Gamingmonitor PS5 4K

dev!lke

Active member
Hey,

Aangezien er een verhuis op de planning staat, zal ik de TV moeten delen met de vriendin en ben ik dus opzoek naar een nieuwe (gaming)monitor.
Deze moet dan ook dienen voor thuiswerk via laptop, maar ook voor de PS5.

Belangrijk is dus sowieso 4K, lage responstijd (1ms veronderstel ik?) en hoge refreshrate (144Hz)?
Of is 3-5 ms ook aanvaardbaar + een lagere refreshrate?

Bij de meeste die ik heb opgezocht, is de refreshrate 60Hz

Hey,

Aangezien er een verhuis op de planning staat, zal ik de TV moeten delen met de vriendin en ben ik dus opzoek naar een nieuwe (gaming)monitor.
Deze moet dan ook dienen voor thuiswerk via laptop, maar ook voor de PS5.

Belangrijk is dus sowieso 4K, lage responstijd (1ms veronderstel ik?) en hoge refreshrate (144Hz)?
Of is 3-5 ms ook aanvaardbaar + een lagere refreshrate?

Bij de meeste die ik heb opgezocht, is de refreshrate 60Hz
Hangt ook een beetje vanaf wat uw budget is ? Hello btw, long time no see! :)

Yes indeed.
max 500 maar heb nog is verder gecheckt en kga het bij 4k 60hz 1-5 ms houden.

De rest komt te duur uit (+800 euro), dan kan ik beter ne TV kopen :thinking:

De verhuis is eindelijk in orde en kzoek dus een 4k, 60hz scherm voor ps5.

Budget is max 400 euro ongeveer.
27-28inch zou ideaal zijn.

Bij sommige reviews staat bij dat het enkel 60hz haalt via displayport ipv hdmi..

Iemand tips of suggesties?

zoek hier eentje uit.

#1 site voor scherm reviews

er is zelf een categorie specifiek voor PS5

ik heb de G7 gekocht van samsung; Dat is een 1440p maar dat is een van de monitors die het 4k signaal van de PS5 omzet naar een 1440p. in de toekomst zal 1440p nog wel toegevoegd worden en kun je dan ook aan 120hz draaien. de monitor wordt ook gebruikt met mijn pc/laptop dus ik wou geen native 4K

Ik heb een LG27GL850, die doet hetzelfde...4K omzetten naar 1440p en dit werkt perfect!
Wel wil ik in de toekomst nog upgraden naar een 32" 4K 144Hz met hdmi 2.1 eenmaal er meer keuze is en deze betaalbaarder worden.

Terug
Bovenaan