Game Mania keert terug als webshop

Valt mij vooral op dat er veel te veel wordt geboden op spullen die nog perfect online te koop zijn?

Voorbeeld: https://www.vhauctions.com/nl/lot/lot-details/196657/beeld-rosé-goku-black

Bod van 40 euro al, rekent daar nog eens 21% btw bij, 17% opgeld en 21% over veilingskosten, lig je aan net geen 70 euro. Voor een Funko die gewoon online te koop is voor 40 euro...

Of dit: https://www.vhauctions.com/nl/lot/lot-details/196662/gameconsole-fabr-nintendo

Een Switch, met niks bij en gewoon 2 linkse Joycons. Bod al van 220. Met alle onkosten bij 377 euro. Dat kan toch niet?!
Waarschijnlijk mensen die niet nadenken over de extra kosten.

Valt mij vooral op dat er veel te veel wordt geboden op spullen die nog perfect online te koop zijn?

Voorbeeld: https://www.vhauctions.com/nl/lot/lot-details/196657/beeld-rosé-goku-black

Bod van 40 euro al, rekent daar nog eens 21% btw bij, 17% opgeld en 21% over veilingskosten, lig je aan net geen 70 euro. Voor een Funko die gewoon online te koop is voor 40 euro...

Of dit: https://www.vhauctions.com/nl/lot/lot-details/196662/gameconsole-fabr-nintendo

Een Switch, met niks bij en gewoon 2 linkse Joycons. Bod al van 220. Met alle onkosten bij 377 euro. Dat kan toch niet?!
9 op de 10 beseffen ze dat gewoon niet tot de afrekening komt.

Dit spant de kroon btw:

Een poster van Super Mario Bros 3, waar het bod nu op 435 euro staat zonder extra kosten, dus met die kosten bij 745 euro!

En deze is gewoon te koop op Shopforgeek voor 19,99 euro:

Mensen zijn toch achterlijk of jaagt VH Auctions de biedingen kunstmatig omhoog? :)

Denk dat velen inderdaad niet beseffen dat er nog btw en extra's bijkomen. Is altijd opletten bij veilingen.

Dit spant de kroon btw:

Een poster van Super Mario Bros 3, waar het bod nu op 435 euro staat zonder extra kosten, dus met die kosten bij 745 euro!

Mensen zijn toch achterlijk of jaagt VH Auctions de biedingen kunstmatig omhoog? :)

Ipad uit 2018 zonder login gegevens , gaat voor meer gaan dan retail prijs in 2018 :biglaugh:

zoals ik eerder zei, zelfde gebeurde bij Keymusic. Gitaren van 1000 euro retail werden opeens aan 1300 verkocht, niemand weet waarom.

Ps. Ge moogt er dan nog eens zelf omgaan ook he, en de garantie ben je kwijt.

Dit spant de kroon btw:

Het enige dat ik me zou kunnen inbeelden is dat mensen bij die poster denken dat "getekend" wil zeggen dat die poster een handtekening heeft van Shigeru Miyamoto.

Iemand die toevallig nog weet wie de "OG" game mania medewerkers van Kortrijk waren? :) één ervan was ne zeer sympathieke mens, benieuwd hoe het daar nu mee is :)

Dit spant de kroon btw:

Wtf :unsure:

Game Mania-veiling brengt nu al meer dan 175.000 euro op: hoogste biedingen voor levensgroot beeld van Lara Croft en 'Mortal kombat'-arcadespel

Game Mania-veiling brengt nu al meer dan 175.000 euro op: hoogste biedingen voor levensgroot beeld van Lara Croft en 'Mortal kombat'-arcadespel

Zag net ook dat artikel en die €4250 voor die Mortal Kombat machine, maar dat lijkt me dus gewoon zo een uit een dozijn retro-kasten met diverse spellen op die je gewoon voor een pak minder nieuw kan kopen ? Vond wel nog niet exact dezelfde terug.
Maar ik zie hierboven nu ook al diverse posts over idiote biedingen van meer dan de nieuwprijs van sommige zaken.

Zag net ook dat artikel en die €4250 voor die Mortal Kombat machine, maar dat lijkt me dus gewoon zo een uit een dozijn retro-kasten met diverse spellen op die je gewoon voor een pak minder nieuw kan kopen ? Vond wel nog niet exact dezelfde terug.
Maar ik zie hierboven nu ook al diverse posts over idiote biedingen van meer dan de nieuwprijs van sommige zaken.
Yep is gewoon zo een goedkope multiplex kast met ofwel een pandora's box of een goedkope PC ingedamd. Waarde tweedehands is waarschijnlijk geen EUR 750.

Die arcadekast is idd niet origineel en nog niet eens 1/3de ward wat de zot ervoor gegeven heeft.

Omg, die foto. Die brengt héél wat herinneringen naar boven bij mij. Ik heb er ongeveer 1,5 jaar (Afwisselend met de winkel in Roeselare want dat waren dezelfde eigenaars) gewerkt.

Op dat vlak was mijn ervaring zowel positief als negatief. Het negatieve vergeet ik liever maar in die periode (Zo'n dikke 20 jaar geleden) was ik bezeten van videogames en was het mogen werken in een winkel van de toen grootste videogame retailketen van België niet alleen een eer maar ook een droom die uitkwam. :cool:

Ik ben er trouwens binnen geraakt door de waanzinnig vele aankopen die ik deed in de winkel te Kortrijk. Die winkel was ook van dezelfde eigenaars.

Ik kocht toen ongelooflijk veel videogames en dat voor alle mogelijke platformen. Ik kocht ook alles gloednieuw en van bij de release. Nu is dit uitzonderlijk en geniet ik veelal van al wat oudere games.

Maar goed, over mijn ervaring als klant kan ik niks dan positiefs zeggen. Hoewel ik ook besefte dat dit er vroeg of laat zat aan te komen heb ik toch wat hartzeer van dit nieuws. Ik mis die goeie ouwe tijd wel, meer en meer eerlijk gezegd.

Tjonge, ik krijg plots een opstoot van nostalgie door dit nieuws. Ik zie mij nog 's avonds na het werk, in het donker, op zo'n natte frisse herfstdag vol verlangen naar de GM in Kortrijk rijden om één van de vele pre-orders die ik had geplaatst voor de laatste drukke maanden van het jaar op te halen. Dan, daar aangekomen, nog een dik uur blijven plakken om nog eens met de winkelbedienden en enkele klanten te praten over mijn nieuwste aanwinst en ander game gerelateerde zaken. Zaaalig.

Ik weet ook dat ze, ondanks hun puntensysteem, waarschijnlijk de duurste waren maar je kreeg er, in mijn ogen, héél wat dingen voor in de plaats die je nergens anders had zoals bv. die leuke babbel met de verkoper(s), exclusieve extra's zoals bv. de occasionele poster, als goede klant kreeg ik regelmatig iets extra zoals een afgedankte standee, goeie service, enz.

Goeie tijden... héél goeie tijden... :cry2:

Bedankt voor die foto Fiezik! ;) Ik zie mij, tijdens de sluitingstijd 's middags, nog om een bakske friet lopen daar aan de andere kant van de straat. :) Ik vraag mij trouwens af of die frituur er ook nog is. Ik weet dat de GM in Ieper aan de kaai ligt maar daar héél dichtbij is (was) een frituur.

Aan de andere kant van het water is (was) ook een doe-het-zelf zaak. Daar ben ik ook een paar keer wat zaken gaan halen voor in de winkel waaronder nieuwe lampjes voor in de spots boven de toog. Oh en de kelder in de winkel in Ieper stond ook regelmatig onder water. Hehe
Dat was frituur An maar die is al zeker 8 jaar gesloten (wellicht failliet volgens mij) daar was ook nog een indoorspeeltuin. heel dat gebouw is sinds enkele maanden zelf gesloopt voor appartementen. Wellicht staat nu hetzelfde te wachten voor het gebouw van Gamemania Ieper. Ja dat waren echt mooie tijden, een game op release gaan afhalen enz...

Dat was frituur An maar die is al zeker 8 jaar gesloten (wellicht failliet volgens mij) daar was ook nog een indoorspeeltuin. heel dat gebouw is sinds enkele maanden zelf gesloopt voor appartementen. Wellicht staat nu hetzelfde te wachten voor het gebouw van Gamemania Ieper. Ja dat waren echt mooie tijden, een game op release gaan afhalen enz...
Screenshot-20240930-140923-Maps.jpg
Screenshot-20240930-141015-Maps.jpg

Een beetje spelen met google maps 😃

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan