Game pc +-3000€

Die 4000 reeks zal in het begin weer veel te duur zijn, en @ Eilandglorie wrm verkoop je je pc?
ge hebt €3000 budget... dus tpast erin

4090 24gb is 1600$
4080 16gb 1200$
4080 12gb 700$

in euro prijzen zult ge er 20% mogen bijrekenen. In een gamepc is de videokaart het belangerijkste (ongelooflijk maar waar :unsure: ), dus daar zal het grootste deel van tbudget ook naartoe gaan.

afhankelijk van wat amd volgende maand uitbrengt kunnen die prijzen nog een serieus stuk zakken.

ik ben ook aan een nieuwe pc toe na 8 jaar en imho ist dom om nu te willen kopen ipv nog een maandje te wachten. zeker aangezien ook black friday/blue monday sales ook volgende maand zijn
 
Voor AMD zijn nieuwe GPU's heeft gelanceerd en er zijn reviews, is het nutteloos om al iets te kopen naar mijn mening. De snelste gaming CPU is trouwens momenteel de 5800X3D. Mocht ik absoluut vandaag advies moeten geven zou ik zeggen koop een 7000 serie PC, en upgrade over een jaar naar de 7800X3D wanneer die er ongetwijfeld komt.
 
2k voor alleen de kaart, wat ga je dan nog aan de rest hebben , dat zal niet veel meer voorstellen
1.5k voor 4080

om te gamen zult ge enkel een cpu bottleneck hebben op de 5800x3d als ge op 1080p speelt op lage settings. (en als ge op 1080 speelt, dan is een 3090 kaart zelfs overkill)
Die processor kunde momenteel krijgen voor 428€ op amazon en kunt ge steken op een moederbord van een 150€ met goedkope DDR4

Nuja als ge perse uw geld wilt wegsmijten koop dan nu direct een 7000 reeks processor met een moederbord van 400€, dure DDR5 en een 3000 series videokaart. Een kostelijke mismatch voor die prijs, maar t'is uw geld. Ge kunt dan over 7j nog eens wat ram bijsteken als ge lage fps hebt :sarcastic:
 
Laatst bewerkt:
1.5k voor 4080

om te gamen zult ge enkel een cpu bottleneck hebben op de 5800x3d als ge op 1080p speelt op lage settings. (en als ge op 1080 speelt, dan is een 3090 kaart zelfs overkill)
Die processor kunde momenteel krijgen voor 428€ op amazon en kunt ge steken op een moederbord van een 150€ met goedkope DDR4

Nuja als ge perse uw geld wilt wegsmijten koop dan nu direct een 7000 reeks processor met een moederbord van 400€, dure DDR5 en een 3000 series videokaart. Een kostelijke mismatch voor die prijs, maar t'is uw geld. Ge kunt dan over 5j nog eens wat ram bijsteken als ge lage fps hebt :sarcastic:

Daar volg ik u wel in. Ik zou, op dit punt in de tijd, eerder voor een Zen3 + RTX4000 setup gaan met dát budget i.p.v. Zen4 + RTX3000.

Wat je ook kiest, ik zou toch voor een 8 core CPU gaan. Dat zal voor games toch iets meer future-proof zijn. En dan spreek ik mijn eigen setup met 5600X tegen, maar dat was een heel bewuste keuze, omdat de games die ik occasioneel speel eerder ouder zijn (vooral HL2-engine based). Het hangt er sterk van af wat voor games je speelt.

Maar OP moet vooral doen waar hij zich goed bij voelt he.
 
@Kenis Moest het je interesseren, de RTX 3080 Ti Founders Edition is terug (tijdelijk) beschikbaar bij LDLC aan de verlaagde prijs van 1089 euro. (En ja, die leveren in BE.)

Als je voor de RTX 3080 Ti wil gaan, is dit waarschijnlijk de beste deal die je kan doen. Een niet-Founders Edition is gemakkelijk 100 à 300 euro duurder.

 
Laatst bewerkt:
hou er wel rekening mee dat die Founder kaarten extreem luid zijn.
ik heb zelf een FE 3080 Ti gekocht (ook van LDLC) éénmaal die fans 70% of hoger gaan hoor je die kaart serieus gaan.
ik de FE ondertussen geswapt voor een MSI 3080 Ti.

AIB's zijn meestal duurder ja maar je krijgt er stilte voor terug.
 
AIB’s zijn inderdaad vaak ietsje stiller. Ik heb een 4090 FE onderweg, benieuwd hoe luid/stil deze is. Een AIB van de 4090 ook besteld op de launchdag maar die is er nog niet.
Ik had ook een 3080Ti van MSI en vond die inderdaad erg aangenaam qua geluid.
 
Terug
Bovenaan