Gebit

Tiens, ik heb een tandverzekering, sinds 2017 of zo. Ik heb een heel slecht gebit, al meerdere kiezen kwijt en grote vullingen, maar ze hebben mij dat zelfs nooit gevraagd. Heel mijn gebit is gewoon verzekerd bij mijn tandverzekering, maakt niet uit welke tand het is.

Ik ben net deze week bij de paradontoloog geweest en die raadt toch aan om een beugel te nemen (en implantaten) wegens te veel druk op bepaalde tanden. En ook omdat het makkelijker schoon te houden is als ze recht staan, natuurlijk. Dus allez, heel die mallemolen straks.

Ook hier erfelijk, ik heb mijn mama nooit anders gekend dan met een vals gebit.

Die verzekering is ook genomen voor de beugel van mijn dochter.
Ik geef toe dat ik mijn tanden geen twee keer poets op een dag dus ik ben er ook schuldig aan.
Ik neem cortisone al bijna 9,jaar voor mijn huid dat heeft ook invloed op je tanden , botten.
Mijn vader en tante hebben beiden begin de 30 jaar een volledig vals gebit.

Tandbederf is ook erfelijk inderdaad. Er zijn mensen die 3 keer per dag hun tanden poetsen en elk jaar evengoed wel iets moeten laten opvullen. Langs de andere kant zijn er mensen die enkele keren per week hun tanden poetsen en na enkele jaren geen enkel gaatje hebben. Kan perfect.
Sommige mensen maken heel snel tandsteen aan, anderen niet...etc...

Tgoh, als ik zo snel online zoek schelen die prijzen nu ook niet zo gigantisch veel? Hier is het wel wat duurder over het algemeen, maar er zijn ook genoeg van die Turkse tandartsen die niet aan de Europese richtlijnen voldoen. Er zijn evenzeer honderden artikels en getuigenissen van mensen wiens gebit er nog erger aan toe was.

Zaken als mijn gebit zou ik van m'n leven niet toevertrouwen aan een of andere vage Turkse tandarts die het aan 1/10 van de prijs doet. Niet om te zeggen dat alle tandartsen in België perfect zijn, maar ik schat ze toch een stuk hoger in.

Net omwille van de financiële situatie van kenneke2.0 zou ik eerder opteren om in België te blijven voor je tandheelkunde. Als het mislukt is dat weer een hoop geld weggegooid en kan je alsnog hier de volle pot gaan betalen. En hoogstwaarschijnlijk nog meer dan eerst omdat ze eerst alles moeten herstellen.

Soms ben je uiteindelijk goedkoper af om enkele maanden verder te sparen en hier een deftige ingreep te laten doen. Goedkoop is en blijft zeer vaak duurkoop.

Tgoh, als ik zo snel online zoek schelen die prijzen nu ook niet zo gigantisch veel? Hier is het wel wat duurder over het algemeen, maar er zijn ook genoeg van die Turkse tandartsen die niet aan de Europese richtlijnen voldoen. Er zijn evenzeer honderden artikels en getuigenissen van mensen wiens gebit er nog erger aan toe was.

Zaken als mijn gebit zou ik van m'n leven niet toevertrouwen aan een of andere vage Turkse tandarts die het aan 1/10 van de prijs doet. Niet om te zeggen dat alle tandartsen in België perfect zijn, maar ik schat ze toch een stuk hoger in.

Net omwille van de financiële situatie van kenneke2.0 zou ik eerder opteren om in België te blijven voor je tandheelkunde. Als het mislukt is dat weer een hoop geld weggegooid en kan je alsnog hier de volle pot gaan betalen. En hoogstwaarschijnlijk nog meer dan eerst omdat ze eerst alles moeten herstellen.

Soms ben je uiteindelijk goedkoper af om enkele maanden verder te sparen en hier een deftige ingreep te laten doen. Goedkoop is en blijft zeer vaak duurkoop.
Ik zou daar ook nooit aan beginnen als ik geen Turken zou kennen en/of zelfs geen Turks kan. Dat is misschien op veilig spelen, maar zelf een zoektocht beginnen in een niet-buurland waar je de taal niet spreekt lijkt me toch wel wat risico's in te houden.

Ik zou daar ook nooit aan beginnen als ik geen Turken zou kennen en/of zelfs geen Turks kan. Dat is misschien op veilig spelen, maar zelf een zoektocht beginnen in een niet-buurland waar je de taal niet spreekt lijkt me toch wel wat risico's in te houden.
Is nooit een optie geweest om dit in Turkije te laten doen. Als er nadien iets mis gaat waar kan je dan terecht.

Vrees dat je soms ook gewoon geluk moet hebben met tanden. Vriendin van mij heeft 2 kinderen, de ene heel vaak gaatjes en de andere nog geen enkel. Zelfde opvoeding (even streng op tanden poetsen).

Zelf helaas ook niet gezegend met een geweldig gebit ondanks wel goed poetsen en ragen.
Vandaar ook tandverzekering genomen (meestal heb je een wachttijd van 3 jaar waarbij je in 1e jaar minder terugbetaald krijgt dan na 3 jaar. Voorwaarden van de verzekering dus altijd goed nalezen).
Vorig jaar ook 1 implantaat laten plaatsen, maar wel heel tevreden van. Intussen heb ik ook zo'n bitje voor 's nachts. Dit helpt me ook goed, want bij was tandenknarsen een groot probleem.

Turkije zou'k niet aanraden. Mijn tandarts weigert zelfs resoluut mensen te behandelen die daar geweest zijn "als het goedkoop moest en helemaal mislukt moeten ze hier achteraf niet komen bleiten". En ze heeft er blijkbaar al wel wat zien komen met serieuze issues na zo'n Turkije tripje.

Misschien ook eens een bezoekje brengen aan een parodontoloog om je gebit en tandvlees eens deftig door te lichten?

Terug
Bovenaan