Game Mania keert terug als webshop

Dat Online verkooppunt is er naar mijn weten zelf nooit gekomen. De enigste reden waarom die winkel vroeger nog ietwat interessant was had te maken met het feit dat hij bepaalde ‘grote’ releases soms een paar dagen vroeger verkocht. Mijn grote CE’s bestelde ik ook altijd daar, was wel ne vriendelijke mens.

Ik kocht veelal de CE’s bij gamemania en het was ook op weg van het station naar huis.

In de jaren 90 was een trip naar GM merksem ook een hele belevenis. Gameshops bestonden toen nog niet.

Op de website staat wie een preorder heeft en een voirschot betaalt heeft ,die moet een vordering indienen bij de curator.

GM Ieper... Dat was zelf niet in een winkel maar gewoon in een hangar. (de ingang was de rechtse poort achter de Jeep)
Kocht er +- 25 jaar geleden mijn 1e spel (Rollercoaster Tycoon 2). Na lang aandringen bij mijn ma, want die vertrouwde heel die winkel niet omdat het er zo louche en donker uitzag.

was sinsdien vaste klant en kocht er zowat alles tot de online shops (ps store) echt toegankelijk kwam...
ging er ook gewoon graag om eens rond te neuzen of deel te nemen aan de acties, heb zo eens een bijna kapot gespeelde controller kunnen inruilen met 10 euro opleg voor een nieuwe :p

De winkel sloot net voor de corona en ging eind maart 2020 nog een laatste opening houden voor de uitverkoop maar die kwam er nooit door covid.

Omg, die foto. Die brengt héél wat herinneringen naar boven bij mij. Ik heb er ongeveer 1,5 jaar (Afwisselend met de winkel in Roeselare want dat waren dezelfde eigenaars) gewerkt.

Op dat vlak was mijn ervaring zowel positief als negatief. Het negatieve vergeet ik liever maar in die periode (Zo'n dikke 20 jaar geleden) was ik bezeten van videogames en was het mogen werken in een winkel van de toen grootste videogame retailketen van België niet alleen een eer maar ook een droom die uitkwam. :cool:

Ik ben er trouwens binnen geraakt door de waanzinnig vele aankopen die ik deed in de winkel te Kortrijk. Die winkel was ook van dezelfde eigenaars.

Ik kocht toen ongelooflijk veel videogames en dat voor alle mogelijke platformen. Ik kocht ook alles gloednieuw en van bij de release. Nu is dit uitzonderlijk en geniet ik veelal van al wat oudere games.

Maar goed, over mijn ervaring als klant kan ik niks dan positiefs zeggen. Hoewel ik ook besefte dat dit er vroeg of laat zat aan te komen heb ik toch wat hartzeer van dit nieuws. Ik mis die goeie ouwe tijd wel, meer en meer eerlijk gezegd.

Tjonge, ik krijg plots een opstoot van nostalgie door dit nieuws. Ik zie mij nog 's avonds na het werk, in het donker, op zo'n natte frisse herfstdag vol verlangen naar de GM in Kortrijk rijden om één van de vele pre-orders die ik had geplaatst voor de laatste drukke maanden van het jaar op te halen. Dan, daar aangekomen, nog een dik uur blijven plakken om nog eens met de winkelbedienden en enkele klanten te praten over mijn nieuwste aanwinst en ander game gerelateerde zaken. Zaaalig.

Ik weet ook dat ze, ondanks hun puntensysteem, waarschijnlijk de duurste waren maar je kreeg er, in mijn ogen, héél wat dingen voor in de plaats die je nergens anders had zoals bv. die leuke babbel met de verkoper(s), exclusieve extra's zoals bv. de occasionele poster, als goede klant kreeg ik regelmatig iets extra zoals een afgedankte standee, goeie service, enz.

Goeie tijden... héél goeie tijden... :cry2:

Bedankt voor die foto Fiezik! ;) Ik zie mij, tijdens de sluitingstijd 's middags, nog om een bakske friet lopen daar aan de andere kant van de straat. :) Ik vraag mij trouwens af of die frituur er ook nog is. Ik weet dat de GM in Ieper aan de kaai ligt maar daar héél dichtbij is (was) een frituur.

Aan de andere kant van het water is (was) ook een doe-het-zelf zaak. Daar ben ik ook een paar keer wat zaken gaan halen voor in de winkel waaronder nieuwe lampjes voor in de spots boven de toog. Oh en de kelder in de winkel in Ieper stond ook regelmatig onder water. Hehe

Laatst bewerkt:
De volledige winkelvoorraad en inrichting worden per winkel als één lot verkocht (zie Genk).

De meest recente games die men nog heeft binnengekregen waren zo te zien Concord en Star Wars Outlaws (71 exemplaren).

Veiling staat op VH auctions voor die eens zot willen gaan doen =)

Veilingen starten 13/09
Denk wel dat je moet registreren om effectief te zien wat er verkocht word.

Ik lees ook dat er nog 3 winkels zouden zijn die niet failliet zijn omdat ze van franchisehouders zijn.
Brugge, Sint Niklaas en Dendermonde.

EDIT: was hier al gepost zie ik net

Omg, die foto. Die brengt héél wat herinneringen naar boven bij mij. Ik heb er ongeveer 1,5 jaar (Afwisselend met de winkel in Roeselare want dat waren dezelfde eigenaars) gewerkt.

Op dat vlak was mijn ervaring zowel positief als negatief. Het negatieve vergeet ik liever maar in die periode (Zo'n dikke 20 jaar geleden) was ik bezeten van videogames en was het mogen werken in een winkel van de toen grootste videogame retailketen van België niet alleen een eer maar ook een droom die uitkwam. :cool:

Ik ben er trouwens binnen geraakt door de waanzinnig vele aankopen die ik deed in de winkel te Kortrijk. Die winkel was ook van dezelfde eigenaars.

Ik kocht toen ongelooflijk veel videogames en dat voor alle mogelijke platformen. Ik kocht ook alles gloednieuw en van bij de release. Nu is dit uitzonderlijk en geniet ik veelal van al wat oudere games.

Maar goed, over mijn ervaring als klant kan ik niks dan positiefs zeggen. Hoewel ik ook besefte dat dit er vroeg of laat zat aan te komen heb ik toch wat hartzeer van dit nieuws. Ik mis die goeie ouwe tijd wel, meer en meer eerlijk gezegd.

Tjonge, ik krijg plots een opstoot van nostalgie door dit nieuws. Ik zie mij nog 's avonds na het werk, in het donker, op zo'n natte frisse herfstdag vol verlangen naar de GM in Kortrijk rijden om één van de vele pre-orders die ik had geplaatst voor de laatste drukke maanden van het jaar op te halen. Dan, daar aangekomen, nog een dik uur blijven plakken om nog eens met de winkelbedienden en enkele klanten te praten over mijn nieuwste aanwinst en ander game gerelateerde zaken. Zaaalig.

Ik weet ook dat ze, ondanks hun puntensysteem, waarschijnlijk de duurste waren maar je kreeg er, in mijn ogen, héél wat dingen voor in de plaats die je nergens anders had zoals bv. die leuke babbel met de verkoper(s), exclusieve extra's zoals bv. de occasionele poster, als goede klant kreeg ik regelmatig iets extra zoals een afgedankte standee, goeie service, enz.

Goeie tijden... héél goeie tijden... :cry2:

Bedankt voor die foto Fiezik! ;) Ik zie mij, tijdens de sluitingstijd 's middags, nog om een bakske friet lopen daar aan de andere kant van de straat. :) Ik vraag mij trouwens af of die frituur er ook nog is. Ik weet dat de GM in Ieper aan de kaai ligt maar daar héél dichtbij is (was) een frituur.

Aan de andere kant van het water is (was) ook een doe-het-zelf zaak. Daar ben ik ook een paar keer wat zaken gaan halen voor in de winkel waaronder nieuwe lampjes voor in de spots boven de toog. Oh en de kelder in de winkel in Ieper stond ook regelmatig onder water. Hehe

Je kan de winkel kopen!

In die winkel van Antwerpen ligt wa gerief ze zot, kwil wel weten voor hoeveel dat gaat verkopen, want 10k is echt twee keer niks eh. Wa is da... 10 PS5 Pro's...

I tried...

458656483_1780418829363821_8653711132924731565_n.png

Dat lot is waarschijnlijk de voorraad van alle winkels samen. Onbegonnen werk om dat in 1 keer aan te kopen als particulier. Een groot deel raak je niet kwijt. Wie wil er nu een lot fifas of call of duty die passé is.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan