelijk wat de (lokale) programma's van de verschillende partijen zijn. Hoe kan ik eigenlijk stemmen als ik niet weet waar een partij voor staat.
Enkel van de N-VA heb ik hier een duidelijke lijst met standpunten teruggevonden. Op de site van de CD&V vond ik enkel een lijst met gezichten, geen woord over een duidelijk programma of ambities voor de volgende 6 jaar...
Er zou iets moeten zijn waar alle standpunten opgelijst staan met ergens een instelling van hoe gedetailleerd ge ze wilt uitgelegd hebben.
Initieel gewoon een bulletpoint list, en dan 2 extra niveaus voor een samenvatting te hebben of de volledige uitleg voor dat punt.
In een uniform uitzicht over de partijen heen zodat ge makkelijk kunt vergelijken.
Nu moet ge op die sites liggen zoeken voor die info die telkens anders weergegeven is op verschillende niveaus van detail.
In principe kunt ge alles vinden in de pdfs met hun programma, maar als ge meer dan 2 partijen wilt vergelijken zijt ge even bezig ze.