Game Mania keert terug als webshop

Heb heel even gekeken op de veilingswebsite. De instelprijzen zijn op zich niet extreem hoog, maar ik vermoed dat daar onmiddellijk goed op zal geboden worden door professionals die hun btw en onkosten kunnen inbrengen. Als particulier kan je dit niet wat het vermoedelijk onmogelijk maakt om tot een winnend bod te kunnen zonder teveel te betalen.

Als ik goed redeneer en reken.
  • Lot van 2x PS5 Fat Editions with disk
    Op tweedehandswebsites vinden voor soms voor +/- 300 euro gelijkaardige toestellen.
    Wil je met wat winst kunnen verkopen, moet je als pacticulier dus ruim onder de 423.82 bieden (= 600 euro).

• Lot van 200x ASTRO BOT games voor PS5
    Laagste prijs online is 50 euro, maar je wil er misschien ook wel vlot vanaf geraken dus doorverkopen aan 30 euro per stuk (?).
    Wil je daar nog zelf wat winst aan overhouden, dan moet je toch onder de 4238.18 blijven (= 6000 euro).

Benieuwd dat het zal gaan geven...

Heb heel even gekeken op de veilingswebsite. De instelprijzen zijn op zich niet extreem hoog, maar ik vermoed dat daar onmiddellijk goed op zal geboden worden door professionals die hun btw en onkosten kunnen inbrengen. Als particulier kan je dit niet wat het vermoedelijk onmogelijk maakt om tot een winnend bod te kunnen zonder teveel te betalen.

Als ik goed redeneer en reken.
  • Lot van 2x PS5 Fat Editions with disk
    Op tweedehandswebsites vinden voor soms voor +/- 300 euro gelijkaardige toestellen.
    Wil je met wat winst kunnen verkopen, moet je als pacticulier dus ruim onder de 423.82 bieden (= 600 euro).

• Lot van 200x ASTRO BOT games voor PS5
    Laagste prijs online is 50 euro, maar je wil er misschien ook wel vlot vanaf geraken dus doorverkopen aan 30 euro per stuk (?).
    Wil je daar nog zelf wat winst aan overhouden, dan moet je toch onder de 4238.18 blijven (= 6000 euro).

Benieuwd dat het zal gaan geven...
Dit is dan ook niet per sé bedoeld om als particulier te kopen eh. Bij een winkel uitverkoop wel, dan wordt zich gericht op particulieren, iets als dit is gericht op investeerders/firma's.

Gaan verder als een online platform voor de verkoop van fysieke games. Claimen dat ze de goedkoopste zullen zijn en overwegen zelfs een laagste-prijs-garantie.

As usual wordt er op zo'n veiling voor heel wat loten veel te veel geboden. Bv bepaalde van de loten lego staan nu al bijna even duur (of zelfs duurder) dan de prijs van sommige webshops eens je de veilingskost (17%) en btw (21%) meerekent.

As usual wordt er op zo'n veiling voor heel wat loten veel te veel geboden. Bv bepaalde van de loten lego staan nu al bijna even duur (of zelfs duurder) dan de prijs van sommige webshops eens je de veilingskost (17%) en btw (21%) meerekent.
Wordt dan ook opgekocht door andere shops, resellers, etc. Die betalen die 21% btw niet en kunnen de veilingskosten wss ook recupereren.

Wordt dan ook opgekocht door andere shops, resellers, etc. Die betalen die 21% btw niet en kunnen de veilingskosten wss ook recupereren.
Which still makes no sense, want dan hebben ze eveneens geen marge om verder te verkopen. Zelfs als ze boven de gemiddelde marktprijs verkopen heeft zo'n veilingaankoop dan geen voordeel t.o.v. van waar ze regulier inkopen.

Ze moeten die BTW mss niet betalen, maar ze moeten dat bij doorverkoop wel doorrekenen waardoor het al dan niet BTW-vrij aankopen nul verschil maakt.

Lokken zo'n veiligingsites ook niet gewoon een heleboel mensen die "denken" een slag te kunnen slaan? Maar dan - zoals eerder opgemerkt - geen rekening houden met BTW en kosten veiling (met nog eens BTW er apart bij).

Lokken zo'n veiligingsites ook niet gewoon een heleboel mensen die "denken" een slag te kunnen slaan? Maar dan - zoals eerder opgemerkt - geen rekening houden met BTW en kosten veiling (met nog eens BTW er apart bij).
Lijkt me idd vooral zoiets te zijn. Pas na het bod doorhebben dat er nog vanalles bij komt.

Uit die trading cards lijken mij aan huidige prijzen nog wel winst te halen.
Wat je met 85x Fifa gaat doen is me dan weer een raadsel.

Zouden ze ook tweedehands doen? En dan GM-gewijs 75 cent terugkrijgen voor een spel dat je instuurt terwijl je er net €5 verzendkosten voor hebt betaald… 😂

Ja, lijkt me +-40% extra kosten. Jikes! Ben er eens doorgegaan als cardgamefan, maar echt goeie deals vallen er toch niet meer te rapen. Zelfs qua sleeves en mapjes enzo.
Jep, op elke prijs moet je nog 17% +21% = 41,57% extra rekenen... De populaire loten zitten daardoor vaak al boven de nieuwprijs in andere webshops...

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan