Game Mania keert terug als webshop

Ergens in de nacht staan aanschuiven voor de release en naar huis gamen met de maten..
Dat waren tijden, meestal was het wel game mania die 's nachts open was.
Verder van de rest waren ze meestal te duur.

+ De typische game mania geur!
Toch in meerdere vestigingen dezelfde geur waargenomen dus dat zal wel iets hardware-game/universeel zijn zeker :D?

De lokale gamewinkel bij mij was de Computer Paradise/Software Shop. Zelden of nooit in een Gamemania binnengestapt tbh.

Was gamen vroeger beter dan nu? Ik was kind en had dus hopen tijd en bijna elk strontspel had iets leuks want het was 'nieuw'.

Was het beter omdat je een hele kast kwijt was aan de fysieke doosjes? Ik vond dat wel leuk die artwork enzovoort, maar dat was enkel op de dag zelf?

Nu komen er elk jaar nog steeds super leuke games uit, knappe AAA titels (die al 30 jaar dezelfde 'gebreken' hebben), innoverende indie titels, ... Op dat vlak is het beter dan ooit.

Nee, achteraf bekeken vond ik zaken zoals de GM echt geen grote meerwaarde in het leven. Toen je daar nog CS in LAN kon spelen had het nog wat sociaal nut, maar verder?

Het is altijd wat oneerlijk met dingen te vergelijken uit uw kindertijd natuurlijk... Vroeger was gewoon kijken naar die muur games al leuk. :unsure:

De nachtopening van de OG MW2 (of was het MW3) in Leuven, waar ge een 'gratis' monster meekreeg! Om nadien ook te gaan slapen omdat de servers niet werkte. 🤷🏻‍♂️

Waar is den tijd...
De laatste jaren zijn er toch wel veel winkelketens verdwenen.
Christiaensen Ps3, game mania ps4 night launch, droomland ps5 (als een van de eerste klanten gaan afhalen, iedereen was mij aan het eyeballen :P )

Ik heb er af en toe wel games gekocht, maar de laatste jaren bestel ik ze meestal online - als ik al aan het gamen kom. Met een carrière en een kleuter in huis is dat eigenlijk allemaal niet zo evident meer en met de vrije tijd die ik nog wel heb lees ik eerder een boek, kijk ik naar een film of serie of ben ik bezig met fotografie. Of zit ik hier te shitposten. Mijn favoriete manier van gamen was in een verhaal geraken en daar heb je veel tijd voor nodig. God of War in die Noorse setting, RDR2, Assassins Creed: Origins/Odyssey en Ghost of Tsushima waren twee games waar ik me echt nog helemaal in kon uitleven. Toevallig allemaal voor de geboorte van mijn dochter, haha.

Wat ik wel nog doe is af en toe een spel Hearts of Iron IV opstarten, maar dat is meestal een bevlieging dat een week duurt en helaas is dat ook een spel met een bepaalde leercurve en als je er geen tijd in blijft steken vergeet je veel en begin je weer op een bedenkelijk niveau.

Komt ooit wel terug, zeker?

Ik heb jaren bijna niet gegamed en nu weer meer (al is dat enkel racen).
Op sommige momenten in je leven is er nu eenmaal geen tijd om te gamen.

Hier was het eerst de kleine, dan bouwen, dan scheiding (en co-ouderschap). Je kan tijd maar 1 keer spenderen en dan beter aan je kind/huis/relatie dan aan gamen.

Ik heb jaren bijna niet gegamed en nu weer meer (al is dat enkel racen).
Op sommige momenten in je leven is er nu eenmaal geen tijd om te gamen.

Hier was het eerst de kleine, dan bouwen, dan scheiding (en co-ouderschap). Je kan tijd maar 1 keer spenderen en dan beter aan je kind/huis/relatie dan aan gamen.
Dat is voor iedereen persoonlijk he, ik moet van mijn leven geen kinderen hebben bijvoirbeeld.

Dat is voor iedereen persoonlijk he, ik moet van mijn leven geen kinderen hebben bijvoirbeeld.

Zeg ik ergens dat iedereen kinderen moet krijgen? Ik ben net voorstander dat niet iedereen kinderen moet/mag krijgen, want niet iedereen is daar geschikt voor. Maar dat is politiek nog steeds niet aanvaard, je mag niet veel meer, maar erop los vogelen en dan niet naar je kinderen omkijken mag jammer genoeg nog altijd... (waarvan ik het 1 wel aanmoedig, het ander niet :D).

Het was een reply op @Avondland die schrijft dat sinds de geboorte van zijn dochter hij veel minder gamed.
En dat herken ik. Een kind slorpt nu eenmaal veel tijd op in bepaalde fases van zijn/haar leven. Mijn (plus)kinderen zijn 12/12/9 en nu komt er terug tijd vrij om eigen dingen te doen.
Maar back ontopic.

De gamemania werd vooral gebruikt om 2de hands games te kopen (als ze niet overpriced werden) en de zoon ging daar eens heen voor pokemon kaarten te kopen, maar die fase is ook weer door. En zoals eerder gezegd, de nachtopeningen toen ik nog jonger was.
Als kind van de jaren 80 heb ik de verschillende fase van gamen bewust meegemaakt, van Tandy pong game op onze wit/zwart TV tot en met vandaag. The rise and fall van gamingwinkels is daar gewoon een onderdeel van.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik fysieke games (want dat gaat er zeker uit) zal missen.

Misschien een opmerking waar niet iedereen akkoord met zal gaan maar ik vind/vond dat redelijk wat Game mania winkels niet altijd de beste locaties hadden.

Ten eerste redelijk wat vestigingen waar het een ramp was om te parkeren. Als eerste voorbeeld neem ik Gent Dampoort. Daar hebben we redelijk wat rondjes gereden tot er ergens in de omgeving een auto weg ging.
In mijn jeugdige jaren vond ik het ook redelijk ver buiten stad zitten. Als we in mijn jeugd dan eens naar Gent gingen dan was het merendeel met een bezoekje aan de Fnac, Bart Smit,... Dan had ik alles al gezien/gekocht wat ik wou zien/kopen.
Maar er waren ook locaties, zoals de winkel in Antwerpen, waar je eigenlijk al op een veel te dure parking moest gaan staan om dan tot bij hun te kunnen geraken. Zo een winkel bezoeken was dan in mijn geval goed als je het ging combineren met een stadsbezoek/shopping dag Antwerpen.

Ten tweede vind/vond ik heel wat vestigingen strategisch niet goed ten opzichte van concurrerende winkels. Enkele voorbeelden:
  1. Antwerpen => in die periode had je op paar minuten wandelen op de Meir een Mediamarkt en een Saturn
  2. Gent dampoort => op paar minuten rijden met de auto had je van de dampoort de Mediamarkt in Oostakker (waar het wel makkelijk parkeren was)
  3. Gent brugsteenweg => Op maar minuten stond je aan de Dreamland (daar mocht je wel niet vergeten uw parkeerkaart te leggen)
  4. Kortrijk => De oudere winkel (niet in de K) zat uiteindelijk ook niet ver van K-kortrijk waar dan de Saturn/Mediamarkt zit.
Oké in elke grote stad is er dan uiteindelijk een Mediamarkt/Saturn gekomen maar er waren ook plaatsen die ik strategisch beter vond en die eigenlijk geen concurrentie hadden van grotere winkels. Neem bijvoorbeeld vestigingen in Deinze of een Eeklo.

Maar met bovenstaande gezegd zijnde denk ik dat de combinatie van duurdere winkel en moeilijker parkeren redelijk wat mensen direct naar een Mediamarkt gegaan zijn.

Locaties kan je op twee manieren bekijken. Of je zit in een centrum, waar shoppers even binnen springen en iets zouden kunnen kopen, of je zit buiten het centrum (waar gratis parkeermogelijkheden zijn), maar dan trek je mensen die gericht naar je winkel komen.

Ik geloof nog altijd dat Game Mania het beter deed op locaties buiten het centrum (en waar genoeg parking mogelijk is).

Mijn vrouw heeft ook eens gta v geweest night launch bij mediamarkt, k zei zal ni zo druk zijn ....hm beetje verkeerd ingeschat lol

Drie dingen heeft Gm de das omgedaan
Verhuur van games dat niet meer mocht
Stoppen met lan party's in hun winkel
En de dure prijzen die ze moeten hanteren van Gm.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan