Frietmeeting: First Bicky : Part III

Nieuwe locatie?

• Totaal aantal stemmers
    25
Druk leven poezekes (kzit om de 3 weken in Spanje, Conchita, Paloma en Esmeralda'ke rekenen op mij). In Bxl stel ik Chez Jef voor in Neder-over-Heembeek of Frit'Flagey in Elsene (het is er heel gezellig om nadien gezellig te zuipen en te zoenen 😘). Geile en hongerige groeten, Befferke x

In Polle we trust pé. Mijn eerste frituur en den originele Polle heeft mij nog mijnen eerste frut gebakken toen ik nog ne kleine kadée was, nog ni kunnen lezen of schrijven ma da klein pakske en currywust ging binnen gelijk niks. Ik em er nog veel goei gefret ma zelden zo goe.

Mocht het lukken wil ik er ook eens bij zijn. Ik ben net een kilo ossenwit gaan halen dat ik in mijn aders kan spuiten zodat ik mijn superkrachten kan tonen aan iedereen.

Sluiten we de poll zondag af met een nieuwe voor den datum?
Yes. Antwerps looks the winner?

Maar dikke voorstander van 6 december aangezien ik er dan ook blijf slapen.
Mamba, avondland en agony konden dan ook. Wat met de rest?
:woohoo:

Beffer kan nog gidsen in schippers kwartier als afsluiter neem ik aan?

Laatst bewerkt:
Wel grappig dat de enige die naar Limburg wil gaan, diegene is die er het verst van woont. Zou daar een verband zijn?

Wel grappig dat de enige die naar Limburg wil gaan, diegene is die er het verst van woont. Zou daar een verband zijn?
Ik heb op alles gestemd omdat het mij niet echt uitmaakt. België is klein, Brussel is de kerktoren.

Heb net 2500 km gereden met een EV en volledig gratis full welkomsteindejaarspakket van de Wit-Russische douane, grenspolitie en kgb (alles uit de auto moeten halen, bagage in de xray, auto in zo'n xray voor vrachtwagens en dan ondervraging met smartphone check, we moeten nu nog 2500 km terug, dus 2x200 km kan ook wel door de beugel.

Na 2 weken geen Belgische keuken mag een frietkot wel eens eh. :thinking: :sneaky:

In Antwerpen zou ik ook wel durven aanpikken.

Frites Atelier is leuk om eens te doen, maar ik denk dat er grotere eters zitten onder de aanwezigen dan de (nochtans lekkere) pakjes die daar worden geserveerd. Er is daar wel ietwat zitplek, maar als het drukker is (toeristentrekpleister), is dat al snel lastiger. Qua frituurpurismegevoel is het natuurlijk wat debatteren geblazen.

Frituur De Smulpaep is de moeite waard. Daar ben ik gisteren, nadat ik een visioen had gekregen over deze frietmeet, al eens gaan scouten. Heel vriendelijke uitbater. Niet de goedkoopste, maar wel lekker. In de reviews spreekt men ook van dat witte goud waarin het gele goud wordt gebakken (de Ossenmarkt is natuurlijk dichtbij). Nog minder zitplek dan in Frites Atelier, maar mogelijk valt er met dat dampend pak uit te wijken naar het terras van één van de cafés (Het Kleintje bvb) in de buurt. Specials op de menu: Een Boeva'ke en voor de geletterden een Hugo Claus.

Er zullen nog wel goeie frituren zijn, met meer zitplek en mogelijk nog handiger te bereiken, maar met 4.5/5 qua sterren op Google Maps laat De Smulpaep zich toch opmerken en onder de kandidaten zetten.

6 december: hoeveel beter kan het worden dat je als volwassen mens van sinterklaas een pak friet krijgt

Voor mij kan het.

Voor De Smulpaep blijkbaar niet. Altijd open, behalve op zaterdag. Dat moet dan zo zijn. Wie gooit Frites Atelier van de nummer 1-positie op het keuzebord met een nieuwe suggestie?

Frituur Toothpick, tegenover De Smulpaep, was redelijk oké, maar iets minder dan de Smulpaep. Het voordeel hiervan is wel dat we tijdens het eten van de frieten met betraande ogen smachtend richting De Smulpaep kunnen zitten staren. De Aziatische mevrouw viel wel half in zwijm toen ik haar na het maal onlangs (dat zal op een zaterdag zijn geweest) complimenteerde met haar zelfgemaakte tartaarsaus, dat spreekt dan weer voor haar.

Frituur 2010 is op wandelafstand van het Centraal Station.

6 december: hoeveel beter kan het worden dat je als volwassen mens van sinterklaas een pak friet krijgt

Voor mij kan het.

Voor De Smulpaep blijkbaar niet. Altijd open, behalve op zaterdag. Dat moet dan zo zijn. Wie gooit Frites Atelier van de nummer 1-positie op het keuzebord met een nieuwe suggestie?

Frituur Toothpick, tegenover De Smulpaep, was redelijk oké, maar iets minder dan de Smulpaep. Het voordeel hiervan is wel dat we tijdens het eten van de frieten met betraande ogen smachtend richting De Smulpaep kunnen zitten staren. De Aziatische mevrouw viel wel half in zwijm toen ik haar na het maal onlangs (dat zal op een zaterdag zijn geweest) complimenteerde met haar zelfgemaakte tartaarsaus, dat spreekt dan weer voor haar.

Frituur 2010 is op wandelafstand van het Centraal Station.
Frituur Number 1 en Frituur Max zijn de twee meest iconische van Antwerpen. Max op de Groenplaats en Number 1 op de Hoogstraat.

Frituur Kattekwaad staat bekend om zijn zelfgeschilde en gesneden friet en niet zo ver van de museumbuurt en de Nationalestraat. En frituur De Witte vind ik persoonlijk een van de, zoniet dé, beste, maar ligt ver uit de buurt van alles.

Tot zover mijn bijdrage. Gewoon omdat ik Frites Atelier zo enorm uit de toon vind vallen.

idd, veel te subjectief.

In antwerpen/brussel zie ik alvast deze:

lijkt me wel heel culinair te zijn, qua frituur :eek: . En op wandel afstand van de winkelstraat/centrum/de meir.

@kinxton past die datum ook voor jou? en de anderen?
Of komt @Beffer alsnog op de proppen met een eigen idee, of andere datum? Er kan eventueel ook meteen een 2e editie in het Brusselse vast gelegd worden ook hé.
Ni doen, die Sergio Herman frieten zijn okay ma da is geen frituur.

Terug
Bovenaan