Frigo sluit niet meer deftig van zichzelf

GETHEZ

Well-known member
Klein vraagske ivm onze frigo deur, normaal gezien vliegt een frigodeur van zijn eigen dicht, nu blijft hij dus gewoon openstaan. Ik kan niet echt veren zien op de deuren, maar ik ben er zeker van dat als je vroeger en mini duwtje zou gegeven hebben hij dan van zijn eigen sloot...

En ook de magneten die in die rubber dichtingen zitten pakken ook niet meer zo goed, nu komt het voor dat de frigo soms s'ochtends openstaat, omdat we geen extra duwtje hebben gegeven om hem te sluiten

Heeft iemand weet hoe we dit kunnen tegoei zetten?

1) maak die rubberdichtingen eens proper
2) probeer of dat heeft geholpen
3) Doe een tijdelijke oplossing met een paar fietsbagagebretellen en trek die rond de frigo deftig aangespand. Die bretellen zorgen er dan voor dat het dicht blijft.
4) vervang de rubberdichtingen
5) koop een nieuwe frigo.
6) scharniertjes heb ik niets gezien om die mee te regelen, meestal is het gewoon die dichting die te veel druk geeft door verwering of ouderdom, allez als het niet uw frigo is die je overladen hebt en daardoor de deur terug openduwt.

Moet toch iets zijn met de scharnieren zelf, want er zijn 2 problemen, de deur die niet genoeg van zichzelf sluit, lees eerder blijft openstaan, en dan het tweede die rubber dichtingen die niet genoeg sluiten... Is dat met magneten of is dat een ander systeem, met zuigkracht ofzo?

Ok, had hier is rondgevraagd, en een goede tip gekregen, zal idd niet zo goed als nieuw zijn, maar de dichtingen eens afgekuist, en nu sluit hij alvast ietsje beter, en voor de deur zelf de 2 voorste pootjes iets hoger zetten zodat de kast niet meer waterpas staat, maar wel de voorkant die hoger is dan de achterkant...

Beetje systeme D, maar het lukt wel beter zo
@Tonerider, heb dat gedaan en alvast geen slechte sluiting gezien van de rubbers zelf

Terug
Bovenaan